روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۹۸

 توضیح ظریف درباره پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال «گاندو»؛تسنیم|

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با پاسخ رهبری به نامه‌اش در مورد سریال گاندو توضیح داد. محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم؛ این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جا‌ها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد. وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم. اما انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد.

   رییس‌جمهوری یک قانون مصوب

مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد|

رییس‌جمهوری، یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و وزارت دادگستری ابلاغ کرد. در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، رییس‌جمهوری «قانون الحاق یک بند به تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» را ابلاغ کرد. طبق این قانون، به منظور پرداخت خسارت به افرادی که جبران خسارت آنها به عهده بیت المال یا دولت است ۱۰ درصد منابع ردیف‌های درآمدی جریمه‌های وصولی راهنمایی و رانندگی، هزینه‌های دادرسی و جزای نقدی وصولی توسط قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی تا سقف ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پس از واریز به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور به صورت ماهانه از طریق ردیف مستقل هزینه‌ای در اختیار وزارت دادگستری قرار می‌گیرد.

   ماکرون احتمالا ماه جاری به ایران سفر می‌کند؛ باشگاه خبرنگاران|

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه از احتمال سفر رییس‌جمهور فرانسه در ماه جاری به ایران خبر داد. رنجبرزاده با اشاره به زمزمه سفر رییس‌جمهور فرانسه به تهران، اظهار کرد: ماه گذشته از سوی دولت فرانسه اعلام شد که قرار است امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه اواخر تیرماه به ایران سفر کند. به نظر می‌رسد که سفر وی به دلیل مشکلات داخلی فرانسه به تأخیر افتاده است. رنجبرزاده تصریح کرد: بهتر است ماکرون در قالب چارچوب‌های بین‌المللی در پذیرش جایگاه ایران عمل کند تا دست خالی برنگردد.

   توضیحات نیروی دریایی ارتش در خصوص رزمایش مشترک با روسیه؛ ارتش نیوز|

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش در تدارک برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان است. روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در خصوص رزمایش بین دو کشور ایران و روسیه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با حضور امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم روز نیروی دریایی ارتش روسیه در شهر سنت پترزبورگ، برخی از رسانه‌های داخلی با درک اشتباه و غلط از سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش  اخبار غیرواقع و نادرستی مبنی بر برگزاری این رزمایش در خلیج فارس را در فضای رسانه‌ای منتشر کردند. این اطلاعیه می‌افزاید: به همین منظور، ایران در تدارک برگزاری رزمایش بین دو نیروی دریای ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان است که برنامه‌ریزی درباره آن جریان دارد.

   نمایندگان مجلس به تعطیلات دو هفته‌ای رفتند؛خانه ملت|

مجلس شورای اسلامی از روز سه شنبه به مدت دو هفته تعطیل است و جلسه بعدی مجلس یکشنبه

 27 مرداد ماه برگزار می‌شود.  عبدالرضا مصری نایب‌رییس دوم مجلس پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی یکشنبه

 27 مرداد برگزار می‌شود. طبق اعلام قبلی هیات رییسه مجلس نمایندگان به مدت دو هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

   مبادله پایاپای کشتی‌های انگلیسی و ایرانی غیرممکن است؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن مبادله پایاپای برای کشتی‌های توقیف شده انگلیسی و ایرانی را ماموریتی غیر ممکن می‌داند.حمید بعیدی‌نژاد، در پیامی توییتری اسلامی نوشت: غیرممکن است مبادله پایاپایی برای کشتی‌های توقیف شده انگلیسی و ایرانی، آنگونه که رسانه‌های انگلیسی پیشنهاد می‌کنند انجام شود، انگلیس کشتی حامل سوخت ایران را بطور غیرقانونی توقیف کرده است، این در حالی است که کشتی انگلیسی به دلیل تخطی از برخی مقررات مهم حفاظتی/امنیتی در تنگه هرمز توقیف شده است.

   اولین جلسه اجرای حکم پرونده پدیده برگزار شد؛ ایلنا|

اولین جلسه اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با موضوع شرکت پدیده به ریاست صادقی دادستان مشهد برگزار شد. در این جلسه دادستان عمومی وانقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: از ادارات دولتی وبانک‌ها و سایر ارکان اجرای حکم انتظار می‌رود که با تمام توان در مسیراحقاق حقوق سهامداران گام بردارند و دستگاه قضایی نیز در تمامی مراحل از اقدامات موثرحمایت خواهد کرد. گفتنی است این کارگروه که متشکل از سهامداران عمده است مکلف است با تشکیل جلسات منظم؛ پیشنهادات کاربردی برای تسریع دراجرای حکم دادگاه محترم ارایه با پشتیبانی دستگاه قضایی به مرحله اجرا درآید.

 

ارسال نظر