روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۱۹

  رییس‌جمهور انتخاب «بوریس جانسون» را تبریک گفت؛  پاد|

رییس‌جمهوری در پیامی با تبریک انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، ابراز امیدواری کرد که در دوران نخست وزیری وی، مناسبات تهران -  لندن در ابعاد مختلف دو جانبه و چند جانبه توسعه یابد.در بخشی از پیام روحانی خطاب به جانسون آمده است: امیدوارم آشنایی جناب عالی با مسائل روابط ایران و انگلستان و یک بار حضور شما در تهران، کمک شایانی به رفع موانع موجود در رشد و گسترش روابط فیمابین نماید.

  رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی

 در دادگاه انقلاب؛  میزان|

رییس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی از رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی از روز دوشنبه خبر داد.قاضی صلواتی از رسیدگی به پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران دولتی متخلف در روز دوشنبه مورخ هفتم مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد. اتهام شش متهم اصلی پرونده توزیع گوشت برزیلی وارد شده با دلار ۴۲۰۰ تومانی به قیمت آزاد در بازار است که از این طریق تحصیل مال نیز داشته‌اند.

  سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزایش یافت؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه هیات وزیران در خصوص مجوز افزایش سرمایه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را ابلاغ کرد.بر اساس این مصوبه، سرمایه این شرکت مبلغ ۷۳۴ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال است که به ۷۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۱۲۲ سهم ۱۰ هزار ریالی با نام و غیرقابل انتقال تقسیم می‌شود و همه سهام متعلق به دولت است.بر همین اساس، این افزایش سرمایه از محل خالص دارایی‌های انتقالی از معاونت‌ها و ادارات منتزع شده از وزارت راه و ترابری سابق و سایر اندوخته‌ها تامین شده است.

  انتخاب نواب و سخنگوی کمیسیون

 اصل نود؛ خانه ملت|

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از برگزاری انتخابات هیات رییسه کمیسیون خبر داد و گفت: آقایان داداشی و خجسته به عنوان نواب رییس و پارسایی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.«بهرام پارسایی»، در توضیح نشست دیروز کمیسیون اصل نود مجلس دهم، گفت: گزارش انتخابات شوراها در جلسه امروز قرائت شد و موضوع تغییر کمیسیون دو نفر از نمایندگان به کمیسیون‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت.نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: با توجه به موافقت نمایندگان آقای فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین جایگزین آقای محمد دهقان نقندر که به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند، در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شد و آقای محمدقسیم عثمانی نیز جایگزین آقای عبدالرضا مصری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد.

   سفیر بریتانیا: جلسه خوبی با ذوالنور داشتم؛ تعادل|

سفیر انگلیس در تهران از دیدار با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خبر داد.«راب مک‌کر»، سفیر بریتانیا در تهران، توضیحی درباره اینکه دقیقا درباره چه مسائلی در این جلسه صحبت شده، منتشر نکرده است. اما وی در توییتی نوشت که “جلسه خوب و مفصلی “ با مجتبی ذوالنور، رییس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، داشته است. گفتنی است که سفیر انگلیس درباره جزییات این دیدار صحبتی نکرده است.

  پس از برجام ۲۴ تن اورانیوم را غنی‌سازی کردیم؛ ایرنا|

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز در جلسه فراکسیون مستقلین مجلس حضور یافت و گفت: ایران بعد از برجام ۳۰۰ کیلو اورانیوم را غنی‌سازی نکرد بلکه ۲۴ تن اورانیوم را غنی‌سازی کرده است.«علی اکبر صالحی» در این جلسه، صنعت هسته‌ای و تعلق این صنعت به نسل‌های آینده را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هنگامی که ذخایر فسیلی تمام شود، انرژی هسته‌ای نقش خود را ایفا می‌کند.معاون رییس‌جمهوری با اشاره به سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی و اینکه این سهم قابل توجه خواهد بود، تصریح کرد: هر یک هزار مگاوات برق هسته‌ای، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۱۱ میلیون بشکه نفت در سال است.

  انتصاب رییس ستاد انتخابات رسانه ملی؛ برنا|

علی عسکری رییس رسانه ملی در حکمی مجید آخوندی معاون سیاسی سازمان صداوسیما را به سمت «رییس ستاد انتخابات رسانه ملی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری» منصوب کرد.در این حکم، ضمن اشاره به نقش و جایگاه بی‌بدیل و اثرگذار رسانه ملی در ارتقای آگاهی، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی مشارکت پرشور آحاد مردم به‌منظور برگزاری انتخاباتی در شأن و تراز ایران، بر برنامه‌ریزی و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های سازمانی در زمینه تبلور عینی مردم‌سالاری دینی و تحقق اهداف والای نظام اسلامی تأکید شده است. اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و مستمر در کنار تولید و پخش برنامه‌های متنوع و جذاب با رعایت عدالت رسانه‌ای و اصل بی‌طرفی از ماموریت‌های اصلی تأکید شده در این حکم است.

 

ارسال نظر