اخبار شهرستان

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۸۵

حذف نرده‌ حائل مردم و مسوولان در نماز جمعه یزد

یزد | در آستانه چهل سالگی برگزاری مراسم نمازجمعه در یزد، نرده‌های حائل مردم و مسوولان در این مکان جمع‌آوری شد.در مراسم نماز جمعه یزد، دو خط نرده که از سال‌های قبل تاکنون حائل بین مردم و مسوولان بود، حذف شده است. گفتنی است چندی قبل مردم در شبکه‌های اجتماعی درخواست حذف این حائل‌ها را کرده بودند.شهید آیت‌الله صدوقی، اولین امام جمعه منصوبی از سوی حضرت امام خمینی(ره) در یزد لحظاتی بعد از اقامه نماز در محراب عبادت در یک عملیات انتحاری-تروریستی توسط گروه منافقین به شهادت رسید.

حمایت از حزب یا جناح سیاسی‌ خاص در مسجد خیانت است

قم| ‌مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: از شخصی پرسیده‌اند که چرا دیگر مسجد نمی‌روی، گفته‌ است چون کاندیدای من فلانی بوده و در مسجدمان از رقیبش حمایت کرده‌اند و کاندیدای مرا مورد حمله قرار داده‌اند. حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، در چهارمین همایش سیدالعابدین (ع) گفت: بالاترین سرمایه کشور همین جوانان هستند که اهل اونس و ارتباط با قرآن و اهل بیت (ع) هستند؛ کار خوبی که صورت گرفته و وظیفه اصلی و ذاتی ماست، ارتباط دادن علما با جوانان در دل مسجد است زیرا بهترین فضا همین مسجد است و بدیل هم ندارد اما متاسفانه ما کنار مساجد یکسری کارهای بدیل درست کردیم. وی تصریح کرد: حمایت از حزب، جناح یا گروه سیاسی‌خاصی در مسجد خیانت است؛ کلمه و محور واحد و بحث اصلی ولایت است، آنجا مال خداست و حزب‌الله و ولایت.

تکمیل پروژه‌های شورابیل با تزریق اعتبارات جدید

اردبیل| ‌نائب رییس شورای شهر اردبیل گفت: اعضای شورای شهر اردبیل با لایحه افزایش اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های گردشگری شورابیل موافقت کردند تا در فصل کاری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آنها فراهم‌اید.‌به گزارش ایسنا، ‌حبیب فتحی در جلسه کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل پارک نور، دیوار پیام نور، المان مزار شهدای گمنام، مرمت و بازسازی این مجموعه ارزشمند، استودیوی شورابیل و باغ بهشت است که با اصلاح بودجه به شهرداری اجازه داده شد تا با افزایش اعتبارات نسبت به تکمیل این مجموعه‌ها اقدام کنند.وی خاطرنشان کرد: ما روند توسعه خوبی را در شورابیل شاهد هستیم و قطعا با افزایش اعتبارات پروژه‌های جذاب گردشگری در این منطقه به سرعت عملیاتی شده و در کنار شهروندان، گردشگران و مسافران  هم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

قطع ۱۱۴ اصله درخت در منطقه گردشگری خیام و عطار نیشابور

مشهد|در چند شب قبل، فرد یا افرادی ناشناس در اقدامی غیرانسانی ۱۱۴ اصله درخت را در نیشابور قطع کرده‌اند.محمد خفاجه رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز نیشابور گفت: متأسفانه نمی‌دانیم چه کسی و با چه انگیزه‌ای اقدام به شکستن و قطع ۱۱۴ اصله درخت ۳ تا ۱۲ ساله در منطقه گردشگری خیام و عطار کرده است.او ادامه داد: این فرد یا افراد به‌وسیله دست درختان را شکسته‌اند، و درختان ۱۰ ساله نیز به‌راحتی با دست شکسته شده‌اند. رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز نیشابور با اشاره به اینکه درختان میراث فضای شهری و شناسنامه‌های هر شهری هستند، گفت: ما در کمیسیون ماده ۷ با افرادی که به خاطر ساخت و ساز، قصد قطع درختان را داشته باشند، به‌سختی برخورد و موضوع را پیگیری می‌کنیم و در شرایط خاصی اقدام به جابه‌جایی درخت می‌کنیم.

شهروندان از شنا کردن در دریای عمان خودداری کنند

زاهدان| مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: باتوجه به فعالیت سامانه مونسون و مواج بودن دریای عمان شهروندان و مسافران از سوار شدن روی قایق‌های تفریحی شناورهای سبک و شنا کردن خود داری کنند.شهنوازی گفت: بر اساس الگو‌های پیش یابی هواشناسی، باتوجه به فعالیت سامانه مونسون در جنوب استان و مواج بودن دریای عمان شهروندان و مسافران از سوار شدن روی قایق‌های تفریحی شناورهای سبک و شنا کردن خود داری کنند.

 

ارسال نظر