اطلاعات ۱۳ هزار دانشجو در امریکا به سرقت رفت

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۰۳
اطلاعات ۱۳ هزار دانشجو در امریکا به سرقت رفت

زد دی نت| به تازگی هکرها به وسیله حملات فیشینگ و سایبری توانسته‌اند به بخش زیادی از اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه لنکستر دسترسی پیدا کرده و آنها را به سرقت ببرند.  هکرها و مجرمان سایبری موفق شده‌اند با استفاده از ترفندهای مربوط به حملات فیشینگ و سایبری به حجم زیادی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی دانشجویان دانشگاه لنکستر دسترسی و نفوذ پیدا کرده و آنها را به سرقت برده‌اند. هنوز معلوم و مشخص نشده است که هکرها با چه هدفی اطلاعات دانشجویان را به سرقت برده‌اند اما بر اساس آخرین آمار و گزارش‌ها، ۱۳ هزار دانشجو در این حمله سایبری مورد حمله و هجوم هکرها قرار گرفته‌اند که خود رقم بسیار بالا و قابل توجهی به شمار می‌رود.

هکرها با استفاده از این حمله فیشینگ به نام و گذرواژه حساب کاربری تمامی دانشجویان دانشگاه مذکور در طول تمام سالیان گذشته دسترسی و نفوذ پیدا کرده‌اند تا بتوانند تمامی اطلاعات دانشجویی، کاربری و تحصیلی آنها را رصد کرده و به دست بیاورند.  گفته می‌شود از جمله اطلاعاتی که در این حمله فیشینگی به سرقت رفته است، نام، آدرس پستی، شماره تلفن و تماس، پست الکترونیکی و ایمیل کاربران و دانشجویان بوده است تا به اطلاعات مهم‌تری همچون فرم‌های تحصیلی و اپلیکیشن دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دسترسی پیدا کنند.

در سال‌های اخیر که حملات سایبری به‌شدت رشد کرده است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده بودند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان نام خواهد گرفت؛ چراکه تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در این سال به اوج خود خواهد رسید و سال‌های بعد از آن نیز هرروز نامی از حملات سایبری و بدافزاری خواهیم شنید. از طرفی دیگر این کارشناسان امنیتی بارها خطاب به تمامی شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف در جهان هشدار داده بودند که به ارتقای امنیت سایبری زیرساخت‌ها و سرورهای مربوط به خود اقدام کنند تا اطلاعات محرمانه و فوق سری خود را در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری مصون نگه دارند.

نتایج تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته در نیمه دوم سال گذشته حاکی از آن است که بسیاری از صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در مناطق مختلف جهان اذعان کرده‌اند حداقل یک بار مورد حمله باج افزاری و سایبری هکرها قرار گرفته‌اند. بر اساس این تحقیقات، نیمی از آنها مجبور به پرداخت مبالغ و پول‌های هنگفتی به هکرها شده‌اند و نیمی دیگر نیز به خاطر عدم پرداخت وجه به آنها، تمامی اطلاعات ارزشمند و حیاتی خود را از دست داده‌اند.

 

 

ارسال نظر