کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۶۳

دستگیری ۶ هزار مهاجر غیرقانونی در استانبول

در عملیات ضربتی ظرف دو هفته بیش از ۶ هزار مهاجر از جمله تعدادی اتباع سوریه که بطور غیرقانونی در استانبول زندگی می‌کردند، دستگیر شدند. به‌گزارش یورونیوز، این اقدام در چارچوب طرحی برای انجام عملیات همزمان و هماهنگ جهت دستگیری تعداد زیادی از افراد ساکن در بزرگ‌ترین شهر ترکیه و در امتداد بالاگرفتن گرایش‌های ضد مهاجرت صورت گرفته است. ترکیه میزبان بیش از ۳ میلیون و 500 پناهجوی سوری است که اغلب به‌دنبال مهاجرت به اروپا هستند.

افزایش تورم در عمان و کویت

نرخ تورم کویت تا پایان 12ماه منتهی به ژوئن با ۰.۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه پیش به ۱.۱درصد افزایش یافته است. به‌گزارش تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم در عمان نیز افزایش یافته است. گفته شده، نرخ تورم ژوئن در این کشور ۰.۲درصد اندازه‌گیری شده است. مهم‌ترین عامل افزایش تورم در عمان افزایش ۰.۸درصدی هزینه‌های حمل و نقل بوده است اما تورم در بخش‌هایی نظیر رستوران و هتلداری تغییر نکرده است.

افشای نقش بن‌سلمان در کاخ‌سفید

اکسپرس‌تریبون نوشته، محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، نقش محرمانه‌ای را در کاخ‌سفید ایفا کرده است. این روزنامه به نقل از منابع مطلع نوشته بن‌سلمان نقش گسترده‌ای به منظور اصلاح روابط پرتنش امریکا و پاکستان ایفا کرده است. این تلاش‌ها از دسامبر گذشته زمانی که ترامپ از عمران‌خان خواست برای تسهیل مذاکرات صلح افغانستان کمک کند، شروع شده است. عمران‌خان و ترامپ اخیرا در کاخ‌سفید دیدار کردند.

قطع تلفن و اینترنت در بلخ افغانستان

ارایه خدمات شرکت‌های خصوصی تلفن همراه برای سومین روز متوالی در مزارشریف مختل بوده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، در پی تهدید طالبان تمامی شرکت‌های تلفن همراه مجبور شدند خدمات شبانه خود را متوقف کنند. مقام‌های محلی که از این اقدام خشمگین شده‌اند به مسدود کردن کامل این شبکه‌های مخابراتی روی آورده‌اند. تنها مرجع فعال ارایه‌دهنده خدمات تلفن همراه یک شرکت دولتی است که حالا با هجوم گسترده متقاضیان روبروست.

 

ارسال نظر