اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۵۲

کت و شلواری که ۱۲ میلیون تومان آب خورد

ایلام|رییس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد .وی افزود: با تحقیقات از شاکی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی اقدام به خرید اینترنتی یک دست کت و شلوار کرده بود اما پس از مواجهه با پیغام خرید ناموفق بلافاصله مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است .وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فروشنده کت و شلوار به عنوان متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .این مقام مسوول در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد خریدهای اینترنتی دارند نکات امنیتی را رعایت کنند .

خون توسعه در رگ‌های فولاد مبارکه جاری است

اصفهان|مدیرعامل فولاد مبارکه در بیست وششمین همایش بهره‌وری شرکت با تأکید بر لزوم ارتقای حداکثری بهره‌وری نیروی انسانی و تجهیزات گفت: خون توسعه و بهره‌وری همیشه در رگ‌های فولاد مبارکه جاری بوده است و امروز با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، بیش از هر زمان دیگر به ارتقای هدفمند این دو مقوله مهم نیازمندیم تا همچنان برای ذی‌نفعان و به‌طورکلی برای کشور ارز و سودآوری اقتصادی ایجاد کنیم. عظیمیان ضمن قدردانی از تمامی زحمات صورتگرفته در گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: تاکنون این مجموعه عظیم با تولید انواع ورق‌های فولادی نیاز کشور را تأمین کرده است؛ اما از این پس، صرفا تولید ورق هدف فولاد مبارکه نخواهد بود، بلکه باید با همت و پشتکار به سوی صاحب تکنولوژی شدن حرکت کنیم.

ثبت رکورد تولید 440 مگاوات در واحد یک بخاری

ساری|محسن نعمتی از ثبت رکورد تولید 440 مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از 4 دهه بهره‌برداری به عنوان افتخاری ملی یاد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد با ظرفیت اسمی 440 مگاوات در دوم مهرماه سال 1358 وارد مدار تولید شد و از واحدهای قدیمی به شمار می‌آید، ولی عملکرد این واحد با وجود عمر بالا و افزایش مصرف سوخت مایع در چند سال اخیر با تخصص، توانمندی، پیگیری‌ها و تلاش جهادی و بی‌وقفه مدیران و کارکنان این نیروگاه در برنامه‌ریزی و رعایت اصول و استانداردهای فنی در زمینه انجام تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری از واحدها، در چهلمین سال بهره‌برداری در حد و اندازه یک واحد تازه تأسیس به ثبت رسیده که در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

 در جنگ اقتصادی نقش شرکت‌های داخلی مهم است

اصفهان|وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، ضمن بازدید از غرفه فولاد مبارکه گفت: در جنگ اقتصادی کشور، نقش فولاد مبارکه بسیار مهم بوده است. رضا رحمانی با قدردانی از روند رشد فولاد مبارکه و تلاش‌های این شرکت در استفاده از توان داخلی و ارتقای آن در راستای رونق تولید کشور گفت: توانمندی متخصصان ایرانی در چنین نمایشگاه‌هایی به فعلیت می‌رسد و نمود لازم را پیدا می‌کند. وی با اشاره به توانمندیهای متخصصان فولاد مبارکه گفت: متخصصان جوان ایرانی با تکیه بر فناوری‌های نوین، ظرفیت‌های بسیار قابل‌توجهی دارند و این نمایشگاه فرصت لازم برای عرضه این توانمندی‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

خسارت 48 میلیارد تومانی سیل به مزارع پرورش ماهی

‌یاسوج|‌مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 48 میلیاردی سیل فروردین ماه به 172 مزرعه پرورش ماهی استان خبرداد.

«کوروش یزدان پناه» افزود: در جاهایی گفته شد که مزارع پرورش ماهی استان در بستر و حریم رودخانه بوده اما برای صدور مجوز مزارع پرورش ماهی حتما باید مجوز برداشت آب، زمین و بستر که شرکت آب منطقه‌ای تشخیص می‌دهد داشته باشند که مزارع پرورش ماهی خسارت دیده مجوزهای لازم را دارند و این‌گونه نبود که مزارع خود را خودسرانه احداث کنند.

جذب ۹۳درصدی کشاورزی از تسهیلات اشتغال

زاهدان|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون ۹۳ درصد سهم بخش کشاورزی از تسهیلات مصوب اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان جذب شده است.

زورقی افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون تعداد ۳۰۸۴ طرح بخش کشاورزی با تسهیلاتی بالغ بر ۲۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه و ایجاداشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با پیش بینی اشتغال برای ۶۱۰۰ نفر در بانک‌های عامل بررسی و مصوب شده است.

 

 

ارسال نظر