اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۵۲

اینستاگرام مسدود شدن اکانت کاربران را خبر می‌دهد

جی اس‌ام آرنا | اینستاگرام از این پس به صاحبان حساب‌های کاربری که قصد مسدودسازی آنها را دارد، اطلاع‌رسانی خواهد کرد. چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی کاربرانی که حساب کاربری آنها بدون اطلاع قبلی از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام مسدود و بسته شده بود، منتشر شد که نشان‌دهنده شکایت و نارضایتی آنها در‌خصوص عدم اطلاع‌رسانی از سوی اینستاگرام مبنی بر بسته شدن ناگهانی اکانتشان بود. حالا اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه فیس بوک اعلام کرده است که از این پس مسدودسازی اکانت‌های کاربرانی که برخی از قوانین و مقررات این شبکه اجتماعی را نقض کرده‌اند، به اطلاع آنها خواهد رسید. بدین‌ترتیب کاربران صفحات اینستاگرامی قادر خواهند بود قبل از آنکه اکانتشان بسته و مسدود شود و دیگر به محتوای آن دسترسی نداشته باشند، از این اتفاق آگاه شوند و اقدامات لازم را برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات حساب کاربری‌شان را انجام دهند. اینستاگرام قبلا اعلام کرده بود آن دسته از کاربرانی که به نقض برخی قوانین همچون انتشار محتوای غیراخلاقی، فروش داروهای قاچاق، تسلیحات نظامی و تروریستی، انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین برخی دیگر از کارهای خلاف قوانین شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند، مسدود خواهند شد.

طراحی شبکه مشابه سوییفت برای ارزهای دیجیتال

آسین ایج | ژاپن رهبری تلاش‌های بین‌المللی برای راه‌اندازی یک شبکه مشابه با سوئیفت را بر عهده گرفته و امیدوار است این شبکه ظرف چند سال آینده راه‌اندازی شود. قرار است این شبکه بین‌المللی پرداخت ارزهای دیجیتال از قابلیت‌هایی مشابه با شبکه سوئیفت برخوردار باشد که بانک‌ها از آن برای تبادل پیام و پول استفاده می‌کنند. هدف اصلی از راه‌اندازی شبکه یادشده مقابله با پول‌شویی اعلام شده است. زمان دقیق راه‌اندازی این شبکه مشخص نیست، ولی انتظار می‌رود این کار تنها چند سال به طول بینجامد. ژاپن قصد دارد برای تسریع در این زمینه با دیگر کشورهای جهان همکاری کند. هنوز مشخص نیست این شبکه چگونه عمل می‌کند. وزارت دارایی ژاپن و آژانس خدمات مالی این کشور قصد دارند ساختار شبکه مذکور را طراحی کنند. ژاپن در این زمینه بطور رسمی اظهارنظر نکرده است. این کشور، اولین کشور جهان است که در سال ۲۰۱۷ قوانینی را برای تبادل ارزهای دیجیتال در سطح ملی وضع کرد.

ارزهای دیجیتال ماهیتی نامنظم و بدون قانون دارند و مشخص نیست آیا این اقدام ژاپن با واکنش مثبت خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال مواجه خواهد شد یا خیر. فقدان قوانینی برای مدیریت ارزهای دیجیتال باعث نگرانی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در سراسر جهان شده است.

تجهیز آیفون جدید به فناوری واقعیت افزوده

آسین ایج | پیش از این اعلام شده بود آیفون‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۹ به دوربین‌های سه گانه عکاسی و فیلمبرداری مجهز خواهند بود، اما قرار است خدمات واقعیت افزوده هم از طریق این گوشی ارایه شود. اپل که در یک سال اخیر نتوانسته با امکانات افزوده شده به مدل‌های جدید گوشی آیفون کاربران را راضی کند، قصد دارد یک حسگر جدید سه بعدی موسوم به ToF را به این گوشی بیفزاید که پیش از این برخی گوشی‌های اندرویدی از آن بهره مند بودند. حسگر یادشده برای اندازه‌گیری دقیق مسافت با استفاده از تلفن‌های همراه به کار می‌رود و کارکرد دیگر آن در صورت افزوده شدن به پشت آیفون امکان‌پذیر شدن ارایه خدمات واقعیت افزوده به کاربران علاقه‌مند است. این حسگر برای ارتقای کیفیت عکس‌برداری نیز مفید بوده و عمق بیشتری به تصاویر تهیه شده می‌بخشد. گفته می‌شود اپل برای افزایش سازگاری گوشی آیفون با این حسگر، ویژگی‌های خاصی را در به روزرسانی سیستم عامل iOS 13 در نظر گرفته است. حسگر یادشده می‌تواند فاصله اشیا را تا فاصله حداکثر ۴.۵ متری به دقت اندازه‌گیری کند که این رقم بیشتر از توانایی محاسباتی گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. اپل اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تأیید نکرده است.

غرامت 700  میلیون دلاری برای نشت اطلاعات

انگجت | نشت اطلاعات صدها میلیون نفر از شرکت امریکایی تحلیل داده اکوئیفاکس باعث شد این شرکت تنها در امریکا موظف به پرداخت غرامتی 700 میلیون دلاری شود. در جریان حمله هکری منجر به این نشت اطلاعاتی اطلاعاتی همچون آدرس، شماره‌های تامین اجتماعی و حتی اطلاعات گواهی نامه‌های رانندگی بیش از 143 میلیون نفر تنها در امریکا به دست هکرها افتاد. این اتفاق در دو سال پیش جنجال گسترده‌ای را موجب شد و پلیس و برخی نهادهای دولتی در امریکا از اکوئیفاکس شکایت کردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌ها این شرکت موظف به پرداخت غرامتی سنگین شده که رقم آن نزدیک به 690 میلیون دلار اعلام شده است. قرار است جزییات بیشتر در این زمینه پس فردا اعلام شود. البته ممکن است اکوئیفاکس در دیگر کشورهای جهان نیز مجبور به پرداخت غرامت‌هایی سنگین شود. در سال 2017 هکرها با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری در یکی از نرم‌افزارهای مورد استفاده اکوئیفاکس توانستند اطلاعات خصوصی صدها میلیون مشتری و کاربر این شرکت را سرقت کنند.

 

ارسال نظر