350مفقودی در پی انفجار انبار مهمات قزاقستان

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۴۵۰

گروه جهان| وقوع انفجار در انبار مهماتی در جنوب قزاقستان که در پی آتش‌سوزی این انبار رخ داد، سه کشته و ده‎ها زخمی بر جا گذاشته است. همچنین از سرنوشت 350 تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

 به‌گزارش ایرنا به نقل از رسانه محلی قزاقستان، این انفجار که ۲۴ ژوئن در استان «آریس» واقع در جنوب قزاقستان رخ داد، ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است که ۷۰ نفر تحت مداوا قرار گرفتند و ۴۵ نفر از آنها هنوز هم در بیمارستان به سر می‌برند، حال سه نفر از آنها نیز وخیم اعلام شده است. همچنین نام ۳۵۰ تن در فهرست مفقودی‌های این حادثه ثبت شده است و اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست.

 پس از این حادثه ۴۵ هزار نفر از ساکنین این منطقه ناچار به ترک منازل و تخلیه محل شدند. بسیاری از ساختمان‌ها بطور جدی آسیب دیده‌اند. شاهدان عینی این حادثه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پس از صدای انفجار دود غلیظی در هوا پخش شده و دست‌کم سه بار صدای انفجار شنیده شده است. معاون وزارت دفاع قزاقستان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ممکن است علت این انفجار سلاح به‌جامانده از دوران حکومت شوروی بوده باشد. طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط پلیس، آتش‌سوزی و انفجار ناشی از استفاده نادرست از تجهیزات گاز طبیعی بوده است.

 

ارسال نظر