رکوردشکنی شاخص ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۳۹۴

گروه بورس|

بررسی اطلاعات آمارهای معاملاتی، حاکی از آن است که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز، با افزایش 3479 واحد روبرو شد و به رقم 248 هزار و 577 واحد رسید.

در دو روز گذشته نیز شاخص کل روند رو به رشد قابل توجهی داشته و رکوردشکنی داشته است که به گفته کارشناسان، عمده دلیل این افزایش شاخص به خاطر تقسیم سود شرکت‌ها و برگزاری مجامع عمومی سالانه شرکت‌های حاضر در بورس است. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در روز قبل 367 واحد افزایش یافته و به رقم 58 هزار و 363 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 943 هزار میلیارد تومان رسید.در روز چهارشنبه، معامله‌گران بورس بیش از 3.9 میلیارد سهام، ‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب 377 هزار فقره معامله و به ارزش 1497 میلیارد تومان داد و ستد کردند.همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در یک روند رو به رشد 982 واحد رشد افزایش یافته و به رقم 70 هزار و 194 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن نیز 250 واحد افزایش یافته و به رقم 39 هزار و 840 واحد رسید. شاخص آزاد شناور 3648 واحد افزایش یافته و به رقم 280 هزار و 279 واحد رسید.عمده نمادهای مهم بورسی در تقویت شاخص کل موثر بودند که از مهم‌ترین این نمادها می‌توان به ترتیب به نمادهای فارس، فولاد، تاپیکو، فملی، شبندر، شتران و شپنا اشاره کرد. همچنین نمادهای پربیننده بورسی که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفتند مربوط به گروه شرکت‌های خودرویی، بانک، شرکت‌های تامین اجتماعی، فولاد و مس بوده‌اند. همچنین نمادهای پربیننده مربوط به سایپا، بانک تجارت با قیمت هر سهم 421 ریال، ایران خودرو، ‌سرمایه‌گذاری صدر تامین، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران بودند.

  استمرار صعود آیفکس

همچنین در پایان معاملات فرابورس ایران، شاخص کل 44 واحد رشد کرده و به رقم 3178 واحد رسید.در روز گذشته ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 177 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.3 میلیارد سهام، ‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب 218 هزار نوبت معامله و به ارزش 886 میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای موثر در تقویت شاخص فرابورس شامل، ذوب، میدکو، دماوند، کگهر، سمگا، شراز بودند و نماد زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل فرابورس را داشته است. نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، پتروشیمی زاگرس و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

 

ارسال نظر