کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۹۰

خروج پیمانکاران نظامی امریکا از عراق

منابع نظامی و امنیتی عراق اعلام کردند، امریکا آماده می‌شود صدها تن از نیروهای پیمانکار دو شرکت لاکهید مارتین و سالیپورت گلوبال را به ‌دلیل تهدید امنیتی احتمالی از عراق خارج کند. به‌گزارش رویترز، نیروهای امریکایی آماده می‌شوند تا ۴۰۰ کارمند دو شرکت نظامی مذکور را از پایگاه نظامی «بلد» که در آن مشغول به فعالیت هستند، تخلیه کنند. کارشناسان نظامی امریکایی، عراقی‌ها را آموزش می‌دهند. به‌گفته منابع، روند خارج کردن این افراد به زودی در دو مرحله انجام می‌گیرد.

سفر امیر قطر به پاکستان

امیر قطر در پاسخ به دعوت نخست‎وزیر پاکستان شنبه به این کشور سفر کرد. به‌گزارش خلیج‌آنلاین، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی در این سفر دو روزه با عمران‎خان دیدار کرده و راه‌های تقویت و توسعه روابط دوجانبه بررسی می‌کنند. همچنین یادداشت‌های تفاهمی میان دو طرف امضا خواهد شد. عمران‌خان ژانویه در سفر به دوحه ضمن دیدار با مقام‌های این کشور با بازرگانان قطری به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور نشست برگزار کرد.

هشدار یونان به ترکیه درباره عواقب استخراج گاز

الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان، بار دیگر هشدار داده اگر ترکیه بر شیوه اقدامات خود برای به چالش کشیدن حق یونان در استخراج گاز پافشاری کند، احتمالاً با پیامدهایی از سوی اروپا مواجه خواهد شد. به‌گزارش رویترز، ترکیه پنج‌شنبه دومین کشتی حفاری را برای انجام عملیات استخراج گاز طبیعی به نزدیکی قبرس اعزام کرد؛ اقدامی که احتمال تشدید یک درگیری با قبرس بر سر حق استخراج نفت و گاز را افزایش می‌دهد. بروکسل تاکید کرده حفاری‌های ترکیه غیرقانونی است.

تمرین نظامی مشترک امارات و اردن

تمرین نظامی مشترک نیروهای مسلح امارات و اردن با عنوان «اصول قدرتمند یک» و با هدف تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و نیز تبادل تجربیات نظامی مختلف میان دو ارتش برگزار شد. به‌گزارش روسیا الیوم، این تمرین‌ها شامل مجموعه فعالیت‌های نظامی مشترکی در چارچوب یک استراتژی یکپارچه برای تقویت همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح ما و نیروهای مسلح ارتش اردن و یکپارچه‌سازی عملیات‌های مشترک و بهترین اصول تمرین است. امارات و اردن در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه فعالانه مشارکت دارند. همچنین این دو کشور در ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن نیز حضور دارند.

 

ارسال نظر