ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۶۵۷۲

واکنش به احتمال دیوارکشی پیرامون تئاتر شهر

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به احتمال دیوارکشی در حریم تئاتر شهر گفت: ما گفتیم که می‌خواهیم شهر انسان محور داشته باشیم، همان نقدی که در مورد محصور کردن چهارراه ولیعصر وجود دارد، در مورد احتمال محصور شدن تئاتر شهر هم وجود دارد .

به گزارش ایسنا، نظری در مورد جلسه بررسی وضعیت پیرامونی مجموعه تئاتر شهر و هماهنگی لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص پیامدهای سدمعبر و حضور دستفروشان در چهارراه ولیعصر گفت: بطورکلی الزاما اولین راه بهترین راه نیست. ممکن است اولین راهی که انتخاب می‌کنیم ساده‌ترین راه باشد اما باید با دقت و برنامه‌ریزی بیشتری مناسب‌ترین راه‌حل را برای این محدوده انتخاب کنیم. ما نمی‌توانیم دستفروشی را اقدامی کاملا منفی و غلط بدانیم و بعد بگوییم باید دستفروشی را کنار بگذاریم. این قطعا بهترین راه‌حل نیست. سخنگوی کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به انتظار بسیاری از هنرمندان برای تبدیل تئاتر شهر به قطب گردشگری گفت: اگر می‌خواهیم مجموعه تئاتر شهر به یک قطب گردشگری فرهنگی و حتی میراثی تبدیل شود، اتفاقا باز هم حضور دستفروشان می‌تواند به آنجا کمک کند. البته حضوری ساماندهی شده و با ضابطه، که ما در مصوبه مشاغل سیار و بی‌کانون آن را پیش‌بینی کرده‌ایم. بر این اساس، در اطراف مجموعه‌ای مانند تئاتر شهر دستفروشان طی فرآیندی شفاف می‌توانند به مدت محدودی حضور داشته باشند و اجناس مرتبط با فرهنگ و کاربری آن مجموعه را به فروش برسانند سپس گروه دیگر از دستفروشان بر اساس تقاضای خود جایگزین می‌شوند. نظری با تاکید بر اینکه قطعا نباید در اطراف مجموعه تئاتر شهر ابزار‌آلات صنعتی و اقلام غیر مرتبط به فروش برسد، اظهارکرد: ما باید به سراغ ساماندهی این فضا برویم تا امکان حضور تمام اقشار جامعه در آن فراهم شود. نه اینکه بخواهیم محیط را ایزوله و محصور کنیم. او با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها در مورد احتمال دیوارکشی در اطراف مجموعه تئاتر شهر گفت: اینکه بخواهیم فضا را ایزوله کنیم تجربه نشان داده که اتفاق خوبی نخواهد بود. نمی‌توان انتظار داشت که فقط افراد فرهنگی و علاقه‌مندان به تئاتر در این فضا تردد کنند و بقیه حق ندارند وارد شوند. چرا باید یک فضای فرهنگی را از حضور دیگر شهروندان محروم کنیم؟

نظری با اشاره به یکی از تفاوت‌های مدیریت شهری اصلاح‌طلبان با مدیریت شهری قبلی گفت: ما یک تفاوت عمده با مدیریت قبلی داریم. بدین معنا که ما می‌خواهیم شهر انسان محور داشته باشیم. با این تفکر نمی‌شود هرجا را محصور کنیم. به نظرم همان نقدی که در مورد محصور کردن چهارراه ولیعصر وجود دارد، در مورد احتمال محصور شدن تئاتر شهر هم وجود دارد و البته نمی‌دانم در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد یا نه؟ این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم مجموعه تالار وحدت را هم از این حصر خارج کنیم، گفت: اگر مردم نتوانند با امکان مختلف فرهنگی، میراثی و اماکن مهم شهرشان ارتباط برقرار کنند، نمی‌توانیم همه آنها را شهروند شهر بدانیم چون آنها را از هویتشان دوره کرده‌ایم و این برای شهر و شهروندانش خطرناک است.

وقوع روزانه ۲۵۰۰ تصادف در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر 2 هزار و ۵۰۰ تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که در تمام این موارد پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند. به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: آموزش و ارتقای توانمندی‌های مدیران، فرماندهان و روسای پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته است.پلیس در سال 98 به مراتب توانمندتر از سال گذشته شده است. رحیمی افزود: شاید اگر یک دهه قبل، کم‌کاری‌ها و رفتارها از سوی پلیس مشاهده می‌شد، خیلی به آن گلایه نمی‌شد اما امروز کوچک‌ترین ضعف در اقدام و عملکرد پلیس، مورد توجه مردم است.رحیمی با اشاره به شعار پلیس مبنی بر انجام وظایف با حداقل امکانات و حداکثر بهره‌وری، تصریح کرد: چند سال پیش قرار بود نیروهای راهور فاتب سه برابر شود اما این اتفاق روی نداد و اکنون نیز به خوبی نیروهای راهور در تهران کار خود را انجام می‌دهند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به 30 هزار تماس روزانه با پلیس 110 در پایتخت، ادامه داد: بالغ بر 6 هزار تماس روزانه با پلیس 110 درباره مسائل ترافیکی، تصادفات و امور راهنمایی و رانندگی است.همچنین روزانه بالغ بر دو هزار و 500 تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که در تمام این موارد پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند.بطور میانگین روزانه در 300 فقره از تصادفات خسارتی و 60 فقره تصادفات جرحی در تهران کروکی کشیده می‌شود و برخی از تصادفات نیز نیاز به کشیدن کروکی ندارند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حدود 700 مورد از 6 هزار تماس نیز مربوط به راهنمایی و مشاوره است، متذکر شد: حدود دو هزار تماس از 6 هزار تماس روزانه مربوط به اخبار سدمعبر و سدمعبرها در سطح شهر تهران عامل بسیار تأثیرگذار در ترافیک شهر تهران است. او با اشاره به تجهیز پلیس تهران به مرکز کنترل پیشرفته، اظهار کرد: اکنون پلیس در تهران با هزار و 400 دوربین نظارتی در حال فعالیت است و هزار و 350 دوربین نیز تخلفات سرعت، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.در تهران بیش از پنج هزار و 500 تقاطع دارای چراغ راهنمایی و رانندگی است و روزانه هزار و 200 نفر به ستادهای ترخیص مراجعه می‌کنند که پیش از دریافت خودرو باید آموزش لازم را ببینند و اگر آموزش‌های لازم را نبینند، خودرو و موتورسیکلت تحویل آنها نمی‌شود.

 

ارسال نظر