کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۲۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۵۵۳۳

نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان شد

نیچروان بارزانی نامزد حزب دموکرات کردستان عراق با حداقل آرا و در میان مخالفت برخی احزاب کرد عراقی با ۶۸ رای توسط پارلمان اقلیم کردستان عراق به عنوان رییس اقلیم کردستان عراق برگزیده شد. پارلمان اقلیم کردستان عراق بدون مشارکت فراکسیون‌های اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش نسل نو و تنها با حضور ۸۱ عضو پارلمان از ۱۱۱ عضو امروز ظهر تشکیل جلسه داد و نیچروان بارزانی کاندید حزب دموکرات کردستان عراق را به عنوان رییس جدید اقلیم کردستان عراق برگزید. بارزانی نتوانست در این رای‌گیری آرای اتحادیه میهنی کردستان عراق، نسل نو و جماعت اسلامی کردستان عراق را به دست بیاورد.

وام بانک جهانی به اردن و ترکیه

اردن وام ۹۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی را دریافت خواهد کرد. به گزارش اردن‌تایمز، این کشور ماه آینده ۹۵۰ میلیون دلار از وام ۱.۴ میلیارد دلاری بانک جهانی را دریافت خواهد کرد. بخش دوم این وام در مرحله‌ای دیگر در اختیار دولت اردن قرار خواهد گرفت. مقام‌های اردنی نرخ بهره این وام را زیر چهار درصد اعلام کرده‌اند. همچنین نشریه حریت گزارش داده، بانک جهانی با تخصیص وام ۵۶۰ میلیون دلاری به ترکیه برای توسعه پایدار شهری موافقت کرده است. این سومین وام از مجموعه وام‌هایی است که بانک جهانی برای این منظور در اختیار ترکیه قرار می‌دهد.

چین و روسیه در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنند

سفیر چین در فلسطین از عدم مشارکت کشورش و همچنین روسیه در کنفرانس اقتصادی منامه که بر طرح معامله قرن متمرکز است، خبر داد. به‌گزارش القدس‌العربی، «گو وی» در دیدار با نبیل شعث مشاور رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته پکن و مسکو در کنفرانس اقتصادی منامه که در راستای اجرای بخشی از طرح صلح امریکا برای فلسطین و رژیم‎صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد. منامه در روزهای ۲۵ و ۲۶جولای میزبان این نشست اقتصادی است.

هشدار مشاور اردوغان به ملک سلمان

مشاور رییس حزب عدالت و توسعه ترکیه به پادشاه عربستان درباره خطری بزرگ هشدار داده و گفته، این خطر دنیا و آخرت شما را به لبه پرتگاه خواهد کشاند. به‌گزارش ینی‌شفق، یاسین اوکتای خطاب به سلمان بن‌عبدالعزیز گفته: «حرمین شریفین دو مکان مقدس برای تمامی مسلمانان هستند و اینکه شما متولی این مکان هستید، مسوولیت سنگینی را برعهده شما می‌گذارد و این احساس را به شما می‌دهد که در قبال رنجی که هر مسلمانی در جهان با آن روبروست، مسوول هستید.»

 

ارسال نظر