روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۳۵

    روحانی پیروزی حزب نخست‌وزیر هند در انتخابات را تبریک گفت؛ پاد|

رییس‌جمهور با صدور پیامی پیروزی حزب متبوع «نارندرا مودی» و حزب اتحاد ملی دمکراتیک در انتخابات سراسری پارلمانی هند را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: جناب آقای نارندرا مودی؛ نخست‌وزیر محترم جمهوری هند؛ پیروزی جنابعالی و حزب اتحاد ملی دمکراتیک در انتخابات سراسری پارلمانی هند را صمیمانه به شما و ملت بزرگ هند تبریک می‌گویم.روابط دوستانه دو کشور ایران و هند بر اساس احترام و منافع متقابل رشد قابل توجهی در دوران مسوولیت جنابعالی به عنوان نخست‌وزیر کشور بزرگ هند داشته است و اطمینان دارم که در دوره جدید مسوولیت آن جناب، بیش از پیش شاهد توسعه و تعمیق روابط دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هندوستان خواهیم بود. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و پیشرفت مردم هند را مسألت می‌نمایم.

 «علی ربیعی» سخنگوی دولت ‌شد؛ایسنا|

دولت دوازدهم سخنگوی خود را بعد از حدود یک سال خالی بودن این تریبون با اهمیت شناخت و علی ربیعی بعد از محمد باقر نوبخت، دومین سخنگوی دولت تدبیر و امید شد. این برای اولین‌بار است که یکی از اهالی ارتباطات و رسانه برای این سمت انتخاب می‌شود. باید در روزهای آتی، منتظر اولین نشست سخنگو بود.ربیعی که ۴ بار در ۵ سال دولت تدبیر و امید به مجالس نهم و دهم رفت بار چهارم در ۱۷ مرداد سال گذشته در جلسه جنجالی مجلس، از وزارت رفاه کنار رفت. از آن روز چند بار خبر سخنگویی این فعال سیاسی- اجتماعی و استاد ارتباطات اعلام شده اما به هر حال این ماجرا تا امروز به طول انجامید اما گویا در جلسه اواخر هفته گذشته با رییس‌جمهور، حسن روحانی و ربیعی به توافق در این باره دست یافتند.

    ۴۰سال است جنگ اقتصادی رابا فرهنگ خرمشهر به پیروزی بدل کرده‌ایم؛مهر|

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نسل بی‌انقطاع ما، ۴۰ سال است که نبرد نظامی، تحریم، تروریسم و جنگ اقتصادی را در بستر فرهنگ خرمشهر با ایثار و مقاومت به پیروزی مبدل کرده است.دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی کوتاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر نوشت: «سوم خرداد سال ۶۱ وقتی در خرمشهر، جوانان انقلابی، سنگ بنای روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی را با خون خود بنا نهادند، تاریخ ساز شدند. همان زمان، صداهایی در دنیا بلند شد که امروز وقت مذاکره است. اگر نه، تاریخ، جنگ‌طلب‌ها! را تنبیه می‌کند.»

    احتمال سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران؛ ایسنا|

تلویزیون ملی ژاپن از احتمال سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران در نیمه خرداد خبر داد که در پی سفر روز شنبه دونالد ترامپ به ژاپن انجام خواهد شد.به گزارش رویترز، ان. اچ. کی، تلویزیون ملی ژاپن روز جمعه اعلام کرد که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در نظر دارد تا نیمه‌های ماه ژوئن [خرداد ماه] به ایران سفر کند و این اولین سفر وی به ایران است که در چهار دهه اخیر و در میان افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش تنش میان امریکا و ایران، اتفاق خواهد افتاد.خبر برنامه این سفر، یک هفته پس از سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به ژاپن و دیدار وی با شینزو آبه و تارو کونو، وزیر امور خارجه این کشور مطرح شد. به گفته ان. اچ. کی آبه احتمالاً درباره برنامه‌های خود با رییس‌جمهور امریکا در هنگام سفر وی به ژاپن از روز یکشنبه گفت‌وگو خواهد کرد و تصمیمات نهایی به نتایج آن بستگی خواهد داشت.

    استقبال وزارت خارجه امریکا از رایزنی مقامات آلمانی و عمانی در ایران؛خبرآنلاین|

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با توجه به سفر اخیر دو مقام آلمانی و عمانی به ایران، از این اقدام دیپلماتیک برای آن‌چه «تنش‌زدایی وضعیت موجود» می‌خواند، استقبال کرد.به گزارش روزنامه اکسپرس تریبون، امریکا بر خلاف تمام تلاش‌های این کشور برای آن چه «به انزوا کشیدن ایران» عنوان شده، از اقدام وزیر امور خارجه عمان و مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان استقبال کرد.مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در این باره به جمعی از خبرنگاران در واشنگتن گفت: از نظر ما این رفتاری عادی میان دو کشور است. ما همچنین از هر گونه تلاش آلمانی‌ها برای کمک به تنش‌زدایی از این وضعیت، قدردانی می‌کنیم.

    لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از دستور کار مجمع خارج نشده است؛ایرنا|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لوایح پالرمو و cft از دستور کار مجمع خارج نشده است، گفت: قبل از ماه رمضان و به دلیل پیچیدگی موضوع آن را به کمیسیون خاص ارجاع دادیم.مجید انصاری گفت: موارد و ایرادات لوایح به کار کارشناسی نیاز داشت و در حوزه تخصصی چند کمیسیون بود، بنابراین مقرر شد یک کمیسیون خاص که تلفیقی از افراد مطلع و متخصص از چند کمیسیون است برای بررسی این لوایح تشکیل شود.انصاری خاطرنشان کرد: افراد یا رسانه‌هایی که گفته‌اند لوایح از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج شده است یا اشتباه کرده‌اند یا خبر کذب منتشر می‌کنند.

 

ارسال نظر