کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۴۶

تمایل اماراتی‌ها به سرمایه‌گذاری درگوادر

روزنامه نیشن پاکستان به نقل از سفیر امارات متحده عربی در اسلام‌آباد گفته شرکت‌های اماراتی تمایل به سرمایه‌گذاری در بندر گوادر دارند. حمدان عبید ابراهیم سلمان الزعبی سفیر امارات در پاکستان در جریان دیدار با مشاور مالی و امور اقتصادی عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، گفته به‌دلیل تمایل به سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های امارات به پاکستان سفر کرده‌ است.

فروش مسکن به خارجی‌ها در ترکیه رکورد شکست

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی‌ در ترکیه در چهار ماه نخست ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۸۲.۱ درصد افزایش یافته است. به‌گزارش آناتولی، در استانبول ۱۸۳۹ خانه به اتباع خارجی فروخته شده است. آنتالیا با فروش ۶۷۶ واحد. آنکارا ۲۱۰ واحد. بورسا با ۲۰۱ واحد. یالووا با ۱۴۲ واحد و ترابزون نیز با ۱۰۰ واحد پس از استانبول قرار گرفته‌اند.

نشست اتحادیه عرب و شورای همکاری در مکه

پادشاه عربستان از رهبران شورای همکاری خلیج فارس و رهبران عربی خواست دو نشست فوق‌العاده در پایان ماه مه در مکه برگزار کنند. به‎گزارش خبرگزاری واس، این دعوت به برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و نشست سران عرب را ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در چارچوب تاکید ریاض بر رایزنی و هماهنگی با کشورهای برادر در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب به‌منظور تقویت امنیت و ثبات منطقه مطرح کرده است. امارات، بحرین و جیبوتی بلافاصله از این درخواست استقبال کرده‌اند.

خروج کارکنان « اکسون موبیل» از عراق

شرکت اکسون‌موبیل، غول نفتی امریکا حدود ۶۰کارمند خارجی خود را از پروژه میدان «غرب قرنه ۱» خارج کرده است. این افراد به قرارگاه منطقه‌ای شرکت امریکایی در دوبی منتقل شده‌اند. رویترز نوشته، با خروج مهندسان و کارمندان شرکت امریکایی، تولید میدان تغییری نکرده و استخراج روزانه ۴۴۰هزار بشکه نفت ادامه دارد.

صادرات ۷ میلیاردی و واردات یک میلیاردی افغانستان

سرپرست وزارتخانه تجارت افغانستان میزان واردات این کشور را بیش از هفت میلیارد دلار و صادرات افغانستان را زیر یک میلیارد دلار اعلام کرده است. به‌گزارش صدای‌افغان، افغانستان 2015میلادی ۵۵۰میلیون دلار صادرات داشت که این میزان در سال گذشته به ۸۷۵میلیون دلار رسیده است.

 

ارسال نظر