اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۳۶:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۶۵۰

احداث موزه معماری  و مردم‌شناسی شرق گیلان

رشت| مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از احداث موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شرق گیلان در املش خبر داد و گفت: کلنگ احداث این موزه به زمین زده شد و در سال گذشته 100 میلیون تومان اعتبار برای احداث آن اختصاص یافته است. پیرو بخشنامه استاندار گیلان مبنی بر حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در شهرستان املش حضور یافت و با فرماندار این شهرستان نشست داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان املش با بیش از 3500 سال قدمت یکی از کهن‌ترین شهرستان‌های تاریخی گیلان است افزود: بیش از 1500 اشیاء شناسایی شده علمی در این شهرستان کشف گردید که این اشیا هم‌اکنون در موزه رشت نگهداری می‌شوند .

5500 واحد مسکونی در آق‌قلا ارزیابی خسارت شد

گرگان| فرماندار شهرستان آق‌قلا از ارزیابی خسارت 5500 واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از سیل در این شهرستان خبر داد. امانگلدی ضمیر در جلسه کارگروه استانی نوسازی و بازسازی منازل خسارت دیده در سیلاب اخیر با اشاره به کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث واحدهای آسیب دیده، بیان کرد: برای بازسازی در روستاها ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و در شهرها ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

فرماندار آق قلا خاطرنشان کرد: برای تعمیرات واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت پنج ساله و همچنین ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای معیشت و خسارت لوازم خانگی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

جلوگیری از چاپ 60 هزار متر بنر در راستای حفظ محیط زیست

اصفهان | معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایستگاه‌های اتوبوس شهری اصفهان همواره تبلیغات شهری به صورت مستمر در قالب چاپ و نصب بنر انجام می‌پذیرفته است گفت: در دوره آخر مربوط به این تبلیغات که در مهرماه شاهد آن بودیم تصمیم گرفته شد تا از چاپ و نصب این تبلیغات صرف نظر شود و از رسانه‌های جایگزین بهره‌گیری شود و به همین واسطه 5 هزار متر مربع بنر که به صورت ماهانه چاپ می‌گردید از گردونه چاپ و نصب خارج گردید تا از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از این مواد که عمدتا مواد پلاستیکی هستند جلوگیری شود .

مرتضی رشیدی به مذاکرات و توافقات زیست محیطی انجام شده مابین شهرداری اصفهان و سایر نهادهای متولی در موضوع حفظ محیط زیست نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته نیز تلاش‌های مستمری به جهت تشویق شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از امکانات حمل و نقل عمومی انجام گرفت که اجرای تبلیغات شهری با مضمون استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و اجرای ویژه برنامه‌های شهری با محتوا و مضمون آموزشی نمونه‌هایی از این تلاش‌ها بوده است .

طرح الکترونیکی ثبت حواله لاستیک در قزوین اجرا می‌شود

قزوین|  رییس گروه زیرساخت‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح الکترونیکی ثبت و صدور حواله عرضه لاستیک سنگین به صورت پایلوت در قزوین اجرا شده و در صورت موفقیت تا یک ماه آینده به کل کشور تسری داده خواهد شد.

سید علی امامی دیروز در جلسه هماهنگی کمیته راهبری الکترونیکی شدن فرآیند ثبت و صدور حواله عرضه لاستیک سنگین که در سازمان صمت استان برگزار شد، افزود: سامانه رصد تایر یکی از زیر سامانه‌های جامع تجارت داخلی است.

این مسوول گفت: طبق قوانین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید حتما اطلاعات زنجیره‌های تامین کالاها اعم از کالاهای دریافت‌کننده ارز یارانه‌ای، اقلام ضروری یا مشمول قاچاق در سامانه جامع اطلاعات ثبت شوند.

احداث کارخانه تولید کاغذ  از کربنات کلسیم  در لرستان

خرم‌آباد|  عملیات اجرایی کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم روز سه شنبه با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی الیگودرز لرستان آغاز شد. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت الیگودرز در حاشیه این آیین گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت چهارهکتار در شهرک صنعتی الیگودرز جانمایی شده که پنج میلیون و 400 هزار یورو و همچنین 170 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای سرمایه‌گذاری این طرح تامین شده است.

حاجی علی سرلک با اشاره به اینکه ظرفیت فاز نخست این کارخانه 10 هزار تن در سال است، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن زمین این واحد در نزدیکی معادن و کارخانه‌های تولید کربنات کلسیم، مواد اولیه مورد نیاز در دسترس است.

 

ارسال نظر