رویداد

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۳۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۶۴۰

قوانین سخت در انتظار اپلیکیشن ها

اکونومیک تایمز| طبق قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های بازی باید خود را با قوانین فناوری اطلاعات در هند هماهنگ کنند. شرکت‌هایی مانند فیس بوک، یوتیوب، و اپلیکیشن‌های چینی تیک تاک و بی‌نگو لایو حتی در آینده با قوانین سخت‌تری روبرو خواهند شد. در حالی که در هند بحث و گمانه زنی درباره قوانین پیشنهادی جدید ادامه دارد و منتظر شفاف‌سازی اصلاحات دستورالعمل‌هایی برای پلتفرم‌های فناوری است، مقامات درباره محتوای مخرب برخی اپلیکیشن‌ها به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند. یکی از مقامات ارشد وزارت الکترونیک و فناوری ارتباطات می‌گوید: دادگاه‌ها خلأ موجود در این بخش را پوشش می‌دهند و این نکته خوبی است. البته مقامات معتقدند تا زمان نهایی شدن قوانین برخی خلأها همچنان باقی می‌مانند. اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک و بی‌نگو لایو به کودکان و نوجوانان اجازه می‌دهند تا از پلتفرم ویدئوهای کوتاه استفاده کنند. این اپلیکیشن‌ها متهم هستند که محتوای هرزنگارانه را بطور مستقیم منتشر کرده‌اند. در نتیجه دادگاه عالی «مدرس» ممنوعیتی موقت بر دانلود تیک تاک وضع کرده است.در ایالت گجرات هند نیز چند منطقه اپلیکیشن بازی موبایل PUBG را ممنوع کرده‌اند زیرا برای نوجوانان اعتیاد آور است.این درحالی است که مدیر ارشد استراتژی تیک تاک در هند می‌گوید: ما ۶ میلیون ویدئو را حذف کردیم که برخلاف قوانین و راهنماهای تیک تاک بودند. تیم ناظران ما در ۲۰ کشور و منطقه از جمله هند مستقر هستند. البته فیس بوک، گوگل، واتس اپ و تنسنت (مالک PUBG) به ایمیل نشریه اکونومیک تایمز در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده برای قانونمند کردن محتوای پلتفرم‌هایشان هیچ پاسخی نداده‌اند.

نانو ابزاری که از برف برق تولید می‌کند

نانو | پژوهشگران نانو ابزاری ساختند که می‌توان از آن برای تولید برق از برف استفاده کرد. این دستگاه در مناطقی که برف‌خیز بوده می‌تواند جایگزین پنل‌های خورشیدی شود.

پژوهشگران معتقدند که این نانوژنراتور تریبوالکتریکی مبتنی بر برق است. نانوژنراتور تریبوالکتریکی ابزاری است که می‌تواند از طریق الکتریسیته ساکن برق تولید کند که این کار با تبادل الکترون انجام می‌شود. برف دارای بار مثبت است و‌دهنده الکترون محسوب می‌شود. سیلیکون که یک ماده سنتز شده شبیه به لاستیک است از اتم‌های اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده است که دارای بار منفی است. زمانی که برف با سطح سیلیکون تماس پیدا می‌کند بار تولید شده و برق ایجاد می‌شود. کانر از محققان این پروژه می‌گوید: الکتریسیته ساکن از برهم‌کنش میان یک ماده‌دهنده الکترون با ماده‌ای‌گیرنده الکترون ایجاد می‌شود. شما بارها را جدا می‌کنید و الکتریسیته ایجاد می‌شود. ماهر الکادی از محققان این پروژه گفت: برف باردار است ما فکر کردیم که چرا از یک ماده دیگر که دارای منفی است برای تولید الکتریسیته استفاده نکنیم؟ زمانی که برق تمایل به از دست دادن الکترون دارد، ماده‌ای دیگر این‌بار را می‌گیرد. بعد از اینکه مواد مختلفی نظیر فویل آلومینیم یا تفلون را مورد آزمایش قرار دادیم، دریافتیم که سیلیکون می‌تواند نسبت به دیگر مواد، برق بیشتری تولید کند. به گفته این محقق، ۳۰ درصد از سطح زمین پوشیده از برف است که پنل‌های خورشیدی در آنجا نمی‌توانند کار کنند. با استفاده از این فناوری می‌توان از برف برای تولید برق استفاده کرد. این دستگاه را می‌توان با پنل خورشیدی ترکیب کرد و ابزاری ساخت که بتوان در شرایط جوی مختلف برق تولید کند.

دراگون ۱۰۰ تراشه حاوی سلول‌های بدن را به فضا می‌برد

فاکس نیوز| کپسول دراگون محموله‌ای ۱۶۹۱ کیلوگرمی از جمله نانو ذرات حامل دارو، بیورآکتور و حدود ۱۰۰ «ارگان تراشه» مختلف را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، کپسول دارگون محموله‌ای شامل نانو ذرات حامل دارو، بیورآکتوری که با جلبک کار می‌کند، یک پلتفرم میکرو جاذبه و انواع مختلفی از «ارگان روی تراشه» (یا ارگان تراشه) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. این در حالی است که خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول بررسی و باز کردن انبوهی از محموله‌هایی هستند که کپسول سیگنوس هفته گذشته به آنجا برده است. به‌هرحال کپسول دراگون بیش از ۱۶۹۱ کیلوگرم بار شامل ابزار و تجهیزات را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌برد. هنگام بازگشت نیز این کپسول ۱۰۲۹ کیلوگرم بار شامل آزمایش‌های مختلف را برای تحلیل به زمین بر می‌گرداند. کپسول مذکور همراه یک موشک فالکون ۹ به آسمان پرتاب می‌شود.این هفدهمین ماموریت تأمین ذخیره‌ای است که اسپیس ایکس برای ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد. کپسول مذکور از مقر کیپ کاناورال به آسمان ارسال می‌شود.در این محموله حدود ۱۰۰ تراشه به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شوند. این تراشه‌ها حاوی سلول‌های انسانی هستند.به‌هرحال ارگان روی تراشه‌ها به دانشمندان کمک می‌کند رفتار سلول‌ها در میکرو گرانش را بررسی کنند. در همین راستا دانشمندان انواع مختلفی از بافت تراشه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌کنند. دانشگاه MIT ارگان تراشه‌هایی از بافت‌های غضروف، استخوان و نوعی بافت مفصل تهیه کرده است. بیمارستان کودکان فیلادلفیا بافت ریه روی تراشه و دانشگاه واشنگتن بافت کلیه روی تراشه را توسعه داده‌اند که همراه این محموله به فضا ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر