ایستگاه

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۴۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۵۲۱
ایستگاه

 «انتقام‌جویان: پایان بازی» میلیاردی شد

در حالی که فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» از چهارشنبه ۲۴ آوریل اکرانش را شروع کرده در این مدت کوتاه فروشش در سطح جهان از ۱.۲ میلیارد دلار هم فراتر رفته است. به گزارش ورایتی، یک رکورد واقعی در جهان گذاشته شده و آن این است که «انتقام جویان: پایان بازی» در اولین هفته نمایشش در امریکا به رقم خیره‌کننده ۳۵۰ میلیون دلار رسید و در سراسر جهان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم که حاصل چهارمین همکاری دیزنی-مارول است فیلمی ابرقهرمانی است که در بازار امریکا از هر ۵ بلیت سینمای فروخته شده ۴ بلیت مربوط به آن بوده است.

این فیلم موفق شد تا رکورد قبلی را که متعلق به قسمت قبلی همین فیلم یعنی «انتقام جویان: جنگ ابدیت» بود با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در امریکا و با فروش بیش از ۵۶۰ میلیون دلار در سطح جهان بشکند. تنها در چین این فیلم فروشی ۳۲۹ میلیون دلاری را در ۵ روز نخست اکرانش ثبت کرده است. این فیلم را برادران روسو (آنتونی و جو) کارگردانی کرده‌اند و فوجی از بازیگران سرشناس شامل رابرت‌ داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، رائول راد، بری لارسون، کارن گیلیان، دنی گوئرا، بردلی کوپر و جاش برولین در آن بازی کرده‌اند.

«انتقام جویان: پایان بازی» بیست و دومین فیلم از جهان سینمایی مارول است که کارش را سال ۲۰۰۸ با «مرد آهنی» یا «آیرون من» شروع کرد.

۲ غول سینما در یک قاب

مارتین اسکورسیزی با حضور در نشست جشنواره فیلم ترایبکا در کنار رابرت دنیرو بنیانگذار این جشنواره و در جمعی که دی‌کاپریو هم حضور داشت، از گذشته‌ها حرف زدند. به گزارش ورایتی، دو چهره مشهور سینمای امریکا در نشست جشنواره ترایبکا از یک همکاری طولانی مدت و نتایج آن صحبت کردند. این دو درباره همه فیلم‌هایی که در طول چند دهه با همکاری آنها خلق شده است دیروز بعد از ظهر صحبت کردند. پویایی این همکاری، نگرانی اسکورسیزی برای هر پروژه خاص و حتی یک همکار مکرر دیگرشان یعنی لئوناردو دی‌کاپریو که در میان حضار نشسته بود، از موضوع‌های این نشست بود. از «خیابان‌های پایین شهر» در سال ۱۹۷۳ تا فیلم در دست اکران «ایرلندی» که حاصل همکاری مارتین اسکورسیزی به عنوان کارگردان و رابرت دنیرو به عنوان بازیگر است، در نشست ویژه جشنواره ترایبکا مطرح شد. اسکورسیزی در این نشست درباره اینکه چقدر از «گاو خشمگین» فیلم زندگینامه‌ای درباره بوکس در سال ۱۹۸۰ متأثر شده بود حرف زد. این کارگردان توضیح داد که چیزی از بوکس نمی‌دانست و مجبور بود درک کند که این یک رشته ورزشی است و باید جیک لاموتا بوکس بازی که نقشش را رابرت دنیرو بازی کرد را بیشتر می‌شناخت. این کارگردان درباره دیداری که با ایروین ورنکلر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم داشتند حرف زد و اینکه در آن نشست اسکورسیزی گفت من درباره این آدم فیلم نمی‌سازم از نظر من او یک سوسک است و اینجا بود که دنیرو وارد ماجرا شد و گفت نه این طور نیست.

 

ارسال نظر