معرفی دادستان جدید تهران

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۴۴۰
معرفی دادستان  جدید  تهران

القاصی مهر به‌جای دولت‌آبادی  نشست

گروه ایران|

روز گذشته دادستان تازه تهران معرفی شد و عباس جعفری دولت‌آبادی بعد از 10سال زعامت در راس دادستانی پایتخت جای خود را به القاصی مهر رییس کل دادگستری استان فارس داد.

دیروز سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست مسوولان عالی قضایی با اعلام این خبر گفت: علی القاصی مهر، ریاست کل دادگستری استان فارس که سابقه مدیریت در حوزه استان به عنوان رییس کل دادگستری و هم دادستان مرکز استان را داشته، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد و جعفری دولت‌آبادی که ده سال متمادی و در شرایط سخت عهده‌دار دادستانی عمومی و انقلاب تهران بود، به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات که یکی از عالی‌ترین مراجع قضایی کشور است، منصوب شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره دیگر انتصابات اظهار کرد: در حوزه انتصابات اخیرا از سوی ریاست قوه قضاییه، ابلاغ‌های جدیدی صادر شده است که بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول سابق دادستان کل کشور، به سمت معاونت حقوقی قوه قضاییه منصوب شد. همچنین دکتر خداییان، معاون سابق حقوقی قوه، به عنوان معاون رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد. دکتر تویسرکانی، رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به عنوان مشاور ریاست قوه قضاییه برگزیده شد. اسماعیلی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی معاون قضایی دادگستری استان فارس نیز جایگزین علی القاصی مهر، در سمت ریاست کل دادگستری این استان شد. وی افزود: در مورد برخی از این عزیزان در همین هفته و برخی از آنها در هفته آتی مراسم تکریم و معارفه برگزار خواهد شد. به گفته اسماعیلی، ریاست قوه قضاییه در ادامه برنامه‌ سفر‌های استانی خود در سومین سفر در معیت اعضای جلسه مسوولان عالی قضایی، روز چهارشنبه هفته جاری در استان سیستان و بلوچستان حضور می‌یابد. ریاست قوه قضاییه در این مدت اندک در اولین سفر استانی خود به استان گلستان و در دومین سفر به استان خوزستان رفته و در این سفر‌ها سرکشی از مناطق سیل زده را انجام داده است.

اسماعیلی تصریح کرد: جمعی از مسوولان قضایی در روز سه شنبه و قبل از حضور ریاست قوه قضاییه در استان سیستان و بلوچستان، به آن استان سفر می‌کنند و موضوعات استان را بررسی خواهند کرد و نهایتا در جلسات متعدد و فشرده‌ای که روز چهارشنبه با حضور ریاست قوه قضاییه در این استان برگزار خواهد شد، موضوعات قضایی استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات قضایی این منطقه محروم اتخاذ خواهد شد.

   دادستان جدید تهران کیست؟

«علی القاصی مهر» دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران در دستگاه قضایی، سمت‌های مختلفی اعم از دادستانی شیراز، رییس دادگستری استان فارس و... برعهده داشته است.

به گزارش ایسنا، علی القاصی مهر در رزومه کاری خود در دستگاه قضایی سمت‌های مختلفی را برعهده داشته است. او در آبان ماه سال 90 به عنوان دادستان شیراز منصوب شد. پس از آن در تاریخ 12 شهریور ماه سال 93 به عنوان رییس کل جدید دادگستری فارس فعالیت خود را تا انتصاب جدید در این سمت ادامه داد. اینک نیز به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران به فعالیت در دستگاه قضایی ادامه خواهد داد.

پیش از این عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. او سمت‌هایی همچون ریاست دادگستری کل استان خوزستان و سرپرست مجتمع قضایی خانواده را بر عهده داشت. جعفری دولت‌آبادی در ۸ شهریور ۱۳۸۸ از سوی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس سابق قوه قضاییه به سمت دادستان تهران منصوب شد و به مدت 10 سال در این سمت فعالیت کرد. سرانجام با حکم آیت‌الله رییسی رییس قوه قضاییه جای خود را به علی القاصی مهر داد و قرار است به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات به فعالیت خود در دستگاه قضایی ادامه دهد.

 

 

ارسال نظر