اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۴۰۳

افزایش نظارت و برخورد با تاسیسات گردشگری غیرمجاز

تبریز|مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از افزایش نظارت و برخورد با تاسیسات گردشگری غیرمجاز، خبر داد. مرتضی آبدار ضمن بیان اینکه در ارایه خدمات گردشگری باید وحدت رویه و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد، از تشدید نظارت و برخورد با تأسیسات گردشگری غیرمجاز، خبر داد و گفت: افراد و مراکزی که بدون مجوز بصورت غیرقانونی و با تبلیغات در فضاهای عمومی و محیط‌های مجازی اقدام به بازاریابی و راه‌اندازی تورهای گردشگری می‌نمایند با تشدید برخورد اجازه فعالیت نخواهند داشت. وی در ارتباط با این موضوع افزود: در حال حاضر اقدامات لازم در راستای نظارت بر فعالیت این افراد اتخاذ شده و پس از جمع‌آوری مستندات تخلفات آنان، مراتب به مراجع انتظامی و قضایی اعلام و ارجاع داده خواهد شد.

سرپرست جدید امور توزیع نیروی برق سیمرغ منصوب شد

ساری|طی حکمی از سوی شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران مهندس ابراهیم جعفری سوخت آبندانی به عنوان سرپرست امور توزیع نیروی برق سیمرغ منصوب شد. با حضور معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق مازندران و هیات همراه مراسم تودیع و معارفه مدیر امور توزیع برق سیمرغ انجام گرفت. علی رحمانی لارمایی سومین مدیر امور توزیع برق شهرستان سیمرغ بود که در مراسم تودیع و از زحمات وی در سال‌های خدمت در سیمرغ تشکر و ابراهیم جعفری سوخت آبندانی به عنوان چهارمین مدیر امور توزیع برق شهرستان سیمرغ معارفه شد.

ابراهیم جعفری سوخت آبندانی پیش از این انتصاب به عنوان معاون فنی امور توزیع نیروی برق قائمشهر، عهده‌دار مسوولیت بود. علی رحمانی لارمایی راهی امور توزیع نیروی برق شمال ساری شده و بر صندلی مدیریت امور شمال ساری تکیه زد.

انتقاد از دولتی بودن اقتصاد کشور

ساری|رییس اتاق تعاون مازندران با انتقاد از دولتی بودن اقتصاد کشور تصریح کرد: بخش تعاون در رقابت با دولت که درصد بالایی از اداره امور اقتصادی را در اختیار گرفته، توانمندی خود را از دست می‌دهد. سیدعلاالدین ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزاران شرکت تعاونی در قالب ۱۰‌ها اتحادیه استانی و سراسری و تحت پوشش اتاق تعاون ایران و اتاق‌های تعاون استان‌ها به ارایه انواع خدمات به مردم مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: یکی از نکات برجسته بخش تعاون، تشکیل اتاق‌های تعاون است. وی افزود: این اتاق‌ها به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاون کشور، متشکل از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها، تمام تلاش خود را برای توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاون معطوف کرده‌اند.

هلاکت قاتل طلبه همدانی

همدان|فرد شروری که دو روز قبل حوالی ساعت ۱۲و۳۰ دقیقه طلبه‌ای را در همدان به قتل رسانده بود بامداد یک‌شنبه در درگیری با ماموران نیروی انتظامی کشته شد.  فرمانده انتظامی استان همدان با بیان این مطلب گفت: پس از وقوع قتل دیروز تیم‌های اطلاعاتی وشناسایی نیروی انتظامی تا ۴ صبح پیگیری ماجرا بودند که موفق به کشف محل اختفای این شرور در حاشیه شهر همدان شدند که به محض ورود به کوچه مخفیگاه با شلیک متعدد مواجه شدند . تیراندازی حدود نیم ساعت ادامه داشت تا اینکه قاتل به ضرب گلوله از پای درآمد . یک درجه‌دار و یک سرباز هم بطور سطحی از ناحیه پا و کتف زخمی شدند که حال آنها مساعد است .

افزایش 300   درصدی تولید شرکت پالایش نفت اصفهان

اصفهان| تیراژ قطعات تولیدی برای شرکت پالایش نفت اصفهان نسبت به سال گذشته 300درصد افزایش داشته است. رییس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته موفق به ساخت 453 قطعه با تیراژ 120هزار عدد شده‌ایم و میزان صرفه جوئی این تولیدات برابرحدود 260 میلیاردریال برآورد شده است. سعید احترامیان هزینه ساخت قطعات را 45میلیارد ریال عنوان کرد وی با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از 500 شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار داشت: تاکنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت و معتبرتر از آنها هستند.

برگزاری کنگره سالانه دانشجویی طبری

ساری| مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رییس کنگره سالانه دانشجویی طبری، با اعلام خبر فوق، موضوع تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت را محور ویژه و برگزاری کارگاه‌های تفکر نقادانه، کار با حیوانات و استارت‌آپی در حوزه علوم پزشکی را از جمله برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و افزود: در این کنگره ۶۸۵ مقاله با محورهای نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی پزشکی، تولید مثل و ناباروری، سرطان و خون‌شناسی، علوم اعصاب، علوم دارویی، علوم بهداشتی و تغذیه، بیماری‌های غیرواگیر، تحقیقات در حوزه علوم آزمایشگاهی، طب سنتی و گیاهان دارویی، پرستاری و مامایی و دندانپزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور انتخاب شدند .

 

ارسال نظر