کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۱:۳۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۳۳۶

تقابل قطر و امارات در سازمان تجارت جهانی

قطر با حضور امارات در هیات حل‌وفصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی مخالفت کرده است. این هیات قرار است برای بررسی ممانعت دوحه از وارد کردن کالاهای امارات به بازارهای داخلی تشکیل شود. به‌گزارش خلیج آنلاین، هیات دایم قطر در سازمان ملل اعلام کرد وارد نشدن کالاهای اماراتی به بازارهای قطر تنها به تدابیر یکجانبه امارات بازمی‌گردد که دوحه را غیرقانونی و ظالمانه محاصره کرده است. امارات، عربستان، بحرین و مصر ژوئن ۲۰۱۷ علاوه بر قطع روابط خود با قطر، این کشور را محاصره کردند.

تأکید اردوغان بر وجود شائبه در انتخابات استانبول

رییس‌جمهوری ترکیه درباره انتخابات شهرداری استانبول با اعلام اینکه اقدام سازمان‌یافته در انتخابات این شهر مطرح است، گفته اسنادی دارد که این موضوع را ثابت می‌کند. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته: «حزب عدالت و توسعه مایوس شده اما آشکارا می‌گویم که تا لحظه آخر به مبارزه حقوقی ادامه خواهیم داد.» در انتخابات اخیر کرسی شهرداری چند شهر مهم ترکیه از جمله آنکارا و استانبول به دست مخالفان دولت افتاد. این موضوع سبب شد تا حزب حاکم عدالت و توسعه فرضیه تقلب را در انتخابات استانبول مطرح سازد و در همین راستا مراتب اعتراض خود را به اطلاع شورای عالی انتخابات ترکیه رساند و خواستار بازشماری آرای صندوق‌های رای شد.

تسریع طرح کاهش کارمندان امریکا در افغانستان

وزیر خارجه امریکا دستور اجرای هر چه سریع‌تر برنامه‌ کاهش نیمی از نیروی کار سفارتخانه امریکا در کابل را صادر کرده و این طرح را از پایان ماه آینده میلادی کلید خواهد زد. به‌گزارش رویترز، حدود ۱۵۰۰ تن در سفارتخانه امریکا در کابل کار می‌کنند. چهار سال پیش۸۰۰ میلیون دلار برای توسعه این ساختمان هزینه شد.

پاکسازی جنوب کرکوک از وجود داعشی‌ها

دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق از پایان عملیات پاکسازی وادی الشای در جنوب استان کرکوک از وجود تروریست‌های داعش خبر داد. به‌گزارش اسکای‌نیوز، مرکز اطلاع‌رسانی جنگ عراق نیز از حملات هوایی ائتلاف امریکا به تونل‌های داعش در حمرین خبر داده است. اواخر ۲۰۱۷ عراق پیروزی بر داعش را اعلام کرد اما جامعه جهانی و کارشناسان همچنان نسبت به تهدیدات داعش هشدار می‌دهند. حملات داعش در کرکوک طی ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته بود.

 

ارسال نظر