اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۵۳۵

آماده‌سازی دانش‌آموزان سیل‌زده برای کنکور

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از اعزام ۳۰۰ مشاور آموزشی به لرستان خبر داد و گفت: 100 دانش‌آموز استثنایی لرستانی توسط آموزش‌وپرورش تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت. عبدالرضا فولادوند سرپرست هیات اعزامی آموزش‌وپرورش شهر تهران به استان لرستان بااشاره به مدارس تخریبی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار کرد: 4 کارگروه جذب کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی، خدمات بهداشتی، مشاوره‌ای و شاداب‌سازی و کارگروه آموزشی و پرورشی در آموزش‌وپرورش شهر تهران برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده لرستان فعال شده است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی این اداره کل به عنوان معین استان لرستان، تلاش برای به جریان انداختن روند آموزش و تحصیل دانش‌آموزان است. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران افزود: کمک‌های آموزش‌وپرورش تهران به لرستان با اولویت همکاران فرهنگی به استان ارسال می‌شود؛ در مقطع ابتدایی و متوسطه کمک‌های لازم ارایه می‌شود اما در پایه 12 به‌صورت ویژه حمایت خواهد شد و در این راستا کارگروهی برای آماده‌سازی کنکور دانش‌آموزان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه این جلسه در جهت هدفمند کردن کمک‌ها تشکیل شده است، گفت: همچنین 300 مشاور آموزشی از آموزش‌وپرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران و آموزش‌وپرورش استان البرز برای حضور در مناطق سیل‌زده لرستان اعلام آمادگی کرده‌اند که در گروه‌های 50 نفره به لرستان اعزام خواهند شد. فولادوند همچنین از انتقال مصدومان فرهنگی این حادثه به بیمارستان شهید باهنر به‌صورت رایگان و با پوشش حداکثری دانش‌آموزان استثنایی شهرستان‌های سیل‌زده و تأمین داروی موردنیاز خبر داد و گفت: 100 دانش‌آموز استثنایی توسط آموزش‌وپرورش تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت. او بیان کرد: همچنین در حوزه پرورشی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران جُنگ‌های شادی، بازی‌های کودکانه و توزیع اسباب‌بازی در این مناطق اجرا می‌شود.

قانون استخدام 3 درصدی معلولان اجرا شود

رییس سازمان بهزیستی کشور بر اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان تاکید کرد و گفت: تفاهمنامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان امور استخدامی به منظور اجرای این قانون منعقد شده است. وحید قبادی دانا از واگذاری و بهره‌برداری 100 هزار واحد مسکونی به توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: کمک و تسهیل‌گری برای تامین مسکن مددجویان در دستورکار قرار گرفته است که این طرح‌ها با مشارکت دولت، سازمان بهزیستی، بانک‌ها و شرکای اجتماعی اجرا می‌شود.

طبق ماده 15 لایحه حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف است حداقل 3 درصد از مجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وازتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی را که از بودجه کشور استفاده می‌کنند، به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

طبق تبصره یک این ماده، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی مکلفند 3 درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند. سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند. همچنین در تبصره 2 این ماده آمده است: بالاترین مسوول دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری‌ها و بانک‌ها مکلف به اجرای دقیق مفاد این ماده هستند. متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی‌صلاح به مجازات‌های مندرج در ماده 4 این قانون محکوم می‌شوند.

رای کمیسیون اجتماعی مجلس به جدایی جوانان از وزارت ورزش

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از رای مثبت نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش خبر داد. امید محدث با بیان اینکه این طرح امروز در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیونی اصلی مطرح شده و از سوی نمایندگان رأی مثبت گرفت، گفت: در حال حاضر باید منتظر اعلام وقت برای طرح این موضوع در صحن علنی مجلس باشیم.

به گفته او، پیشنهاد جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش به همراه دو وزارت خانه دیگر پیش از این در قالب یک لایحه از سوی دولت مطرح شده بود که رأی مثبت نمایندگان را به همراه نداشت، به همین دلیل نمایندگان این‌بار این لایحه را در قالب یک طرح به مجلس ارایه کردند. محدث با بیان اینکه این طرح هفته گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مطرح شد، اظهار کرد: ما نیز از سوی معاونت جوانان برای دفاع از طرح جدایی این معاونت از وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردیم و این طرح در آن کمیسیون هم رأی مثبت کسب کرد. طرح مذکور امروز نیز در کمیسیون اجتماعی مطرح شد و با وجود برخی مخالفان، در نهایت رأی مثبت نمایندگان راکسب کرد.

 

ارسال نظر