حمله شدید مربی سابق زاکربرگ به شیرین کاریهای فیس بوک

مشبل| یکی از مربیان اولیه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در سیلیکون ولی، ضمن حمله شدید به بیانیه تازه این شرکت در مورد حریم شخصی، این کار را شیرینکاری روابط عمومی فیس بوک توصیف کرد.
«راجر مکنامی» که در گذشته در فیس بوک سرمایهگذاری کرده و به زاکربرگ هم مشاوره داده بود، وعده تازه رییس فیس بوک در زمینه تمرکز بر حریم شخصی کاربران و توجه بیشتر به این موضوع را تنها یک اقدام از سوی روابط عمومی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان توصیف کرد که باعث انحراف از مشکل اصلی این شبکه اجتماعی میشود.
وی که در گذشته زاکربرگ را از فروش فیس بوک به یاهو منصرف کرده و «شریل سندبرگ» را به عنوان یکی از مدیران کلیدی فیس بوک منصوب کرده بود، امروزه به یکی از منتقدان جدی این شبکه اجتماعی مبدل شده که از بیتوجهی آن در زمینه حفاظت از حریم شخصی و دادههای خصوصی کاربران بهشدت خشمگین است.او قبلاً در مورد احتمال سوءاستفاده از فیس بوک برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاستجمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا توسط کشورهای خارجی هشدار داده بود. اما زاکربرگ و همکارانش به این اخطارها توجهی نکردند. از نظر وی وعدههای تازه زاکربرگ در مورد تعهد فیس بوک به رمزگذاری اطلاعات کاربران و احترام به حریم شخصی مردم را نباید چندان جدی گرفت.وی رمزگذاری اطلاعات کاربران در فیس بوک را تنها حلکننده یک درصد از مشکلات این شبکه اجتماعی دانسته و خواستار اصلاح مدل کسب و کار فیس بوک شده که مبتنی بر ردگیری اطلاعات کاربران و حتی افرادی است که در این شبکه اجتماعی عضویت ندارند. او به صراحت از فیس بوک خواسته که از این کار دست بردارد.
