اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۸۵

عرضه نسخه تحت وب برنامه اسکایپ

اسین ایج| شرکت مایکروسافت نسخه تحت وب نرم افزار محبوب مکالمه ویدئویی اینترنتی خود موسوم به اسکایپ را عرضه کرده که از امکانات متنوعی برخوردار است.

کاربران از این پس نیازی به نصب نرم افزار اسکایپ روی رایانه‌های شخصی خود ندارند و تنها با باز کردن مرورگر اینترنتی و مراجعه به این آدرس می‌توانند از امکانات اسکایپ برای گفت‌وگوی دو نفره یا گروهی استفاده کنند.

دسترسی به این خدمات تنها با استفاده از مرورگر اج مایکروسافت یا کروم گوگل ممکن است و به عنوان مثال با استفاده از مرورگرهای سافاری یا فایرفاکس نمی‌توان از نسخه تحت وب اسکایپ استفاده کرد.

از جمله امکانات این نسخه از اسکایپ می‌توان به مکالمه ویدئویی با کیفیت فوق دقیق یا اچ دی، ضبط مکالمات، دریافت اطلاعیه‌ها و پیام‌های مختلف، جست‌وجو در درون مکالمه‌ها و دسترسی به گالری چند رسانه‌های فایل‌ها و عکس‌ها و غیره ارسالی اشاره کرد.

باید توجه داشت که برای دسترسی به خدمات یادشده نصب ویندوز ۱۰ یا MacOS ۱۰.۱۲ Sierra و نسخه‌های بالاتر سیستم عامل مک ضروری است.

آی‌پدهای نسل هفتم اپل از راه می‌رسند

مک رومورز| اپل قصد دارد‌ای پدهای نسل هفتم خود را با طراحی کم و بیش مشابه با‌ای پدهای قبلی، فناوری تاچ‌ ای‌دی و جک هدفون روانه بازار کند. اپل‌ای پد تازه خود را در کنار یک نسخه به روز شده از‌ای پد مینی ۵ عرضه خواهد کرد که طراحی آن هم مبتنی بر‌ای پدهای نسل ششم خواهد بود.

منابع ژاپنی نزدیک به اپل که این موضوع را افشا کرده‌اند می‌گویند‌ای پد تازه این شرکت دارای نمایشگر ۱۰.۲ اینچی است که جایگزین نمایشگر ۹.۷ اینچی می‌شود. البته منابع دیگری هم مدعی هستند که نمایشگر مذکور ۱۰ اینچی است. در حالی که در تبلت ‌ای‌پدپرو، از فناوری امنیتی فیس‌ای‌دی استفاده شده در تبلت‌های جدید از فناوری ساده‌تر حسگر اثرانگشت تاچ‌ای دی بهره گرفته شده و جک هدفون نیز حفظ شده است.آی‌پدهای تازه احتمالاً تا کمتر از دو هفته دیگر در تاریخ ۲۵ مارس به بازار می‌آیند. ظاهراً اپل در مدل‌های جدید به جای ارتقای سخت افزاری روی ارتقای نرم افزاری متمرکز شده است. قیمت‌ای پدهای جدید هنوز مشخص نیست، ولی بعید است که قیمت آنها کمتر از ۳۲۹ دلار باشد که قیمت‌ای پدهای فعلی نسل ششم است.

تغییرات تازه در توییتر

اسین ایج | توییتر از این پس به کاربران خود امکان می‌دهد تا در زمان ارسال توییت‌هایی که حاوی اطلاعات و مشکلات شخصی است، جزییات بیشتری را در مورد مزاحمت‌های سایر افراد ارسال و گزارش کنند.توییتر قصد دارد با این کار ارسال گزارش در مورد سواستفاده‌ها و مزاحمت‌های احتمالی را تسهیل کرده و به افراد امکان دهد تا این موضوع را تشریح کنند که چگونه ارسال یک توییت خاص امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر انداخته است.

توییتر با ارسال پیامی رسمی این خبر را تایید کرده و افزوده که کاربران می‌توانند در حین تنظیم گزارش‌های مربوط به مزاحمت‌ها و سواستفاده‌ها جزییات بیشتری را ذکر کرده و به تفصیل دلیل نگرانی خود را شرح دهند.به عنوان مثال اگر فردی توییتی ارسال کرده و شماره خصوصی فردی را در اینترنت منتشر کند، کاربر معترض می‌تواند دقیقا موضوع را با انتخاب گزینه گزارش توییت توضیح دهد. در این بخش گزینه‌های بیشتری نیز برای توضیح موضوع وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان درج شماره افشا شده، آدرس، شناسه دولتی فرد و غیره اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر