اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۱:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۷۲۴

حل مشکل اینترنت موبایل در جاده‌ها با فیبر نوری

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات گفت: برای حل مشکل کیفیت ارتباطات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در جاده‌ها و حاشیه شهرها، عملیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبر نوری آغاز شد.

محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: مردم از کیفیت ارتباطات نسل سوم و چهارم در حاشیه شهرها یا جاده‌ها راضی نیستند. وی ادامه داد: دلیل آن به زبان ساده این است که شیر آب دو اینچی از لوله‌ای نیم اینچی تغذیه می‌شود. با فیبرنوری این مشکل برطرف می‌شود. وزیر ارتباطات با درج هشتگ #دسترسی_همگانی، افزود: از روز گذشته عملیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبرنوری برای حل این مشکل آغاز شد.

ذخیره پیام‌های خصوصی کاربران در توییتر

تک کرانچ| باگی در توییتر سبب شده پیام‌های خصوصی کاربران حتی پس از حذف آن یا غیرفعال شدن حساب کاربر همچنان در آرشیو اطلاعات شبکه اجتماعی ذخیره می‌شوند.  به نظر می‌رسد پیام‌های خصوصی

(Direct Messages) در توییتر مدت زمانی طولانی و حتی پس از حذف نیز حفظ می‌شوند.

«کاران ساینی» یکی از محققان امنیتی که این باگ را کشف کرده به «تک کرانچ» می‌گوید: اطلاعات یکی از آرشیوهای توییتر نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی پیام‌های خصوصی کاربران را به مدت چند سال حفظ می‌کند.

 این درحالی است که آنها تصور می‌کنند پیام‌ها پاک شده‌اند. علاوه برآن توییتر پیام‌های خصوصی حساب‌های کاربری غیر فعال یا در حال تعلیق را نیز حفظ می‌کند. ساینی سال گذشته نیز باگ مشابهی را گزارش کرده بود اما این اختلال تاکنون فاش نشده بود.

این باگ به ساینی اجازه داد با استفاده از API منسوخ شده، پیام‌های خصوصی را بیابد، حتی پس از آنها ارسال و دریافت‌کننده آنها را حذف کرده‌اند.کاربران می‌توانند با دانلود کردن نسخه‌ای از اطلاعات حساب‌های کاربری شان متوجه شوند که توییتر پیام‌های خصوصی حذف شده را همچنان نگه می‌دارد.  محققان امنیتی این اختلال را یک «باگ عملکردی» نامیده‌اند.سخنگوی توییتر اعلام کرده این شبکه اجتماعی مشغول بررسی موضوع است.

فیس بوک و گوگل مالیات بر تبلیغات می‌دهند

 آسین ایج| وزیر دارایی آلمان به دنبال اخذ مالیاتی تازه از شرکت‌های اینترنتی خارجی مانند گوگل و فیس بوک است تا این شرکت‌ها بر مبنای میزان درآمد تبلیغاتی خود به دولت این کشور پول پرداخت کنند. در صورت عملیاتی شدن تصمیم جدید دولت آلمان، شرکت‌های یادشده باید معادل ۱۵ درصد از درآمد سالانه حاصل از ارایه خدمات تبلیغات آنلاین را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

قانون یادشده شرکت‌های فناوری آلمانی را دربر نمی‌گیرد و به گفته تحلیل گران با هدف بهبود شرایط بازار تبلیغات دیجیتال به نفع آنها و کسب درآمد بیشتر از شرکت‌های فناوری امریکایی طراحی شده که درآمد زیادی از نمایش تبلیغات آنلاین به جیب می‌زنند؛ اما از این بابت پولی به دولت‌های کشورهای محل فعالیت نمی‌پردازند.

وزیر دارایی آلمان که حامی اصلی عملی شدن چنین قانونی است، می‌گوید هنوز در مورد نحوه پیشبرد این طرح در میان نهادهای فدرال ایالات مختلف آلمان و سازوکارهای اجرایی آن توافقی حاصل نشده و تصمیم‌گیری در این زمینه به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

در سال‌های اخیر کشورهای اروپایی بارها غول‌های فناوری امریکا مانند اپل، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت را به فرار مالیاتی متهم کرده و تلاش کرده‌اند از آنها بابت درآمدهای چند میلیاردی‌شان مالیات‌های بیشتری طلب کنند.

تولید اولین سیم کارت نسل پنجم توسط چینی‌ها

 سی‌جی‌تی‌ان|  شرکت مخابراتی چاینا تله کام در اقدامی نمادین، اولین سیم کارت نسل پنجم را برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه تولید کرد.

اگر چه هنوز زیرساخت‌های لازم برای استفاده از سیم کارت یادشده در اکثر نقاط جهان ایجاد نشده، اما تولید سیم کارت یادشده نشانه‌ای از پیشرفت‌های جدی چین در حوزه مخابرات و همین طور همکاری‌های موفق شرکت‌های مخابراتی آن با یکدیگر محسوب می‌شود.

تولید این سیم کارت نسل پنجم حاصل همکاری شرکت‌های سوهوچاینا و چایناتله کام بوده و انتظار می‌رود پکن پایتخت چین اولین شهری باشد که استفاده از سیم کارت‌های یادشده در آن ممکن شود.

چاینا تله کام راه‌اندازی شبکه مخابراتی نسل پنجم را در شش نقطه مختلف چین آغاز کرده و در عین حال دو اپراتور عمده دیگر چینی به نام‌های چاینا یونیکام و چاینا موبایل هم از برنامه‌های متعدد خود در این زمینه خبر داده‌اند.

چاینا یونیکام در حال آزمایش یک گوشی هوشمند نسل پنجم بوده و چاینا موبایل هم از تست ترمینال‌های مخابراتی نسل پنجم در سال جاری مخابراتی خبر داده است. انتظار می‌رود تجاری‌سازی شبکه نسل پنجم در چین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ممکن شود.

 

ارسال نظر