روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۳۸

   زیان 1091ریالی تلفیقی هرسهم «خساپا»: شرکت سایپا در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی 6 ماهه اعلام کرد هرسهم با زیان یک هزار و 91ریالی مواجه است. به گزارش سنا، شرکت سایپا صورت‌های مالی حسابرسی شده میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ را اعلام کرد. در این گزارش زیان هرسهم یک هزار و ۹۱ریال منتشر شده است. این شرکت در گزارش تلفیقی خود با زیان عملیاتی ۳۳هزار و ۶۶۸ میلیارد ریالی و زیان خالص ۴۶ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریالی مواجه شده است. زیان انباشته شرکت نیز ۱۳۹ هزارمیلیارد ریال است.«خساپا» زیان هرسهم شرکت اصلی را ۵۷۴ ریال اعلام کرده است. زیان انباشته شرکت اصلی ۳۳ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال و زیان خالص ۲۲ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال منتشر شده است. این شرکت در گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که با توجه به اقتصاد کشور، تغییرات در نرخ ارز و نهاده‌های تولید، احتمال تغییرات در ترکیب تولید و فروش وجود خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به عملیات شرکت و تولید و فروش در طی ۶ماهه دوم سال۹۷ میزان تغییرات در هزینه‌های مذکور تعیین خواهد شد. همچنین در خصوص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز شناسایی درآمد پس از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر امکانپذیر است. «خساپا» قصد دارد برای دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷ محصولات خود را به منظور افزایش سهم بازار را توسعه دهد. علاوه بر این افزایش نرخ محصولات به منظور جبران زیان‌های تحمیل شده در دستور کار قرار دارد. همچنین در کنار اقدامات جاری جهت افزایش نرخ محصولات، بازنگری در هزینه‌های مختلف تولیدی و عملیاتی و مالی جهت کاهش و بهینه‌سازی آنها در دستور کار دارد.

   مجوز افزایش سرمایه «کچاد» صادر شد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از صدور افزایش سرمایه خود خبر داد. به گزارش سنا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانست مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار کسب کند. «کچاد» قصد دارد سرمایه خود را از ۳۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به ۶۷هزار میلیارد ریال برساند. این شرکت افزایش سرمایه را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می‌کند و هدف آن جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. سازمان بورس به هیات‌مدیره اختیار عملی کردن آن را به مدت ۲سال داده تا برای تحقق آن اقدام کنند.

   سهامدار کنترلی «غگل» وارد بازی جمع‌آوری سهام می‌شود:  یک شرکت توسعه صنعتی غذایی به عنوان سهامدار کنترلی شرکت گلوکوزان برای جمع‌آوری سهام در اختیار سهامداران با مالکیت کمتر از دو میلیون سهم اعلام آمادگی کرده است. به گزارش فارس، شرکت توسعه صنعتی غذایی زر به عنوان سهامدار کنترلی گلوکوزان نسبت به خرید سهام از سهامداران خرد این شرکت به قیمت 1100 تومان به ازای هر سهم اعلام آمادگی کرده است. اطلاعات دریافتی از مدیریت عملیات بازار بورس تهران حاکی است، سهامدار عمده «غگل» در شرایطی حاضر به خرید سهام خرد این شرکت شده که این سهامداران در تاریخ 14 آذر ماه 1397 مالک این سهم بوده و سقف سهامداری آنها در نهایت کمتر از دو میلیون سهم بوده باشد. بر این اساس چنانچه این سهامداران پس از تاریخ مذکور اقدام به فروش سهام نکرده و همچنان سهامدار باشند، می‌توانند اقدام به فروش سهام خود به نرخ 1100 تومان به ازای هر سهم به مالک کنترلی سهام «غگل» کنند. بورس تهران تاکید کرده فرآیند واگذاری سهام از سوی سهامداران خرد با شرایط فوق از روز شنبه 27 بهمن ماه 97 تا روز 27 اردیبهشت ماه 1398 و به مدت سه ماه در نماد «غگل2» انجام خواهد شد. گفتنی است در ۱۴ آذر ماه امسال شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان برای چهارمین بار بلوک ۵۱.۱۳ درصدی گلوکوزان را روانه میز فروش بورس تهران کرد و در نهایت پس از ناکامی‌ در ۲۰ تیر، ۷ و ۲۷ مرداد سال جاری توانست آن را به شرکت توسعه صنعتی غذایی زر با برند زر ماکارون به قیمت پایه هر سهم ۱۷ هزار و ۲۲۸ ریال و به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط واگذار نماید.

 

ارسال نظر