اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۴۷۹

توضیحات خصوصی‌سازی درباره واگذاری «المهدی»

تسنیم|معاون سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با چرایی واگذاری مجدد آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال از طریق مذاکره گفت: سازمان خصوصی‌سازی این شرکت را به وکالت از خریدار قبلی واگذار کرده، بنابراین الزامی برای برگذاری مزایده جهت فروش این شرکت وجود نداشت.

سید محمد حسینی گفت: پس از اینکه خریدار قبلی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال نتوانست به برخی از تعهدات خود عمل کند، سازمان خصوصی‌سازی بر اساس قانون و مطابق اختیارات خود که در قرارداد واگذاری این شرکت نیز درج شده بود، در راستای استیفای حقوق دولت و مطالبات این سازمان اقدام به واگذاری مجدد این مجتمع کرد.

معاون نظارت، امور حقوقی و قراردادهای سازمان خصوصی‌سازی افزود: بنابراین این سازمان به وکالت از سوی خریدار قبلی اقدام به انتشار فراخوان عمومی واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال در دو نوبت و در تاریخ‌های 21 و 24 دی‌ماه امسال در روزنامه‌های کثیرالانتشار کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس 4 متقاضی برای خرید این مجتمع اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از بررسی‌های متعدد، گروه مپنا به دلیل اهلیت بالاتری که نسبت به سایر متقاضیان داشت به عنوان برنده نهایی تشخیص داده شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: در این خصوص نیز نماینده گروه مپنا در حال حاضر در این مجتمع مستقر شده و در حال انجام تشریفات مربوط به نقل و انتقال این شرکت است.

سید محمد حسینی عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با اینکه چرا برای واگذاری مجدد این شرکت مزایده برگزار نشده است، افزود: به دلیل اینکه سازمان خصوصی‌سازی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال را به وکالت از خریدار قبلی واگذار کرده است، بنابراین الزامی برای برگذاری مزایده جهت فروش این شرکت وجود نداشت. ضمن اینکه هیات واگذاری نیز این اختیار را به هیات عامل این سازمان داده است که به هر ترتیب قانونی برای استیفای حقوق دولت، سهام آن دسته از خریداران را که از ایفای تعهدات قانونی خود استنکاف می‌کنند اقدام کند.

حسینی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه حساسیت‌هایی در خصوص شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال وجود دارد، اینگونه تشخیص داده شد که علاوه بر تمکن مالی، اهلیت خریدار نیز مدنظر قرار بگیرد که خوشبختانه گروه مپنا مجموعه این موارد را دارا است.

وی اظهار امیدواری کرد که حضور شرکت مپنا در شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به توسعه سرمایه‌گذاری در این مجموعه منجر شود.

راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران تا پایان سال

ایسنا|احمد امیرآبادی فراهانی، با اشاره به تاکیدات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، گفت: ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران کرده بود تا حقوق مقامات در این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان امور استخدامی و اداری کشور عنوان کرده که اقدامات لازم برای راه‌اندازی این سامانه را مهیا کرده و زیرساخت‌های آن آماده شده و در حال حاضر منتظر هستند که مابقی دستگاه‌ها اطلاعات خود را در این سامانه قرار داده و به آن متصل شوند.وی با بیان اینکه هیات رییسه مجلس مصوبه‌ای داشته که براساس آن نمایندگان حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت می‌کنند، ادامه داد: معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز لیست حقوق و مزایای نمایندگان را ارایه و آن را در سامانه بارگذاری کرده است.نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه مقننه در ثبت حقوق و مزایای مدیران  پیش‌قدم شده و آن را در سامانه‌ای درج کرده است، اظهار کرد: انتظار مجلس این است که مابقی دستگاه‌های اجرایی اعم از قوه مجریه و قوه قضاییه حقوق مدیران خود را در سامانه ثبت کنند تا مردم در جریان حقوق و مزایای مدیران قرار گرفته و همه‌چیز شفاف شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های حاکمیتی به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی باید حقوق و مزایای مدیران خود را در سامانه ثبت کنند که بر این اساس حتی نهادهای تحت نظر مقام معظم رهبری همانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، قرارگاه‌ها، بنیادها و شهرداری و شوراها نیز باید هر چه سریعتر اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را در اختیار سازمان امور استخدامی کشور قرار دهند.عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه سامانه ثبت حقوق و مدیران باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد و نهادهای نظارتی نیز می‌توانند اطلاعات این سامانه را کنترل کنند، تصریح کرد: الزام برنامه ششم توسعه این بوده که دولت تا پایان سال اول برنامه این سامانه را راه‌اندازی کند که از موعد آن یک سال گذشته و دولت آن را اجرایی نکرده است. عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی و اداری کشور می‌گوید که مصوبه راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را از دولت اخذ کرده است که احتمالا تا پایان سال این سامانه راه‌اندازی می‌شود، در غیر اینصورت مجلس به وظیفه نظارتی خود در این بخش عمل می‌کند.

 

ارسال نظر