حضور ۸ تیم در جام جهانی کشتی آزاد

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۶۷
حضور ۸ تیم در جام جهانی کشتی آزاد

جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۹ میلادی با حضور ۸ کشور مطرح کشتی دنیا در یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود.

مسوولان فدراسیون کشتی روسیه به صورت رسمی از ۷ تیم برتر رقابت‌های جهانی مجارستان برای حضور در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۹ دعوت کرده‌اند. بر این اساس کشورهای روسیه، امریکا، گرجستان، کوبا، ژاپن، ایران، مغولستان و ترکیه ۸ تیم برتر مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در روسیه به میدان می‌روند.

پیش از این با تصمیم کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی قرار بود که رقابت‌های جام جهانی از این پس با حضور ۵ تیم برتر مسابقات جهانی و یک تیم منتخب از نفرات مطرح رقابت‌های جهانی که تیم‌های آنها جزو ۵ تیم برتر مسابقات جهانی قرار نگرفته‌اند، برگزار شود که به نظر می‌رسد، این تصمیم و برگزار نشدن جام جهانی در سال‌های المپیک، هنوز به تأیید هیات رییسه اتحادیه جهانی نرسیده است و پس از آن اجرایی می‌شود.

 مسابقات جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۹، روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفندماه سال جاری در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود و تیم زیر ۲۳ سال (امید) به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

  برنامه محمدی و بنا برای انتخاب کشتی‌گیران در قهرمانی آسیا

خبر دیگر از دنیای کشتی اینکه رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا به عنوان دومین مسابقه مهم در طرح رنکینگ سیستم در سال ۲۰۱۹ میلادی، اردیبهشت ماه سال ۹۸ در چین برگزار خواهد شد.

رقابت‌های کشتی آزاد، فرنگی و زنان قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی روزهای ۳ تا ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی پس از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی، جام وهبی امره ترکیه و جایزه بزرگ مجارستان (به عنوان رنکینگ سیستم) و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پس از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و جام دانکلوف بلغارستان (به عنوان رنکینگ سیستم) در مورد ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا تصمیم‌گیری می‌کنند. مسابقات قهرمانی آسیا پس از رقابت‌های جهانی بالاترین امتیاز را در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی دارد و نفرات اول تا هشتم هر وزن به ترتیب ۱۲، ۱۰، ۸، ۶، ۴ و ۲ امتیاز کسب می‌کنند و این رقابت‌ها در هر دو روز بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

امتیازات کسب شده در طرح رنکینگ سیستم در نحوه قرارگیری کشتی‌گیران در جدول مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی موثر است.

 

ارسال نظر