لزوم همکاری شهرداری با واحدهای تولیدی صنف چرم

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۱۵

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش گفت: در صنفی فعال هستیم که پایه و دقیقا قبل از حلقه تولید قراردارد و تمامی مواد اولیه تولید کفش، کیف، لباس چرم طبیعی و مصنوعی را صنوف تحت نظارت این اتحادیه به فروش می‌رساند. سعید حیاتی با اشاره به اهمیت صنف متبوع خود در زنجیره تولید کیف و کفش تصریح کرد: بر همین اساس سعی کرده‌ایم کوچک‌ترین کمبودی در عرضه مواد اولیه نداشته باشیم تا تولید از چرخه باز نایستد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، وی در رابطه با قدمت و رسته‌های اتحادیه بیان کرد: این اتحادیه از سال ۱۳۳۰ فعال بوده و عمده فروشی لوازم کیف و کفش، خرده فروش مشمع، عمده فروشی چرم طبیعی، عمده فروشی چرم مصنوعی و تمامی لوازم مربوط به تهیه کیف و کفش و لباس چرم طبیعی و چرم مصنوعی در رسته‌های شغلی این اتحادیه است.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ واحد صنفی با پروانه کسب و ۱۰۰ واحد و اندی در حال تشکیل پرونده و بررسی هستند. این اتحادیه ابتدا در یک واحد ۵۰ متری در چهارراه سیروس مستقر بود؛ اما تلاش‌های زیاد آقای سید صالحی که چندین دوره رییس اتحادیه بود و حاج آقا برنج‎کار و مرحوم آل‌آقا پس از فروش واحد مورد مذکور واحد فعلی را در بازار پاچنار خریداری کردند که در سه سال گذشته با اضافه کردن واحد دیگری جنب این ساختمان و بازسازی کامل آن با کمک اعضای صنف مبادرت به ایجاد فضای مناسب‌تر و بزرگ‌تری نمودیم همچنین در حال به روزرسانی سیستم نرم‎افزاری و راهبردی اتحادیه هستیم.

رییس اتحادیه صنف فروشندکان چرم و لوازم کفش در ادامه گفت: سازمان امور مالیاتی در سال‌های گذشته این صنف را مشمول بند (الف) کرده بود که با تلاشهای بسیار اکنون جزو بند (ج) هستیم؛ اما در برخی موارد هنگام خرید از کارخانجات زمان اخذ فاکتور مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود که نمی‌توانیم از مصرف‌کننده بگیریم؛ از این رو، باید راهکار مناسب‌تری اخذ شود تا قیمت تمام شده کالای ایرانی قابلیت رقابت باکالاهای خارجی را داشته باشد. حیاتی در رابطه با شهرداری نیز گفت: برخی از واحدهای قدیمی که فعال هستند به علت درگیری صاحب ملک و مستاجر در اخذ پایان کار با مشکل مواجه می‌شوند و زمان تنظیم سند رسمی موفق به کسب آن نشده‌اند بنابراین برای ارایه سند رسمی به شهرداری گاهاً دچار مشکل می‌شوند؛ لذا در شرایط فعلی از اداره شهرداری منطقه بازار خواهشمندیم با تولیدی‌های ما همکاری لازم را انجام دهند . وی در ادامه گفت: در رابطه با ترخیص مواد اولیه از گمرکات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین طرح نیما و بانک مرکزی و همکاریهای سازمان‌های مربوطه با اتحادیه‌ها را لازم و ضروری می‌دانیم.

وی همچنین از پخش ماده استن در تناژ بالا و قیمت خوب در بازار خبر داد و گفت: این ماده از تاریخ 31 تیرماه 97 از گمرک خوزستان ترخیص نمی‌شد و چون جزو مواد اصلی تهیه چسب و چسب نیز از اصلی‌ترین مواد استفاده در کفش، کیف و لباس است؛ بنابراین کمبود یا عدم وجود آن در بازار لطمه بزرگی به این صنعت می‌زد. اما به گفته حیاتی، با تلاش‌های شبانه روزی در این عرصه که زمان زیادی به طول انجامید؛ ضمن نامه‌نگاری‌های بسیار با سازمان‌های متعدد و همکاری وسیع کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک توانستیم موفق به ترخیص و پخش آن در بازار با قیمت مناسب شویم که موفقیت بزرگی در این حوزه است.

 

ارسال نظر