کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۱:۴۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۹۸۰

کمک 3 میلیارد دلاری امارات به اسلام‌آباد

همزمان با اعلام سفر ولیعهد ابوظبی به پاکستان در ژانویه، صندوق توسعه ابوظبی اعلام کرده به منظور کمک به خروج اسلام‌آباد از بحران مالی کنونی سه میلیارد دلار (11 میلیون درهم) به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز می‌کند. محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، به اسلام‌آباد خواهند رفت. گفته شده، ولیعهد عربستان برای امضای بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ پاکستان به این کشور سفر می‌کند. عربستان سعودی تاکنون دو میلیارد دلار به پاکستان وام داده است. عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در نخستین سفر خارجی خود در این مقام به عربستان سعودی و امارات رفته بود.

اخراج 100مهاجرعراقی از امریکا

یک دادگاه تجدیدنظر در امریکا دستور دونالد ترامپ مبنی بر اخراج 100 مهاجر عراقی را تایید کرد. منابع عراقی گفته‌اند علت اخراج این افراد آن است که پیش‌تر به جرم‌های مختلف در دادگاه‌های امریکا محکوم شده بودند. این دادگاه حکم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از اجرای تصمیم اخراج این افراد و همچنین دستور یک قاضی در ایالت میشیگان مبنی بر دادن حق بررسی امکان اعطای آزادی به قید کفالت این افراد را رد کرده است. دیدبان حقوق بشر به صدور این حکم انتقاد کرده است.

روادید فرودگاهی پاکستان به اتباع 55 کشور

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی، نساجی و سرمایه‌گذاری از شروع فعالیت‌های تسهیل مقررات اخذ روادید فرودگاهی برای اتباع 55 کشور خبر داده است. به‌گزارش ایرنا، دولت پاکستان در نظر دارد در سیاست‌های جدید خود، رونق گردشگری و آسان شدن ورود گردشگران را بطور جدی پیگیری کند. صدور روادید فرودگاهی برای اتباع 24 کشور از جمله امریکا و انگلستان از ژانویه 2018 آغاز می‌شود.

احداث مجتمع پتروشیمی در ترکیه

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت بریتیش پترولیوم، مجتمع پتروشیمی مجهز به فناوری پیشرفته در ترکیه احداث می‌کنند. در این واحد تولیدی مشترک در منطقه «علی‌آقا» در غرب ترکیه سالانه 1.25 میلیون تن اسید ترفتالیک، 840 هزار تن پاراکسیل و 340 هزار تن بنزول تولید خواهد شد. گفته شده، بریتیش پترولیوم و سوکار برنامه‌ریزی کردند در 2019 تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری را اتخاذ و در 2023 این واحد تولیدی را راه‌اندازی کنند.

 

ارسال نظر