لاستیک کامیون‌ها با ارز 4200 تومانی توزیع می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۸۹۵
لاستیک کامیون‌ها با ارز 4200 تومانی توزیع می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات لاستیک، این محصول باید به قیمت ۴ میلیون تومان به دست راننده برسد.

به گزارش مهر، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان گفت: در بخش حمل و نقل بار، ما ظرفیت و بازار به اندازه کافی داریم اما قدرت کارآمد لجستیکی نداریم. بنابراین نیازمند تحول اساسی هستیم.  وی افزود: از این پس اینکه عده‌ای در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، تعطیل می‌شود. باید ببینیم نیاز امروز ما چیست؟ سازماندهی جدید در حوزه حمل و نقل جاده‌ای ایجاد خواهیم کرد و ارتقای کیفیت راه‌ها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وزیر راه با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک ادامه داد: با توجه به اینکه ارز دولتی برای لاستیک اختصاص می‌یابد این محصول باید به قیمت ۴ میلیون تومان به دست رانندگان برسد. همچنین اگر وارد‌کننده‌ای با ارز بالاتر لاستیک وارد کرد مابه التفاوت آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد‌کنندگان عودت داده می‌شود.

    توزیع ۳۵۰ هزار حلقه لاستیک کامیون

در همین حال، عضو هیات عامل سازمان راهداری گفت: تهیه لاستیک و قطعات یدکی کامیون‌ها برعهده وزارت صمت است که با توجه به مشکلات و پیگیری وزارت راه و حمل و نقل جاده‌ای350 هزار حلقه لاستیک از طریق صنف رانندگان بین کامیون داران توزیع شد، تا انتهای سال 300 حلقه دیگر است، نیز آماده می‌شود.

به گزارش صداوسیما، مهران قربانی افزود: سهمیه‌بندی و توزیع 2 حلقه لاستیک در مرحله اول آغاز شده است، توزیع لاستیک در وزارت صمت از طریق سامانه رصد می‌شود و آمارهای رصد شده وزارت صمت نیز دقیق است و تعهدی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعلام رسمی نمایندگان بانک مرکزی درباره تخصیص ارز نشان می‌دهد که وضعیت بهتر شده است و محموله دوم لاستیک در سه ماهه آتی وارد کشور می‌شود، در کنار لاستیک موضوع لوازم یدکی نیز مطرح و منعکس شده است و وزارت صمت قول مساعدت داده است.

او افزود: در همایش سراسری حمل و نقل این فرصت برای صنوف و نمایندگان حمل و نقل در حضور ریاست مجلس مطرح کردند و مشخص شد که اقدامات انجام شده رضایت نسبی را ایجاد کرده است.

او افزود: حمل و نقل جاده‌ای موضوع چند دستگاهی و چندجنبه‌ای است که پارامترهای مختلفی در آن دخیل است بنابراین تصمیمات و اقدامات دستگاه‌های مختلف در رضایتمندی رانندگان تاثیرگذار است، بنابراین مسائل باید با عنایت بیشتری عمل شود و دغدغه‌ها برطرف شود.

قربانی گفت: در بودجه 98 بیمه رانندگان دیده شده است و حتی برای رانندگان جدید نیز این موضوع انجام خواهد شد. برخی مشکلات معلول تصمیمات متناقض گذشته است، در دهه گذشته کاری که برای شرکت محوری شدن حمل و نقل انجام شده این بوده که در بعضی پایانه‌های باری امکان بهره مند شدن از امتیاز باشد.­

او گفت: در دو سه ماه اخیر برای اولین‌بار در طول تاریخ حمل ونقل ایران 239 شرکت حمل و نقلی تعطیل شدند، 790 شرکت جریمه نقدی شدند و 205 شرکت نیز تذکر کتبی گرفتند که این اهتمام جدی و اقدامی بی‌نظیر برای رسیدگی مشکلات صنف حمل و نقل است. او گفت: شغل رانندگی شغل سخت است و امکان اینکه رانندگی جز مشاغل سخت قرار بگیرد در مجلس مطرح است.

 

 

ارسال نظر