چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۷۲

در حوزه مالکیت فکری به یک انقلاب آموزشی نیاز داریم

Taadol-02-3وزیر دادگستری معتقد است: در حوزه تخصصی حقوق مالکیت فکری کشور به یک انقلاب آموزشی و حرکت جهادی در سطوح مختلف نیاز داریم.  سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و رییس شورای سیاست‌گذاری حقوق مالکیت فکری، در جمع اعضای این شورا کمک به تسریع فرآیند تجاری‌سازی اختراعات و اکتشافات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی حقوق مالکیت فکری در کشور عنوان کرد و افزود: توسعه محاکم تخصصی در رابطه با دعاوی حوزه مالکیت فکری و استفاده از افراد متخصص این حوزه به عنوان مشاور در محاکم بدوی و تجدیدنظر از دیگر اقدامات مطلوبی است که می‌بایست مورد پیگیری قرار گیرند. آوایی همچنین بر لزوم تقویت زیرساختهای علمی و انسانی در حوزه حقوق مالکیت فکری تاکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که باید در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد، مردمی‌سازی و تهیه برنامه ملی مالکیت فکری از طریق اصلاح و تکمیل نگرش گروه‌های مرجع است که به تبع آن تغییر عملکرد نیز اتفاق خواهد افتاد. وزیر دادگستری در این باره تصریح کرد: همچون بسیاری از کشورها که بحث آموزش مالکیت فکری در آنها پیش از ورود به دبستان آغاز می‌شود، می‌بایست فرهنگ مالکیت فکری در کشور فراگیر شود .

گرایش‌های سیاسی سالم موجب پیشرفت کشوراست

Taadol-02-4 رییس سازمان بسیج مستضعفین گرایش‌های سیاسی سالم را موجب تحرک و پیشرفت کشور دانست و گفت: در بحث منافع ملی باید یک حرف مشترک بیان و عمل کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» دیروز در گردهمایی دو هزار نفری بسیجیان صنعت آب و برق کشور، به خصوصیات اقلیم فلات ایران اشاره کرد و افزود: اگر از منابع فسیلی و زیرزمینی صرف نظر شود، فلات ایران امتیازات خوبی نظیر اینکه دو سوم کشور قابلیت بهره‌برداری از نور مستقیم خورشید برای تولید برق دارد. جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با تاکید بر منابع سرشار آبی کشور تصریح کرد: در کنار ظرفیت کویری کشور، نزدیک دو هزار کیلومتر مرز آبی در اختیار داریم. سردار غیب پرور تاکید کرد مشکلاتی در سر راه ملت و کشور وجود دارد، امروز ایران به یک کشور خشک تبدیل شده که مردم نیز رعایت مصرف نمی‌کنند و سدهای آب لایه روبی مناسب نشده و سرازیر شده است. وی ادامه داد: از نظر شرایط بین‌المللی نیز مستکبران عالم اصل حیات ما را نشانه رفته‌اند و به کمتر از نابودی ما نیز قانع نخواهند شد. وی با بیان اینکه باید روی پای خود بایستیم، گفت: باید حیات خود را تضمین کنیم، ما شعارهای انقلاب را سر دست گرفته‌ایم و چهار دهه است هزینه آن را داده‌ایم.

برای گرین کارت‌های ادعایی مدرکی ارایه نشده است

Taadol-02-5وزیر اطلاعات که برای پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان راهی بهارستان شده بود در پاسخ به سوال جلالی گفت: پنج ماه گذشته و برای ادعای اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت مدرکی ارایه نشده است. به گزارش ایلنا، سیدمحمود علوی در جلسه مجلس دهم در پاسخ به سوال کاظم جلالی در خصوص اعطای حق شهروندی به مقامات ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام گفت: مساله‌ای مطرح شده است که ذهنیت مردم را مخدوش کرده است، اگر اعطای حق شهروندی واقعیت داشته باشد، مشمئز‌کننده و به عنوان خائن به امنیت باید محاکمه شود. او بیان داشت: رویه در تمام جهان این است که وقتی فردی مطلبی را مطرح می‌کند باید برای آن دلیل داشته باشد نه اینکه اگر مسوولی آن را منکر می‌شود برای اثبات این کارش مدرکی ارایه دهد. در این باره گفته می‌شود دلیل و مدارکی وجود دارد اما می‌خواهند دلیل را در وقت مقتضی ارایه کنند. اعتقاد دارم اگر دلیل و مدرکی وجود داشت در این ۵ ماه ارایه می‌شد. علوی بیان داشت: وزارت اطلاعات تمام موارد و حواشی مذاکرات را در اسرع وقت به استحضار مقامات رسانده است حتی آن اتفاق که عراقچی قلم خود را به سمت مذاکره‌کننده امریکایی پرتاب کرده بود را نیز گزارش داده‌ایم چه برسد به آنکه مطلبی در خصوص اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات داده شده باشد.

بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

Taadol-02-6مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود. موگرینی در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا گفت: تنها راه تضمین عدم اشاعه در بلندمدت و به شکلی پایدار و ماندگار از طریق توافق‌های چندجانبه خواهد بود که توسط همه مورد توافق قرار گرفته و توسط سازمان‌های بین‌المللی به تصویب و تایید رسیده است. درست مثل توافق هسته‌ای با ایران که اجرای آن تاکنون ۱۳ بار از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است. من در اینجا از کار خوب و حرفه‌ای آژانس در این زمینه قدردانی می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که توافق با ایران تنها درباره عدم اشاعه هسته‌ای است و این وظیفه‌ای بود که شورای امنیت سازمان ملل در آن زمان به ما محول کرد. هرچند تقریبا تمام ما نسبت به سیاست‌های ایران نگرانی‌هایی داریم، ازجمله برنامه موشکی بالستیک ایران که از نظر من تاثیری بی‌ثبات‌کننده بر خاورمیانه دارد. این مقام ارشد اتحادیه اروپا با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران دیگر کشورها (در منطقه) را به سمت رقابت تسلیحاتی خطرناک سوق داده است، گفت: ما به عنوان اتحادیه اروپا قطعا خواهان رسیدگی به موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران هستیم اما توافق هسته‌ای با ایران نیز باید حفظ شود.

ایستادن جلوی دشمنان تنها به شعار دادن نیست

Taadol-02-7رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه اعطای 2 هزار و 500 گرین کارت به فرزندان مقامات مسوول صحت ندارد، گفت: امسال در سال تحریم قرار داریم و دشمنان ما به دنبال از بین بردن انقلاب شکوهمند هستند. لذا باید جلوی دشمن ایستاد که این تنها با شعار دادن میسر نمی‌شود. کاظم جلالی در جلسه علنی دیروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در توضیح سوالش از وزیر اطلاعات درباره موضوع اعطای 2هزار و 500 گرین کارت به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها، گفت: مردم این سوال را می‌پرسند که چطور در پی مذاکرات هسته‌ای که باید مسائل ملی پیگیری می‌شد به یک باره ۲۵۰۰ نفر از فرزندان و وابستگان مسوولان تابعیت گرفتند؟ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح داد: طبق بررسی‌های واشنگتن پست تا سال ۲۰۰۹ هر ساله حدود ۷۸۰۰ ایرانی به تابعیت امریکا درآمده است. این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۹۰۷۸ تابعیت در سال ۲۰۱۱ به ۹۰۱۵ تابعیت، در سال ۲۰۱۲ به ۸۹۵۸ تابعیت، در سال ۲۰۱۳ به ۹۶۵۸ تابعیت، در سال ۲۰۱۴ به ۸۵۹۴ تابعیت، در سال ۲۰۱۵ به ۹۰۷۴ تابعیت و در سال ۲۰۱۶ به ۹۵۹۶ تابعیت رسیده است. این یعنی اعطای تابعیت، افزایش آنچنانی نداشته و طبق یک رنج صورت گرفته است.

 

ارسال نظر