روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۹۹

   هیچ‌گاه برای هیچ‌یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته‌ام؛ایسنا|

آیت‌الله سید احمد خاتمی طی نامه در واکنش به حضور دامادش در سازمان برنامه و بودجه نوشت: در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها گفته‌ام همه مسوولیت کارهایتان با خودتان است.  در بخش‌هایی از متن نامه این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان آمده: «چند روزی است در فضای مجازی مسوولیت دامادم آقای سید حسین میرخلیلی در دفتر آقای دکتر نوبخت منتشر شده است در این رابطه چند نکته گفتنی است: اول: در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها گفته‌ام همه مسوولیت کارهایتان با خودتان است. ضمن اینکه در رابطه با مسوولیت آقای میرخلیلی نه در این مسوولیت و نه در مسوولیت قبلی بنده نه تلفنی نه پیامکی نه کتبی، هیچ سفارشی نداشته‌ام. در این عرصه هم باید تقوی، محور باشد از تجسس و عیب‌جوئی پرهیز گردد باید درصدد اصلاح عیب موجود بود.»

   نظر وزارت کشور درباره استانی‌شدن انتخابات مجلس؛تسنیم|

سخنگوی وزارت کشور نظر این وزارتخانه درباره استانی‌شدن انتخابات مجلس را تشریح کرد.

سید سلمان سامانی با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مکانیزم انتخابات به‌گونه‌ای باشد که در حوزه‌های انتخابیه، شرایط مشارکت گروه‌های سیاسی و جریانات سیاسی شناسنامه‌دار تقویت شود، وزارت کشور نیز از این طرح استقبال می‌کند. سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: بطور کلی به‌جز نظراتی که درباره برخی از مواد طرح ارایه‌شده داریم، با کلّیت این موضوع موافق هستیم.

   برجام امروز بعد از خروج امریکا آسیب دیده است؛ایرنا|

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه برجام توانست داغ ننگ تسلیحات هسته‌ای را از پیشانی ایران بردارد، گفت: امروز برجام بعد از خروج امریکا آسیب دیده است، شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشورها بیشتر هم آسیب ببیند. حسام الدین آشنا طی سخنانی در همایش صلح و ثبات در غرب آسیا اظهار کرد: برجام توانست داغ ننگ تسلیحات هسته‌ای را از پیشانی ایران بردارد. چه کسانی که حامی و طرفدار برجام بودند و چه آنها که مخالف و منتقد آن. می‌توانیم شهادت دهیم برجام سرمایه ارزشمندی برای صلح در منطقه است.

  انتشار گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها علیه کاندیدایی در ایام انتخابات سخنی ناصواب است؛ ایسنا|

 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به صحبت‌های ابراهیم رییسی در دانشگاه شهید بهشتی درباره انتشار گزارش‌های مرکز علیه او در ایام انتخابات واکنش نشان داد و گفت: این سخن ناصوابی است کما این‌که اگر ما اشتباه کرده باشیم حاضر به عذرخواهی هستیم. کاظم جلالی افزود: زمان انتخابات ریاست جمهوری خودم نامه‌ای به بزرگواران در بحث یارانه نوشتم. همان زمان گزارشی به عنوان پول‌پاشی منتشر شد که مدت‌ها قبل تهیه شده بود. بنده در آخرین لحاظ آن گزارش را مطالعه کردم. این بدان معناست که من و آقای لاریجانی در جریان نبودیم، لذا چنین حرف‌هایی با توجه به کارنامه مرکز پژوهش‌ها درست نیست.

   وزیر کشور به مجلس می‌رود؛ تسنیم|

قاسم میرزایی نکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق دستورکار اعلامی کمیسیون، قرار است، وزیرکشور در جلسه سه‌شنبه 28 آذر کمیسیون حضور یابد. وی با بیان اینکه وزیر کشور برای پاسخ به سوال چند تن از وکلای‌ملت در کمیسیون حضور می‌یابد، افزود: برخی سوالات نمایندگان مربوط به مسائل منطقه‌ای و حوزه‌های انتخابیه است و برخی از سوالات نیز مربوط به مسائل ملی است.

  دولت در نحوه ثبت حقوق مدیران تخلف کرده است؛ خانه ملت|

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به حکم قانون برنامه ششم توسعه در خصوص ایجاد سامانه ثبت حقوق و دستمزد گفت: دولت در این قضیه تخلف کرده است، به درست یا غلط، بد یا خوب آن کاری نداریم. تاجگردون با اشاره به تفسیر دولت از ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، بیان داشت: دولت به طور غیررسمی در خصوص نحوه اجرای این حکم قانون توضیح خواستند، به آنها گفتیم اشکال ندارد در مرحله اول از ثبت حقوق مدیران شروع کنند. رئیس مجلس در واکنش به این اتفاق تذکر کتبی به دولت ارسال کرده است، ما نیز در این زمینه از دولت سوال کرده ایم، طبق حکم قانون برنامه ششم باید تمام حقوق و مزایا و هرچه دریافتی که صورت می گیرد، حکم آن در سامانه حقوق ثبت شود.

  لاوروف تحریم های امریکا علیه ایران را غصب اموال دیگران خواند؛ ایرنا|

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات امریکا علیه کشورها یا شرکت هایی که خلاف قوانین داخلی این کشور با ایران همکاری می کنند، در واقع غصب (گرفتن هرچیزی به زور) اموال دیگران است. سرگئی لاوروف افزود: امریکا تحریم هایی را در خصوص همکاری روسیه، چین و متحدان خود با ایران به اجرا گذاشته است که همگی بر گرفته از قوانین داخلی این کشور است. او گفت: در دیگر کشورها از جمله فرانسه و آلمان چنین قوانینی وجود ندارد.

 

ارسال نظر