اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۹۵۸

بندپی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسنی بندپی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد. متن این حکم به شرح زیر است: «جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بندپی ضمن تقاضای علو درجات برای ریاست فقید سازمان تامین اجتماعی جناب آقای دکتر سید تقی نوربخش، یار صدیقی که در حال انجام وظیفه خطیرش، از میان ما رفت و به لقاء حق پیوست، براساس اختیارات حاصله از اساسنامه مصوب سازمان، خصوصاً تبصره ذیل ماده ١٤ آن اساسنامه بموجب این حکم جنابعالی را که بحمدالله از صلاحیتهای علمی، مدیریتی و تجربی والا برخوردارید به سمت “ سرپرستی سازمان تامین اجتماعی “ منصوب می‌کنم . اطمینان دارم با حضور شما و همکاری همه اعضاء هیات‌مدیره، روند خدمتگزاری سازمان تامین اجتماعی کشور همچنان و به لطف الهی با شتاب در خور وشایسته استمرار خواهد یافت. از خداوند متعال توفیق روز افزون حضرتعالی را در راه خدمت به ملت شریف کشور، نظام اسلامی و دولت تدبیر وامید در ظل توجهات حضرت ولیعصر( عج) مسئلت می‌نمایم».

قیمت بالا مانع تولیدگسترده محصولات ارگانیک

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ضریب تولید پایین و قیمت تمام شده بالا مانع اساسی رشد محصولات ارگانیک در صنعت کشاورزی است، گفت: افزایش سطح سرانه سلامت جامعه با مصرف محصولات ارگانیک امکان پذیر است.  علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید محصولات ارگانیک در کشور، گفت: شکی نیست که مصرف محصولات ارگانیک در کشور می‌تواند زمینه ساز توسعه سلامت مصرف در جامعه تلقی شود اما با توجه با ضریب پایین تولید و قیمت تمام شده بالا محصولات ارگانیک از نظر اقتصادی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: محصولات ارگانیک نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی بسیار سالم و مقوی دارند بنابراین جا دارد فکری اساسی برای جا انداختن مصرف محصولات ارگانیک درسبد غذایی جامعه کرد اما زمانی که تولید محصولات ارگانیک برای فرد صرفه اقتصادی نداشته باشد، بطورحتم توسعه تولید محصولات ارگانیک به نحو مطوب هدف‌گذاری نمی‌شود. او ادامه داد: محصولات ارگانیک، تولیداتی است که بدون هیچ گونه دستکاری در چرخه اقتصاد تولید می‌شوند و این نوع از محصولات کاملا در شرایط طبیعی تولید می‌شوند.

طرح تحول سلامت به کام پزشکان، به نام مردم

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس  با بیان اینکه وضعیت بیمه‌ها در کشور نیازمند ساماندهی است، گفت: طرح تحول سلامت به کام پزشکان به‌نام مردم تمام شد. سلمان خدادادی درباره وضعیت ساماندهی بیمه‌ها درکشور، گفت: مشکلات بیمه‌ها و بیمارستان‌ها زمانی برطرف می‌شودکه وزارتخانه‌های بهداشت ودرمان و تعاون با همیاری یکدیگر در راستای خدمات رسانی به بیمه‌ها در راستای ساماندهی بهینه اقدام کنند. نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر بود طبق طرح تحول سلامت بیماران، بیماران تنها دریافت‌کننده خدمات درمانی در بیمارستان‌ها باشندنه اینکه تجهیزات درمانی برای درمان خریداری کنند و به بیمارستان‌ها تحویل دهند اما هم‌اکنون بیماران در بیمارستانهای دولتی مجبور هستندکه تجهیزات و سایل موردنیاز پزشکی برای درمانشان را به بیمارستانها ارایه دهند. خدادادی افزود: رفع مشکلات اساسی بیمه‌ها نیازمند تغییر نگاه وزارت بهداشت و کار و رفاه اجتماعی است می‌بایست نگاه مسوولان در این خصوص علمی وکاربردی باشد. خدادادی به خانه ملت گفت: نبود تصمیمات کارشناسی شده عمیق مانع رفع مشکلات اساسی بیمه‌ها در کشور است، بطورمثال در 4 سال گذشته که طرح تحول سلامت اجرایی شود، مردم تنها برای درمان بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردندو هیچ گونه کالاهای مورد نیاز درمان را با خود حمل نمی‌کردند تا تنها بیمار دغدعه بیماری را به دوش بکشد.

آغاز طرح زمستانی پلیس  از 22 آذر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح زمستانه پلیس و دیگر دستگاه‌ها در جاده‌های سراسر کشور از 22 آذر ماه خبر داد. تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های زمستانی که صبح دیروز در شهرک آزمایش برگزار شد گفت: طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه‌ها از 22 آذرماه در جاده‌های سراسر کشور به ویژه جاده‌ها و گردنه‌های برفی آغاز شده و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه لازم است تمامی دستگاه‌ها با آمادگی کامل در این طرح حضور داشته باشند، ادامه داد: در زمستان سال 96، 3400 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که از این تعداد 68 درصد در معابر برون شهری و 32 درصد در معابر درون شهری دچار حادثه شدند. مهری افزود: همچنین 38 درصد تصادفات به دلیل خستگی و عدم توجه به جلو؛ 22 درصد تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز و 13 درصد تصادفات به دلیل سبقت غیرمجاز رخ داد که این نشان می‌دهد تنها سه عامل باعث وقوع بیش از 70 درصد از تصادفات شده است. او از دستگاه‌های مسوول خواست تا خودروها و تجهیزات خود را به شکل دقیق بررسی کنند و نیروهای امداد و نجات نیز آمادگی خود را ارتقاء دهند. وی گفت: امسال به کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات نقش موثری در کاهش تصادفات و حوادث داشت و استفاده از سامانه سپهتن در حمل ونقل عمومی بسیار موثر بود.

 

ارسال نظر