قرمزپوشی شاخص ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۲۱

گروه بورس|

معاملات بورس تهران روز گذشته با سقوط بیش از ۵۲۰۰ واحدی شاخص کل بورس و عقب گرد این متغیر به کانال ۱۷۳ هزار واحدی به پایان رسید. وضعیت داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص‌های تالار شیشه‌ای در این روز با حداقل ۲.۵ درصد ریزش مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، شاخص کل با ۵۲۶۱ واحد ریزش معادل ۲.۹۴ درصد به ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۳۲ واحد کاهش معادل ۲.۹۴ درصد به ۵۰ هزار و ۵۴۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۵۳ واحد افت معادل ۱.۹۶ درصد به ۲۷ هزار و ۷۵۱ واحد و شاخص قیمت هم وزن با ۳۹۰ واحد کاهش رسید.

جزئیات داد و ستدهای روز یک‌شنبه مشخص می‌کند که ۷ نماد «فولاد با (۴۲۸) واحد، وامید با (۲۲۹) واحد، فارس با (۲۲۳) واحد، کگل با (۲۱۸) واحد، شبندر با (۲۱۴) واحد و تاپیکو با (۲۱۴) واحد و ومعادن با (۲۰۹) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین اکثر شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای با نوسان مواجه شدند در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند، قیمت سهام نمادهای «کهمدا، خریخت، فنوال، کاذر، بکام، آپ و سصفها» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کدما، پترول، سبهان، غبشهر، وامید، کطبس و شلعاب» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان روز معاملاتی گذشته، ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۵۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

   11 میلیون ورق معامله در ETF‌های فرابورسی

 معاملات فرابورس ایران در بیست‌و‌هفتمین روز از آبان 1397با نقل و انتقال 824 میلیون ورقه به ارزش بیش از 4 هزار و 511 میلیارد ریال پیگیری شد که همزمان با این دادوستدها شاخص کل نیز با افت 31.5 واحدی در سطح 1880 واحدی ایستاد.

بازارهای اول و دوم فرابورس در روز گذشته به ترتیب میزبان تغییر مالکیت 136 و 312 میلیون سهم به ارزش معاملاتی 515 و 1140 میلیارد ریال قرار گرفتند.‌ در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز سهامداران 359 میلیون سهم را به ارزش 811 میلیارد ریال دست به دست کردند. همچنین در این سه بازار شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، صنعت و تجارت آداک، آتیه داده پرداز، قند ارومیه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان بودیم. در سمت مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حکمت صبا، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان بازگشایی شدند.

روز گذشته بازار ابزارهای نوین مالی نیز با دادوستد 17 میلیون ورقه به ارزش 2046 میلیارد ریال معاملات را به سرانجام رساند. در این بازار اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با ریزش مواجه شد و در دامنه قیمتی 359 هزار تا 598 هزار ریال دادوستد شد. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز در این روز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا707» برای نخستین‌بار عرضه و هر ورقه آن 828 هزار ریال کشف قیمت شد. تاریخ سررسید این اوراق 27 شهریورماه سال آینده است. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نقل و انتقال 11 میلیون ورقه به ارزش 239 میلیارد ریال را در پایان بازار دیروز تجربه کردند.

 

ارسال نظر