اعلام انزجار از تحریم ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۷۱
اعلام انزجار از تحریم ها

سیلی محکم مردم ایران بر صورت استکبار

گروه ایران|

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان 97 در تهران همزمان با سایر شهرستان‌ها از ساعت30: 9 دقیقه دیروز صبح از مقابل لانه جاسوسی آغاز شد و بعد از حرکت در مسیرهای تعیین شده راهپیمایی‌کنندگان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که «امریکا این‌بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد.»

اما اقشار مختلف مردم ایران امسال در شرایط راهپیمایی سراسری 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را آغاز کردند که همزمانی آن با آغاز رسمی تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه کشورمان و نزدیکی آن به مراسم اربعین حسینی، حال و هوای متفاوتی را به راهپیمایی امسال بخشیده بود. تطابقی که باعث شده بود راهپیمایان مراسم 13 آبان امسال از یک طرف شعار «هیهات من ذله» را سر دهند و از سوی دیگر در پاسخ به تحریم‌های اقتصادی ترامپ اعلام کنند که در برابر زیاده خواهی‌های امریکا خواهند ایستاد.

بر این اساس مردم ایران اسلامی دیروز با حضور پرشور در راهپمیایی ۱۳ آبان‌ ماه، این روز را به فرصتی برای «مشارکت عمومی» و نمایش «نه» بزرگ ‌‌ایران به ترامپ و متحدان منطقه‌ای او بدل کردند و در حرکتی نمادین با زیر پا قرار دادن دلار امریکا این پیام واضح را به هیات حاکمه امریکا ارسال کردند که مردم ایران هرگز در برابر محدودیت اقتصادی و ارتباطی دشمنان عقب‌نشینی نخواهند کرد و همچنان بر آرمان‌هایشان برای استقلال و آزادی کشور پافشاری خواهند کرد. آرمان‌هایی که 40سال قبل در بهمن 57 منجر به پیروزی انقلاب شد و امروز هم با استفاده از این آرمان‌ها عمر انقلاب مردم ایران به 40سالگی رسیده است.

مراسم 13 آبان امسال با حضور پررنگ چهره‌های سیاسی و مسوولان، اجرایی، تقنینی و قضایی از جمله اژه‌ای، محمدرضا عارف، محمود صادقی، حسینعلی حاجی دلیگانی، حجت‌الاسلام قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و...همراه بود. ضمن اینکه حضور محمد علی افشانی شهردار پایتخت که در ساعات اولیه راهپیمایی به جمع راهپیمایی‌کنندگان پیوست؛ بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های گروهی پیدا کرد.

  خواب امریکا برای ندیدن ۴۰ سالگی انقلاب تعبیر نخواهد شد

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد، گفت: امریکایی‌ها گفته‌اند که جمهوری اسلامی چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ ولی این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد

آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه مراسم ١٣ آبان، اظهار کرد: این مردم آزموده هستند و در طول چهل سال انقلاب در برابر همه فشار‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند. وی یادآور شد: آن کسانی که رو به افول هستند، امریکا و قدرت‌های شیطانی منطقه‌اند و همین حالا نیز نشانه‌های آغاز این افول، روشن است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ملت ایران همچنان شعار مرگ بر امریکا را سر می‌دهند؛ دلیل این استمرار و مداومت چیست، اظهار کرد: امریکایی‌ها، عزت و قدرت ما را نشانه گرفته‌اند و با اصل انقلاب و مردم غیور ایران مخالف هستند و اگرچه در ظاهر شعار‌هایی می‌دهند، ولی رفتارشان در طول چهل سال انقلاب همین را نشان داده است و هرچه توان داشته‌اند برای ضربه زدن به مردم و انقلاب ما به میدان آورده‌اند.

رییس قوه قضاییه در پایان گفت: باید با همه توان با استکبار مقابله کنیم و این مردم نیز مقابله کرده‌اند و استوارتر خواهند ایستاد.

   ملت ایران را از تهدید نظامی نترسانید

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر امریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود، اظهارکرد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلاب دوم ملت ایران بود که به فرموده امام خمینی (ره) این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود.

سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی با تاکید بر اهمیت روز ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه امریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است؛ به قول مقام معظم رهبری که دیروز گفتند؛ ما شاهد افول امریکا هستیم. این موضوع را صاحب‌نظران جهان هم اشاره کردند. اگر سال ۵۷ این اتفاق نمی‌افتاد امریکاستیزی و سلطه‌ستیزی مورد توجه دنیا قرار نمی‌گرفت.

او افزود: باور این نکته به خصوص با فضای منفی که در داخل و در خارج ایجاد شده قدری سخت است. همه ما کم و بیش تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن هستیم. در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزارهای تحریمی امریکا برای همه سخت است، اما اگر به اظهارات مسوولان خود امریکایی‌ها هم با دقت و تامل گوش فرا دهیم متوجه این امر می‌شویم.

او سپس ادامه داد: نشریه امریکایی فارن پالیسی می‌گوید با آخرین بررسی پنتاگون از قدرت نظامی ایران، سران نظامی امریکا علاقه‌ای به درگیری با ایران ندارند. محترمانه یعنی ترس از نیروی حزب‌الله و نیروی نظامی ایران.

جعفری در پایان گفت: غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود، اما جمله پایانی ما به رییس‌جمهور عجیب و غریب امریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در امریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

  استکبارستیزی هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست

در پایایان مراسم راهپیمایی سراسری 13 آبان، قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این قطعنامه آمده است: خروج عهدشکنانه امریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، امریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت امریکا را اعلام می‌داریم.

در بند پایانی این قطعنامه آمده است که «غلبه بر دشمن مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسوولان است که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود را اعلام می‌داریم.»

 

 

ارسال نظر