رویداد

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۲۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۵۰۴

«علی بابا» خدمتکار هتل رباتیک  می‌سازد

دیلی میل| یک خرده فروشی آنلاین چینی ربات خدمتکاری ساخته که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان خدمتکار در هتل‌ها کار کند. خرده فروشی آنلاین علی بابا به زودی از ربات‌های خدمتکار استفاده می‌کند تا خدمات اتاق در هتل را فراهم کند. شاخه A.I.Labs این شرکت از یک ربات به نام Space Egg رونمایی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی در هتل‌ها خدمت می‌کند. این ربات می‌تواند غذا یا لباس به اتاق ببرد و با کمک Tmall Genie (دستیار صوتی مخصوص علی بابا) دستورات صوتی را تشخیص دهد. در ربات ترکیبی از حسگرهای لیزر و لیدار به کار رفته تا در هتل بطور خودکار مسیریابی کند.

همچنین نقشه هتل را می‌توان در ربات آپلود کرد تا از برخورد آن با موانع جلوگیری شود. همچنین این ربات بطور افقی نوری منتشر می‌کند تا مسیر پیش روی مهمانان را روشن کند. علاوه برآن مجهز به وای فای است و می‌تواند آسانسور را متوقف کند و در طبقه درست پیاده شود. هنگامی‌که یک مهمان با استفاده از دستیار صوتی علی بابا سفارشی یا دستوری را می‌دهد، ربات آلومینیومی سفارش او را از کارمند انسانی هتل یا ربات دیگر دریافت می‌کند و به دست مهمان می‌رساند. ربات مذکور هنگام رسیدن به مقصد با استفاده از دستیار صوتی به کاربر هشدار می‌دهد.

کاهش ۱۴ درصدی ارزش سهام «تسلا»

بی بی سی| کمیسیون اوراق بهادار و بورس امریکا با شکایت از الون ماسک قصد دارد او را از ادامه فعالیت به عنوان مدیر شرکت تسلا منع کند. در نتیجه این شکایت ارزش سهام تسلا ۱۴ درصد کاهش یافت. قانونگذاران مالی امریکا معتقدند ادعای الون ماسک برای جمع آوری سرمایه و خصوصی سازی شرکت خودروسازی تسلا اشتباه و گمراه کننده بوده است. در همین راستا کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده امریکا سعی دارد ماسک را از ادامه فعالیت به عنوان مدیر یا رهبر یک گروه سهامی عام منع کند. ماسک این اقدامات را ناعادلانه خواند و اعلام کرد فعالیت‌های شفاف، صادقانه و در جهت منافع سرمایه‌گذاران بوده است.

 او در بیانیه‌ای نوشت: مهم‌ترین ارزش من در زندگی صداقت است و حقایق نشان می‌دهند من هیچگاه غیر از این رفتار نکرده‌ام.  ماه گذشته ماسک در توئیتر اعلام کرد قصد دارد سهام شرکت خودروسازی تسلا را از بورس خارج کند. او در این پیام نوشت که سرمایه لازم برای این پیشنهاد را در اختیار دارد و در این صورت ارزش هر سهم تسلا به ۴۲۰دلار می‌رسد. طبق شکایت کمیسون اوراق بهادار و بورس ایالات‌متحده امریکا، این پیام تاثیری گمراه کننده داشت زیرا طوری نشان می‌داد که خصوصی سازی تسلا فقط با تصمیم ماسک انجام می‌شود.

محور کره زمین  تکان خورده است

فوربس| تحقیق جدید ناسا نشان می‌دهد محور کره‌زمین در قرن اخیر ١٠ متر تکان خورده است. محققان ناسا در پژوهشی جدید دریافته اند در قرن گذشته محور زمین سالانه ١٠ سانتیمتر تغییر کرده است. به این ترتیب طی قرن گذشته محور زمین بیش از ١٠ متر جابه‌جا شده است.  البته این تکان خوردن‌ها روی زندگی روزمره انسان تاثیر نمی‌گذارد اما برای دستیابی به اطلاعات دقیق در جی‌پی‌اس، ماهواره‌های رصد زمین و رصد خانه‌های زمینی باید آنها را محاسبه کرد.  سورندا آدیکاری و اریک ایوینز از ناسا نیز قبلا درباره چگونگی تاثیرگذاری حرکت آب‌ها روی تغییر محور زمین تحقیقاتی انجام دادند.  یکی از دلایل تغییر محور زمین، توزیع نامتوازن وزن روی سطح کره خاکی است. همچنین زمین کاملا گرد نیست و در اصل یک کره بیضی شکل است که در سمت دو قطب خود کمی کشیده‌تر است. به همین دلیل هنگام چرخش در محور خود تکان می‌خورد. به هرحال محققان متوجه شده‌اند سه عامل در تغییر محور زمین نقش دارد. این سه عامل عبارتند از ذوب شدن یخ‌ها، حرکت گوشته زمین و بازگشت یخبندان. آدیکاری می‌گوید: به‌طور سنتی دلیل چنین روندی این است که یک فرآیند به نام واکنش یخبندان، مسوول این تغییر حرکت محور چرخش زمین است.

مایکروسافت دیگر از برنامه محبوبش  پشتیبانی  نمی‌کند

تک کرانچ| مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که از ماه نوامبر سال جاری میلادی دیگر قصد ندارد اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک را به‌روزرسانی کند.

مدتی پیش بود که شرکت مایکروسافت تحت تاثیر بازخورد و واکنش‌های منفی و اعتراض کاربران تصمیم گرفت که توقف پشتیبانی از اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک را به زمانی دورتر موکول کند اما حالا با گذشت تقریبا یک ماه از آن ماجرا، به نظر می‌رسد که عزم خود را برای عدم پشتیبانی از این برنامه جزم کرده و روز گذشته اعلام کرد از ماه نوامبر سال جاری (آبان ماه) دیگر برای اسکایپ کلاسیک نسخه ۷ به‌روزرسانی منتشر نخواهد کرد و به عبارتی دیگر، پشتیبانی از آن را متوقف خواهد کرد.

این شرکت همچنین عنوان کرده است که در روزهای اول و پانزده نوامبر به ترتیب پشتیبانی خود را از نسخه‌های دسکتاپ، گوشی و تبلت برنامه اسکایپ ۷ پایان خواهند داد. با اینکه خیل عظیمی از کاربران از این تصمیم مایکروسافت ناراضی بوده و اعتراضات شدیدی را به گوش این شرکت رسانده‌اند،   مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که ما همچنان روی افزودن قابلیت‌های درخواستی کاربرانمان کار را ادامه خواهیم داد تا آنها بتوانند از تمامی ویژگی‌های موردنظر خود بهره‌مند شوند.

فناوری بیومتریک، صورت، به‌جای پاسپورت

انگجت| یکی از خطوط هوایی امریکا اقدام به راه‌اندازی اولین سیستم کامل شناسایی بیومتریک می‌کند که نیاز به بررسی گذرنامه را از بین خواهد برد.

  این شرکت هواپیمایی از سیستم شناسایی چهره در ورود، چک امنیتی و سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا استفاده خواهد کرد، همانند سیستم‌هایی که در حال حاضر در دبی و استرالیا وجود دارد، اما جامع‌تر از سیستم‌های بیومتریکی است که در حال حاضر در فرودگاه‌های دیگر در ایالات متحده امریکا استفاده می‌شود.

مسافرانی که می‌خواهند از تشخیص چهره استفاده کنند، به یک کیوسک در لابی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند روی گزینه «Look » کلیک کنند و به دوربین نگاه کنند. هنگامی که نماد سبز بر روی صفحه چشمک بزند، می‌توانند کار خود را ادامه دهند.

دلتا که قصد دارد اسکن اثر انگشت را نیز استفاده کند، می‌گوید: مسافران می‌توانند از این سیستم به جای گذرنامه استفاده کنند تا از این طریق از ایست‌های بازرسی عبور کنند، اما هنوز به گذرنامه خود برای استفاده در دیگر فرودگاه‌های غیر مجهز به سیستم بیومتریک نیاز دارید. اگر چه شاید زمانی برسد که دیگر به گذرنامه‌ها نیازی نباشد.

 

ارسال نظر