روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۹۷۳

  امضای یادداشت تفاهم همکاری درباره اربعین حسینی؛ باشگاه خبرنگاران|وزرای کشور ایران و عراق پس از نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور یادداشت تفاهم همکاری در خصوص اربعین امضا کردند. این یادداشت تفاهم همکاری میان رحمانی فضلی و قاسم الاعرجی وزرای دو کشور به امضا رسید.وزیر کشور را در این سفر ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، بازوند استاندار کرمانشاه و شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور همراهی می‌کنند.

  مجلس در راستای منافع ملی از دولت سوال کند-ایسنا|معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: جهت نمای سوالات مجلس باید حفظ منافع ملی باشد.لعیا جنیدی در نشست علمی سوءاستفاده از حق و آسیب‌های ناشی از آن به حق مردم و نمایندگان مجلس برای سوال از وزرا اشاره کرد و افزود: هر چند دولت موظف به پاسخ گویی به سوالات است و پرسش‌های نمایندگان از وزرا حق طبیعی آنها است ولی جهت نمای این سوالات باید در راستای حفظ مصالح عمومی باشد.

  بیانیه وزارت کشور در خصوص انتشار کلیپ سفر وزیر به اصفهان-روابط عمومی وزارت کشور|وزارت کشور درباره انتشار کلیپی در فضای مجازی که از صحبت‌های وزیر کشور در اصفهان مطرح شده بود، واکنش نشان داد و بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: خبرنگاران عزیز و شریف، واقفند که برخی از دقایق و احیانا مقاطع جلسات کاری که با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود، غیر قابل پوشش خبری هستند؛ در مواردی از این دست که بروز آن در جلسات وزیر کشور و رییس شورای امنیت کشور، بدیهی است، بر عدم انعکاس خبری و انتشار مباحث تأکید می‌شود و این تأکید هیچ منافاتی با شفافیت، پاسخگویی یا حفظ شأن خبرنگاران عزیز ندارد.

  دشمن به دنبال خلق جامعه‌ای ناامید است-تسنیم| رییس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت‌: دشمن به دنبال خلق جامعه‌ای ناامید است. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی اظهار کرد: در دوره‌ای قرار داریم که هجمه‌ها علیه ایران صورت گرفته است. علاوه بر جنگ‌های اقتصادی و دیپلماتیک هجمه‌هایی به کشور وارد می‌شود که نا امیدی، ناتوانی و بی‌اعتمادی در کشور گسترش یابد. دشمن به دنبال خلق جامعه‌ای ناامید است. این خط توسط دشمن پیگیری می‌شود و سنگری که می‌تواند جلوی آن را بگیرد دانشگاه است.رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: همانطور که امام‌خمینی (ره) گفتند دانشگاه محل سعادت است ما برای ماه‌های پیش رو در مقابل دشمنی باید اراده مردم را به پیش چشم دشمنان انقلاب بیاوریم.

  سه چهارم سنوات بعد انقلاب، فرمان دست اصلاح‌طلبان مدعی بود-روابط عمومی دادستانی |دادستان کل کشور با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خیلی مدعی هستند، گفت: من نه اصولگرا هستم نه اصلاح‌طلب اما وقتی حساب می‌کنیم می‌بینیم بیش ازسه چهارم سنوات بعدانقلاب، فرمان دست اصلاح‌طلبان بوده است.محمدجعفر منتظری با بیان اینکه عده‌ای دنبال این هستند که ناامنی اقتصادی ایجاد کنند به رییس سازمان تعزیرات که در جلسه حضور داشت، گفت: این از ضعف من و شماست جناب آقای انصاری. رییس محترم تعزیرات. امروز دشمن دارد با حربه اقتصادی در مردم ایجاد نارضایتی می‌کند. سخنرانی مقام معظم رهبری را شنیدید که گفتند اینها برای ایجاد نارضایتی است. در این بازار آشفته متاسفانه عده‌ای سودجو و منفعت طلب دست به این اقدامات می‌زنند و وظیفه من و شماست که با این عناصر مبارزه کنیم.

  نمایندگان برای تایید طرح شفاف‌سازی آرا معذوریت دارند؛ ایرنا| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دلیل رد فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان را شرایط حساس کشور دانست و گفت: در عدم تایید فوریت طرح شفافیت هم مسائل اجتماعی و هم سیاسی دخیل است و برای نمایندگان معذوریت‌هایی وجود دارد. حجت‌الاسلام مهدی شیخ افزود: من از امضا‌کنندگان این طرح هستم و همه فراکسیون‌ها از نظر سیاسی، اجتماعی و نظری موافق طرح شفاف‌سازی آرا نمایندگان هستند و حق مردم است که بدانند نمایندگان آنها به چه طرحی رای می‌دهند یا نمی‌دهند. اما نمایندگان معتقدند در شرایط کنونی کشور، درعمل این موضوع نتیجه عکس خواهد داشت. این موضوع میان نمایندگان شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه است و می‌گویند ما به هر موضوعی در مجلس رای دهیم عده‌ای در شهرها با آن موافق یا مخالف هستند.

  اسامی نمایندگان با مشارکت فعال در رای‌گیری‌های صحن اعلام شد؛ خانه ملت| هیات رییسه مجلس در گزارشی اسامی نمایندگانی که بیشترین مشارکت را در رأی‌گیری‌های صحن علنی مجلس داشته‌اند، اعلام کرد. اسامی نمایندگان به این شرح است: فردین فرمند نماینده میانه، روح‌الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان و حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان.

 

ارسال نظر