مجازات 37 هزار مقام چینی به علت فساد مالی

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹

گروه جهان|

سازمان نظارتی مبارزه با تخلفات مالی چین در نیمه اول سال ۲۰۱۸میلادی، 36 هزار و 618 نفر از مقامات این کشور را به علت نقض قوانین صرفه‌جویی مالی حزب کمونیست، مجازات کرده که یکی از این مقامات در سطح وزارت بوده است.

خبرگزاری شین‌هوا با اشاره به یافته‌های کمیسیون مرکزی نظارت بر قانون حزب کمونیست گزارش داد که مرسوم‌ترین تخلف بین مقامات، اعطای پاداش‌های غیرقانونی، تبادل هدیه‌ها و سوءاستفاده از خودروهای دولتی است. در سال ۲۰۱۲ چین ۸ قانون را معرفی کرد تا رفتار مقامات خود را بهبود دهد که از جمله آنها ممنوعیت هزینه بیش از حد بود. شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین، از زمان روی کار آمدن، ناظر عالی کمپین بزرگی برای خشکاندن ریشه فساد بوده و تا به حال ده‌ها نفر از مقامات رده‌بالای چین را به زندان انداخته است. او این ماه هشدار داد که مبارزه با فساد هنوز به پایان نرسیده است و حزب کمونیست هنوز با تفکر ناخالص، سیاست‌مداران ناخالص، سازمان‌های ناخالص و سبک‌ کارهای ناخالص، درگیر است.

چین ماه گذشته نیز از مجازات 240 هزار نفری مقامات این کشور خبر داد. این مقامات به دلیل نقض قانون‌های رایج و اختلاس‌های مالی محکوم شدند که 28 نفر از این مقامات رهبران استانی بودند. 1500 نفر از افراد محکوم شده در مقام ریاستی، حدود 10هزار نفر در سطح ریاست شهرستانی، 37 هزار نفر در سطح ریاست شهری و 146 هزار نفر دیگر از روسای مناطق روستایی بوده‌اند. در سال 2016 میلادی نیز حدود 163 هزار نفر محکوم شدند. یو تیه‌نان، معاون سابق رییس کمیسیون ملی توسعه و اصلاح چین نخستین مقام در سطح بالا و وزیر است که پس از ریاست‌جمهوری شی جین‌پینگ در سال 2012 به اتهام ارتشاء تحت بازجویی قرار گرفت و پس از برکناری از سمتش به حبس ابد محکوم شد.

 

ارسال نظر