اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۴۳

 نام‌گذاری بلواری در سمنان به نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سمنان| بلوار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سمنان افتتاح و بهره‌برداری شد. با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، یکی از بلوارهای سمنان به نام آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی نام‌گذاری شد. رییس شورای شهر سمنان در حاشیه این مراسم گفت: تصمیم بر این گرفته شد بلوار واقع در

حد فاصل مسکن مهر صنعتی ساز و بلوار بسیج در ضلع شمالی شهرک مدیران سمنان به‌نام رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نام‌گذاری شود. سیدمسعود سیادتی افزود: امروز در حاشیه شصتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در سمنان که میزبان رییس شورای اسلامی شهر تهران هستیم، از لوح یادبود این بلوار که به‌نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مزین شده است، رونمایی می‌شود.

 کاهش 50درصدی تولید گز در پایتخت گز ایران

شهرکرد| رییس اتحادیه گزسازان بلداجی از کاهش 50درصدی تولید گز در بلداجی خبر داد. مهران ترکیان با اشاره به مرغوبیت و کیفیت گز تولیدی در شهر بلداجی، اظهار کرد: 60درصد از گز کشور را بلداجی تامین می‌کند. او ادامه داد: از نمونه‌های این گزها می‌توان به گز آردی، پسته‌یی، زعفرانی، شیرخشتی و انگبینی اشاره کرد. ترکیان با اشاره به وجود 100 کارگاه بزرگ تولید گز در شهر بلداجی، افزود: متاسفانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی موجود در بازار، حدود 20 کارگاه نیمه‌فعال و 10 کارگاه غیرفعال شده‌اند. رییس اتحادیه گزسازان بلداجی درخصوص میزان اشتغال‌زایی تولید گز در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نیم‌سال اول برای حدود یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و در نیم‌سال دوم برای چهار هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود. ترکیان با اشاره به سوءاستفاده‌ از برند گز بلداجی در بسیاری از استان‌ها، تصریح کرد: لازم است تبلیغاتی در این خصوص از سوی رسانه‌ها صورت گیرد. او با بیان اینکه رونق در این محصول نیازمند انجام اقدامات لازم از سوی مسوولان متولی است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی در این زمینه، در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و توجه به آنان تلاش بیشتری کنند.

 آسفالت شدن 450 متر از عرصه تاریخی هگمتانه

همدان| مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه از آسفالت شدن 450 متر از عرصه تاریخی هگمتانه خبر داد و گفت: متاسفانه این عمل با وجود همه مخالفت‌های میراث فرهنگی انجام گرفت. بهرام توتونچی تصریح کرد: بارها و بارها اعلام کردیم و نظر کارشناسی دادیم که مخالف این کار هستیم اما متاسفانه شهرداری متراژی از عرصه تپه هگمتانه را آسفالت کرد و همین موضوع ثبت جهانی این محوطه را کم می‌کند. او با تاکید بر اینکه مخالف امور اجرایی و طرح‌های مدیریت شهری نیستیم، افزود: این عرصه در دست خرید از بخش خصوصی است و خرید بخشی از آن نیز انجام شده اما باتوجه به محدودیت اقتصادی تملک آن کند شده بود.

 1302 تن شیشه ساختمانی از بندر لنگه به قطر صادر شد

بندرعباس| مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: برای نخستین‌بار، یک هزار و 302 تن ورق شیشه ساختمانی از این شهرستان به مقصد قطر صادر شد. قاسم عسکری‌نسب دیروز در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در راستای بازاریابی و تکریم مشتری، این محموله صادراتی متعلق به بخش خصوصی به ارزش 10 میلیارد ریال برای مصرف ساختمانی کشور قطر بارگیری شد. او بیان داشت: شهرستان بندر لنگه دارای بستر مناسب اقتصادی و امکانات تخصصی بندری موردنیاز تخلیه و بارگیری انواع کالاهای صادراتی و وارداتی است.

 28 لاشه گاو مسموم شده در زابل معدوم شد

زاهدان| رییس اداره دامپزشکی زابل در شمال سیستان‌وبلوچستان گفت: 28 لاشه گاو مسموم شده به علت سم‌پاشی ناصحیح در روستای محمدآباد بنجار این شهرستان معدوم شد. حامد گنجعلی دیروز اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی زابل در جریان بازدید میدانی از دامداری این روستا متوجه شدند که مالک گاوداری هنگام سم‌پاشی برای مقابله با کنه، خودسرانه اقدام به بالا بردن دُز سم مصرفی کرده که درنهایت گاوها مسموم شده‌اند. او با بیان اینکه این لاشه‌ها به علت مسمومیت با سم غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، گفت: کارشناسان این اداره پس از انجام هماهنگی لازم با مراجع قضایی به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و تهدید سلامت مردم در محل کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان معدوم‌سازی را انجام دادند. رییس اداره دامپزشکی زابل وزن لاشه‌های معدوم شده را در مجموع 6 هزار و 127 کیلوگرم ذکر کرد.

 دستفروشان حاشیه راه‌های البرز جمع‌آوری می‌شوند

کرج| ‌مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی البرز از استقرار ۲۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان در طرح نوروزی استان خبر داد. ‌مهرداد جهانی اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال ۲۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر بوده و ۲۵۰ راهدار به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند‌. او ادامه داد: در اجرای این طرح ۸۵ دستگاه و

وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین و ۳۵وسیله نقلیه سبک در محورهای مواصلاتی البرز مستقر می‌شود‌.

 افتتاح 6 مدرسه ابتدایی به همت پویش ایران من

زاهدان| مدرسه 6 کلاسه «ایران من 37» با حضور مقامات وزارت آموزش و پرورش در روستای اسلام‌آباد کنارک واقع در شهرستان چابهار افتتاح می‌شود. «مدرسه‌ ایران من 37» با حضور مسوولین وزارت آموزش‌وپرورش، پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی، جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران و سیستان‌وبلوچستان و مدیرکل نوسازی مدارس این استان، روز پنج‌شنبه 17 اسفند در کنارک چابهار افتتاح می‌شود. 5 مدرسه دیگر شامل «ایران من 40» در روستای شوشگیم شهرستان راسک، «ایران من 47» در شیشگیدر شهرستان سرباز، «ایران من 45» در روستای زهک شهرستان نیک‌شهر، «ایران من 44» در روستای بادکوب شهرستان قصرقند و «ایران من 43» در روستای گازگز شهرستان قصرقند افتتاح خواهند شد.

 

ارسال نظر