روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۲۹

 دعوت از مردم برای حفاظت از محیط زیست در ایام نوروز- پاد| رییس‌جمهوری از همه اقشار مردم و سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست خواست که در زمینه درختکاری مشارکت و در ایام نوروز و در سفرها نیز در حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.

 روحانی دیروز در آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یک اصله نهال در منطقه شمال شرق تهران غرس کرد. او در این مراسم در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد در این ایام همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد با همه توان و امکانات خود مشارکت کنند. رییس‌جمهوری ادامه داد: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مساله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

 اجلاس احتمالی روحانی، اردوغان و پوتین در ماه آوریل- ایسنا| وزارت خارجه ترکیه از نشست سه‌جانبه احتمالی روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در ماه آوریل خبر داد. به گزارش سایت شبکه روسیا‌الیوم، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه دیروز اعلام کرد، حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و روسیه در آوریل آینده اجلاسی را درباره سوریه برگزار خواهند کرد. این سخنگو اظهار کرد: ترکیه انتظار دارد، امریکا سلاح‌هایش را از یگان‌های مدافع خلق کرد پس بگیرد و این مساله در نشست هشتم و نهم مارس بررسی خواهد شد.

 فرمانداران براساس مشی اعتدالی انتخاب شدند-تسنیم| رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت دوازدهم معتقد است: فرمانداران براساس مشی اعتدالی انتخاب شدند.

رحمانی‌فضلی در همایش استانداران مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور طی سخنانی اظهار کرد: فرمانداران تجلی اراده دولت در حوزه حاکمیتی در مناطق هستند. او خطاب به فرمانداران افزود: همه شما باید خوی، روحیه، سیاست، تدبیر، دستور و تصمیم رییس‌جمهور و دولت با ویژگی‌های منطقه‌یی و تدابیر محلی باشید. وزیر کشور با اشاره به نتیجه انتخابات گفت: مردم با رای بالا و قاطع رییس‌جمهور را انتخاب کردند. رییس‌جمهور تجمیع قدرت آرا را در قالب ریاست‌جمهوری به عنوان فرد اول اجرایی به فرمانداران داده است.

 قانونی شدن ورود زنان به ورزشگاه‌ها در راه صحن علنی-خانه‌ملت| رییس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه ممانعت از ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی یک مساله داخلی نیست، از در راه بودن مصوبه‌یی برای موظف کردن وزارت ورزش به ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داد. پروانه سلحشوری با اشاره به نهایی شدن لایحه اساسنامه و شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که در این قانون به آن تاکید شده است، فراهم کردن فضا از سوی وزارت ورزش و جوانان و تامین امنیت از سوی وزارت کشور برای حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست.

 سلسله توییت‌های ظریف درباره دیدارش با لودریان-تعادل| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: در جلسه روز دوشنبه به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم که اتحادیه اروپا باید به جای مماشات و تکرار خواسته‌های نامربوط امریکا آن را ملزم به پایبندی به برجام کند. ظریف ادامه داد: دفاع لفظی از توافق هسته‌یی کافی نیست؛ به ویژه زمانی که امریکا خود مانعی برای پایبندی اتحادیه اروپا به برجام است. وزیر امور خارجه افزود: امریکا و اروپا باید به جای زیر سوال بردن موشک‌های ایران، ارسال صدها میلیارد‌ دلار سلاح به منطقه ما را متوقف کنند. ظریف ادامه داد: برنامه دفاع موشکی ایران را شورای امنیت سازمان ملل متحد محدود نکرده و وجودش برای جلوگیری از تکرار رنجی که مردم ما در پی موشک‌باران‌های صدام با حمایت غرب متحمل شدند، ضروری است.

 تنها ۶ وزیر اقدام به انتخاب معاون زن کرده‌اند-ایلنا| نماینده تهران در مجلس گفت: با وجود مصوبه شورای اداری کشور تنها ۶ وزیر اقدام به انتخاب معاون زن کرده‌اند. فاطمه ذوالقدر در نشست علنی دیروز مجلس افزود: تکریم زنان به اقدام اجرایی نیاز دارد و از رییس‌جمهور انتظار داریم به قول خود در زمینه استفاده از زنان در پست‌های عالی مدیریتی هر چه زودتر جامه عمل بپوشاند. او با بیان اینکه با وجود مصوبه شورای اداری کشور در خصوص انتخاب ۳۰ درصد از مدیران کشور در دستگاه‌های اجرایی از بین زنان اما شاهد تحقق این موضوع از سوی رییس‌جمهور و کابینه ایشان نبوده‌ایم، گفت که تنها ۶ وزیر اقدام به انتخاب معاون زن کرده‌اند.

  هیات پارلمانی ایران در روسیه-ایرنا| هیات پارلمانی به ریاست علاءالدین بروجردی و به دعوت رییس دومای روسیه به این کشور سفر کرد. هیات پارلمانی ایران که متشکل از علاءالدین بروجردی، محمدجواد جوانی و علی نجفی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و بختیاری، نورقلی‌پور و مرادی از دیگر نمایندگان مجلس هستند، از روز دوشنبه جهت شرکت در همایش بین‌المللی اقتصاد در شهر ساراتف روسیه به دعوت رییس دومای به این کشور سفر کردند.

 

ارسال نظر