کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۶۱

 گرد و خاک مدارس ریاض را هم تعطیل کرد

بروز گرد و خاک شدید موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ریاض پایتخت عربستان و شهرهای اطراف آن شد. به گزارش ایرنا، اداره آموزش منطقه ریاض اعلام کرده این تصمیم بنا بر اطلاعات دریافتی از سازمان محیط زیست و برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان گرفته شده است. عربستان به ‌ویژه پایتخت آن به‌ دلیل شرایط زیست محیطی همواره شاهد گرد و خاک است اما تعطیلی مدارس در عربستان به این دلیل سابقه چندانی ندارد. سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان هفته گذشته دستور داد در سراسر این کشور نماز طلب باران اقامه شود.

 دستگیری یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه

سرپیل کمال بای، رهبر سابق شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق ترکیه(ح.د.پ) دستگیر شد. به گزارش حریت، دادستانی کل آنکارا همزمان با آغاز تحقیقات قضایی از اعضای ارشد حزب دموکراتیک خلق به اتهام تبلیغ گروه‌های تروریستی و مخالفت با عملیات عفرین در سومین کنگره این تشکیلات سیاسی قرار بازداشت سرپیل کمال بای را صادر کرد. سرپیل کمال در سومین کنگره حزب دموکراتیک خلق عملیات عفرین را جنگی علیه مردم کرد توصیف کرده بود.

 جنگ دوحه و ریاض در فضای مجازی

پس از انتشار گزارش هیات بین‌المللی نظارت بر اداره حرمین شریفین که در آن از حاکمان سعودی به عنوان باج‌خواهان سیاسی مراسم حج توصیف شده برخی مقامات ریاض پیگیری بین‌المللی کردن اماکن مقدس را خط قرمز و بازی با آتش قلمداد کردند. به گزارش ایرنا، موضوع بین‌المللی کردن مسجدالحرام و مسجدالنبی که پس از ممانعت سعودی از ورود زائران قطری به سرزمین وحی در حج تمتع امسال و در پی اعتراض مقامات قطری علیه تحریم مناسک دینی و فریضه الهی زائران قطری از سوی دولت ریاض جدی‌تر شده به تازگی نیز با انتشار گزارش این مرکز در مالزی به جنگی تمام عیار بین دوحه و ریاض در فضای مجازی و توییتری تبدیل شده است.

 کشته شدن4 مرزبان پاکستانی در کویته

بر اثر حمله تروریستی در خیابان سریاب شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان 4 مرزبان کشته شدند. به گزارش رسانه‌های پاکستان، هفته گذشته نیز در انفجار یک بمب کنارجاده‌یی در منطقه پنج‌گور ایالت بلوچستان پاکستان، یک شهروند کشته و 7تن نیز زخمی شدند. در این حمله افراد ناشناس بمب را در یک موتورسیکلت کار گذاشته و هدف آنها از این اقدام، کشتن فرد مهمی از منطقه قبیله‌یی در منطقه چیتکن پنج‌گور بود. گفته شده، خودرو رهبر قبیله‌یی از انفجار جان سالم به در برد ولی یک رهگذر در این انفجار بر اثر شدت جراحات درگذشت. در ماه‌های گذشته ایالت بلوچستان با حملات و چالش‌های امنیتی فراوان روبه‌رو بوده و نیروهای امنیتی در این ایالت هدف حملات انفجاری بمب‌های کنارجاده‌یی یا حملات انتحاری قرار گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظر