روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۷۳

 توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقض امنیت منطقه نیست؛فارس| فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سران واشنگتن باید منتظر انتفاضه‌یی بسیار گسترده‌تر از دو انتفاضه اول و دوم و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند. امیرخلبان حسن شاه‌صفی در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی تصریج کرد: توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقض امنیت منطقه نیست بلکه نکته قابل اعتماد و اتکایی برای برقراری امنیت در منطقه حیاتی خلیج‌فارس است، از این‌رو پیام نیروهای مسلح ایران پیام صلح و دوستی و تمایل به همکاری، توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی با دیگر کشورهاست.

 سیدامامی نتوانست شرایط زندان را تحمل کند؛خانه‌ملت| علاالدین بروجردی نماینده مجلس، درباره خودکشی یک استاد دانشگاه در اوین گفت: کاووس سیدامامی متاسفانه به هر دلیل شرایط زندان را نتوانسته تحمل کند، هر چند وی در سلول عادی نگهداری نشده است، در واقع کاووس سیدامامی باتوجه به اینکه استاد دانشگاه بوده، در سلول مناسب نگهداری شده است. او افزود: در فیلم مذکور هم نشان می‌دهد که کاووس سیدامامی پیراهن خود را در آورده و برای خودکشی آماده می‌شود. خانواده وی نیز این اتفاق را پذیرفتند لذا درخواست کالبدشکافی هم نکرده‌اند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان و نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد نیز تایید گردید.

 حضور ظریف در کنفرانس بازسازی عراق؛ ؟؟؟؟| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، از حضور محمدجواد ظریف در کنفرانس بازسازی عراق خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به نقش حمایتی و سازنده خود برای کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق ادامه خواهد داد. کنفرانس بازسازی عراق با هدف تجمیع کمک‌های مالی منابع مختلف بین‌المللی برای بازسازی به‌ویژه در مناطق جنگ‌زده، زمینه‌سازی برای ارائه راه‌حل ریشه‌یی در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت‌های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کویت برگزار می‌شود.

 بگو مگوهای مالیخولیایی روان عمومی جامعه را آزرده می‌کند؛ایسنا| رییس مجلس با تاکید بر اینکه احزاب و رسانه‌ها دستاورد حضور مردم در راهپیمایی

۲۲ بهمن را دستاویز کشمکش‌های سیاسی قرار ندهند، گفت: باید از بگومگوهای مالیخولیایی و آزاردهنده دور شویم و از این واقعه ارزشمند استفاده عملیاتی کنیم. علی لاریجانی افزود: از همه صاحب‌نظران سیاسی، احزاب و رسانه‌ها خواهش می‌کنیم این دستاورد ملی را دستاویز کشمکش‌های سیاسی قرار ندهند چراکه این حرکت نشان از وحدت بود لذا این سرمایه را با امکانات خود صرف وفاق کنید که برای توسعه کشور در جهت حل مشکلات امروز ضروری است.

 جامعه را به 2 دسته تقسیم نکنیم؛ایرنا| نماینده شیراز در مجلس گفت: تصمیم مجلس در عدم افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهای عتبات عالیات، تصمیم خوبی بود اما ما نباید سایر عوارض خروجی را رها کنیم و آن را افزایش دهیم. بهرام پارسایی افزود: ما باید این موضوع را در ردیف‌های بودجه اصلاح کنیم. پارسایی گفت: عدم افزایش عوارض خروج مسافران عتبات و افزایش عوارض برای سایر مسافران در جامعه تبعیض و دودستگی ایجاد می‌کند، درحالی که همه شهروندان و یک ملت هستند. او افزود: بسیاری از کسانی که به سفر خارج از کشور می‌روند، مرفه نیستند بلکه در طول سال پس‌انداز می‌کنند تا خانواده‌شان را به سفر خارج از کشور ببرند زیرا در بسیاری از مواقع سفر خارج از کشور از سفر کیش ارزان‌تر تمام می‌شود.

 برگزاری نشست دستاوردهاى جمهورى اسلامى در حقوق بشر؛میزان| نشست دستاوردهاى جمهورى اسلامى ایران در حوزه حقوق بشر، در مرکز مطالعات بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد. در این نشست برخى سفرا و دیپلمات‌هاى خارجى مقیم تهران حضور داشتند. غلامحسین دهقانى معاون حقوقى و بین‌الملل وزارت امور خارجه، کاظم غریب‌آبادى معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر جمهورى اسلامى ایران، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهورى و شهیندخت مولاوردى دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندى، اعضاى هیات اداره‌کننده نشست دستاوردهاى جمهورى اسلامى در حوزه حقوق بشر بودند.

 

ارسال نظر