ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۱:۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۶۵۸

تاخیر 46 درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد در دی ماه

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در دی ماه سال جاری 14شرکت هوایی در مجموع 6 هزار و 110پرواز از طریق فرودگاه مهرآباد در مسیرهای داخلی انجام دادند که بیش از 46درصد آن با تاخیر همراه بود.

به گزارش ایرنا، از 6 هزار و 110پرواز در فرودگاه مهرآباد در دی ماه سال جاری 2هزار و 804 پرواز با تاخیر و 3هزار و 306پرواز به موقع انجام شده است.

بررسی آمارهای مربوط به تاخیر پروازهای 14شرکت هوایی از مهرآباد تهران نشان می‌دهد: در این ماه 61 درصد پروازهای شرکت هواپیمایی آتا، 58 درصد پروازهای شرکت هوایی ایران ایر و 57 درصد هواپیمایی کارون با تاخیر انجام شده است. براساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری در دی ماه سال جاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور 290پرواز از مهرآباد انجام داد که تعداد 210پرواز آن به موقع و حدود 28درصد آن با تاخیر انجام شده است. در این ماه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با انجام 72درصد پروازهای به موقع نخستین شرکت هوایی است که کمترین تاخیر را ثبت کرده است. در دی ماه امسال شرکت هواپیمایی آسمان با 1023مورد بیشترین پرواز را در مسیرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام داد که 548 پرواز آن به موقع و 475پرواز با تاخیر صورت گرفته است.

سامانه پر بارش از سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی با اعلام کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ طی روزهای آینده، گفت: از سه‌شنبه آینده موج بارش‌های مناسب وارد کشور می‌شود که مانند موج بارشی اخیر سرد و برفی نخواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و هواشناسی تا روزهای آینده توضیح داد: امروز موجی از کشور عبور می‌کند که ضعیف است و بارش‌های قابل‌ توجهی ندارد. این موج موجب بارش‌های پراکنده و جزئی در ارتفاعات البرز‌ مرکزی، جنوب قم، غرب و شرق اصفهان و خراسان شمالی در ارتفاعات خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین در ارتفاعات شمال کشور به‌خصوص گلستان هم بارش پراکنده‌یی داریم و در سواحل مازندران هم بارش حاصل از این موج جزئی و سبک خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: تا دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی قابل توجهی در کشور وجود ندارد و هوا به سمت گرم شدن می‌رود اما از روز سه‌شنبه موجی وارد کشور می‌شود که بارش‌های مناسب‌تری دارد.

وظیفه افزود: البته به دلیل اینکه تغییرات مدل‌های هواشناسی زیاد است، نمی‌توان به صورت کمی عددی بابت میزان بارش داد اما بارش‌ها مناسب خواهد بود. وی اضافه کرد: بارش‌های حاصل از این موج روی نوار غربی کشور، ارتفاعات زاگرس، کردستان، ایلام، آذربایجان و تهران خواهد بود که بارش به صورت باران است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: بارش‌های حاصل از این موج نظیر بارش‌های حاصل از موج برفی اخیر نیست و بیشتر به صورت باران است.

هشدار درباره عدم اجرای بخشنامه رفع تضاد منافع

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نامه‌یی به دستگاه‌های تابعه، فرآیند اجرای بخشنامه منع فعالیت مهندسان شاغل این وزارت در بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی، سیدسعید سیدعلایی طی نامه‌یی به مدیران عامل سازمان‌های ملی زمین و مسکن، مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، شرکت‌های عمران شهرهای جدید، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مدیران کل ستادی و راه و شهرسازی استان‌ها درخصوص عدم اجرای بخشنامه تضاد منافع از سوی مدیران و کارکنان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی هشدار داد.

در بخشی از این نامه آمده است: روسا، مدیران عامل، مدیران کل ستادی و مدیران کل استانی به شرح مخاطبان نامه حاضر، موظفند فهرست اشخاص مشمول دستورالعمل فوق در حوزه مدیریت خود را احصا و به معاونت محترم مسکن و ساختمان وزارت متبوع ارسال کنند. در این نامه آمده است که به کلیه اشخاص مشمول دستورالعمل مذکور ابلاغ کنند تا تاریخ 1397.1.1 پروانه اشتغال به کار خود را در قبال اخذ رسید کتبی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تودیع کرده و مراتب را کتبا به مدیریت ذی‌ربط و امور اداری اعلام کنند.

 

 

ارسال نظر