اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۴۹۳

 کشف 270 حقه وافور از  یک واحد صنفی-شهرکرد| فرمانده انتظامی شهرستان فارسان از کشف 270 حقه وافور در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان، خبر داد. سرهنگ سیروس میرزایی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی‌بر فروش وافور به صورت گسترده در یکی از واحدهای صنفی سطح شهرستان، موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: ماموران پس از انجام کار اطلاعاتی دقیق و اطمینان از صحت و سقم خبر ضمن کسب مجوز قضایی مالک این واحد صنفی را دستگیر و در بازرسی از محل کسب وی270 حقه وافور و 200 عدد لوازم و متعلقات مربوطه را کشف کردند. میرزایی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: سیستم فوریت‌های پلیس فارسان آماده دریافت گزارشات شهروندان در خصوص فعالیت‌های مرتبط با مواد مخدر است.

 انتخاب پنج روستای پایلوت گردشگری در استان فارس- شیراز| مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان فارس از انتخاب و معرفی ٥ روستا در این استان به عنوان روستاهای پایلوت گردشگری در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: این روستاها از شهرستان‌های مختلف فارس انتخاب و معرفی خواهند شد. سیدکمال پاک‌فطرت با تاکید براینکه تلاش برای اجرایی شدن این طرح پایلوت با کمک تسهیلات در دستور کار است، گفت: هدف از انجام این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک به اقتصاد روستاها با توسعه و رونق صنعت گردشگری روستایی است. مدیرکل امور روستایی و شوراهای فارس با بیان اینکه هم‌اینک ٤٦ روستا با قابلیت‌های گردشگری در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون برای ١٤ روستا توانسته‌ایم اعتباراتی را به شکل تخصیصی جهت ساماندهی اخذ کنیم.

 سپاه برای روستاییان محروم در مناطق صعب‌العبور و مرزی مسکن می‌سازد- رشت| فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر سپاه گفت: سپاه به‌دنبال ساخت مسکن محرومان روستایی در مناطق صعب‌العبور و مرزی است.

سردار سیدضیاءالدین حزنی دیروز در مراسم خانه‌دار شدن هزار و 700 خانوار مددجوی کمیته امداد در سالن شهدای ناجا رشت اظهار داشت: تا امروز هزار و 543 پروژه از ردیف محرومیت‌زدایی سپاه در استان گیلان انجام شده است. فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های محرومیت‌زدایی گیلان به‌طور کامل پرداخت شده است گفت: این مبلغ 38 میلیارد و 951 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در راستای ساخت محرومان در استان گیلان ابراز داشت: سپاه به‌دنبال ساخت مسکن محرومان روستایی در مناطق صعب‌العبور و مرزی است که در استان گیلان تا‌کنون 1000 واحد ساخته شده و 2000 واحد دیگر لازم است.

 افتتاح ۹۶ فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان-زاهدان| ۲۶۰ کلاس درس به فضا‌های آموزشی استان سیستان و بلوچستان اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 96 فضای آموزشی که امروز در استان افتتاح شد، در مجموع 260 کلاس درس دارد که برای ساخت آنها 144 میلیارد ریال هزینه شده است. نخعی افزود: از این تعداد، 19 مدرسه با 48 کلاس درس و اعتبار 29 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، 56 مدرسه با 157 کلاس درس و اعتبار 62 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و 21 مدرسه با 55 کلاس درس و اعتبار 53 میلیارد ریال به‌صورت مشارکتی ساخته شده است. او افزود: همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، فردا عملیات ساخت 37 فضای آموزشی مربوط به بنیاد خیریه برکت، در مجموع با تعداد 226 کلاس درس و اعتباری بیش از 386 میلیارد ریال در سراسر استان آغاز خواهد شد.

 بهره‌برداری از ۴۰۰ طرح ارتباطاتی در خراسان جنوبی- بیرجند| بیش از ۴۰۰ طرح با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. محمدجواد آذری‌جهرمی در جلسه شورای اداری استان گفت: برای این طرح‌ها بیش از 140 میلیارد تومان هزینه شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 310 روستا از شبکه اپراتور مخابراتی ایرانسل بهره‌مند خواهند شد. وی با بیان اینکه طرح‌ها برای دسترسی آسان مردم و کاربران به نسل سوم و چهارم موبایل است گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، 182 روستای دیگر همزمان به شبکه‌های اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل دسترسی پیدا خواهند کرد.

 افتتاح ده‌ها طرح تولیدی و خدماتی در استان کرمان- کرمان| در پنجمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح طرح‌ها در استان کرمان ادامه دارد. طرح پرورش ماهی گرمابی با ظرفیت20 هزار قطعه و باهزینه یک‌ونیم میلیارد ریال اعتبار افتتاح ده‌ها طرح در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. مرکز جامع خدمات سلامت رمشک از توابع قلعه گنج با اعتباری بالغ‌بر 8میلیارد ریال و برخورداری 12هزار نفر جمعیت روستایی به بهره‌برداری رسید. در منوجان و کهنوج 50 طرح برقرسانی، رفع افت ولتاژ و اصلاح شبکه با 40میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد. طرح کشاورزی شامل آبرسانی و توسعه گلخانه و سیستم آبیاری نوین با بیش از30میلیارد ریال در منوجان به بهره‌برداری رسید.

 چوگان به رشته‌های دانشگاهی اضافه می‌شود-اصفهان| رییس هیات چوگان استان اصفهان در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس چوگان در شبستان مسجد شیخ‌ لطف‌الله، اصفهان و میدان نقش‌جهان را زادگاه چوگان عنوان کرد و گفت: درصدد توسعه این میراث ملی و فرهنگی در اصفهان هستیم. حسین جعفری با بیان اینکه در ۱۶ آذر ماه، چوگان به‌نام ایران به ثبت جهانی رسید، افزود: فعال کردن هیات‌های شهرستانی را در دستور کار قرار داده‌ایم و تاکنون این رشته در شهرستان‌های دارای ظرفیت مانند زرین‌شهر، برخوار و شاهین‌شهر فعال شده است. او با بیان اینکه هیات شهرستان‌های کاشان، فریدن و سمیرم نیز راه‌اندازی می‌شوند، گفت: در تلاش برای راه‌اندازی رشته چوگان در دانشگاه‌های اصفهان هستیم و مذاکراتی را با دانشگاه‌هایی که رشته تربیت‌بدنی دارند انجام داده‌ایم تا چوگان را در رشته‌های درسی دانشگاه قرار دهند.

 برنامه‌ای برای میزبانی از 40 میلیون زائر مشهد تهیه نشده است- مشهد| عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سفر 40 میلیون زائر در سال 1404 به مشهد بدون آنکه این شهر دارای سند جامعی در حوزه گردشگری باشد، گفت: در صورتی که شهروندان مشهدی در شهر خود، با هرج و مرج و آشفته‌بازار مواجه شوند، ممکن است از این شهر مهاجرت کنند و مشهد را شهری توریستی و بدون ضابطه قلمداد کنند. مژگان ثابت تیموری اظهار کرد: هدف‌گذاری شده است که در سال 1404 تعداد زائران ورودی به مشهد باید به 40میلیون زائر برسد، اما برنامه‌یی برای میزبانی از این تعداد زائر، چگونگی رسیدن به این هدف و زیرساخت‌های سفر، برای این حجم از مسافر تهیه نشده است.

 

ارسال نظر