افزایش ظرفیت تولید فولاد ایران

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۰۴
افزایش ظرفیت 
تولید فولاد ایران

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: امروز ظرفیت تولید در بخش فولاد به ۳۱٫۶ میلیون تن رسیده و بالغ بر ۲۳٫۴ میلیون تن نیز در دست اجرا قرار دارد که به این ترتیب به ۵۵ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، منصور یزدی‌زاده در نشست تخصصی مدیریت ارتباط انرژی، محیط‌زیست و آب در صنعت فولاد در محل پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف اظهار داشت: انتظار می‌رود در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵میلیون تن فولاد دست یابیم و سرانه مصرف نیز به بیش از ۳۵۰ کیلوگرم برسد.

وی پیرامون کمبود‌های زنجیره تولید فولاد در افق چشم‌انداز افزود: سنگ‌آهن ۲۴ میلیون تن، کنسانتره ۱۳٫۷میلیون تن و گندله ۱٫۸ میلیون تن کمبود وجود دارد. به گفته یزدی‌زاده، براساس ذخایر شناسایی شده اکنون ۳٫۱ میلیارد تن ذخیره سنگ‌آهن در کشور وجود دارد که این مواد معدنی هم در سطح و هم در عمق زمین واقع شده و به‌تازگی ذخایر جدیدی کشف شده است. وی ایجاد ۲ واحد، هر یک به ظرفیت ۱۰ میلیون تن فولاد در کنار آب‌های جنوب را به‌عنوان گام‌های توسعه‌یی در این بخش معرفی کرد که علاوه بر پوشش مصرف داخلی، قابلیت صدور به بازار‌های صادراتی خواهند داشت.

 

ارسال نظر