ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳

 آغاز پیش‌ فروش بلیت قطارهای نوروزی از 15 بهمن

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از 15بهمن ماه جاری در سراسر کشور به صورت حضوری و غیرحضوری(اینترنتی) خبر داد. به گزارش ایرنا، میرحسن موسوی افزود: با برنامه‌ریزهای انجام شده پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ساعت 8 صبح روز 15بهمن ماه سال جاری به صورت غیرحضوری(اینترنتی) و در مراکز فروش بلیت به صورت حضوری همزمان در تهران در سراسر کشور آغاز می‌شود و پیش‌فروش بلیت سایر مسیرهای ریلی کشور هم یک روز بعد یعنی 16بهمن آغاز خواهد شد. معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه از سال 94 تاکنون افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های قطار اعمال نشده است، تاکید کرد: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی سال 97 بدون افزایش قیمت خواهد بود و پیش‌فروش تا روز 15فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت. موسوی ادامه داد: پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارها از طریق سامانه‌های فروش سفیرریل و‌ رجا انجام می‌شود و 25شرکت که راه‌آهن به آنها مجوز فروش اینترنتی بلیت داده و نام آنها در سایت راه‌آهن موجود است، فروش را انجام می‌دهند. ‌‌او ادامه داد: امسال و در راستای بهینه‌سازی خدمات، 248دستگاه واگن مسافری با عمر بالای 30سال از سیر خارج شد تا خدمات‌رسانی به مردم به شکلی مناسب‌تری انجام شود. موسوی همچنین تصریح کرد: در ایام نوروز امسال به طور متوسط روزانه 242رام قطار اعزام می‌شود و کل قطارها برای دوره پیک نوروزی 4840رام قطار خواهد بود.

 سرمای زیر صفر در ۲۶ استان

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در دو روز آینده هوای سرد در شمال شرق کشور ماندگار خواهد بود و در مناطق دیگر نیمه شمالی کاهش تدریجی سرما پیش‌بینی می‌شود.   همچنین امروز پنج‌شنبه کمینه دمای 26 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود و احتمال ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر جاده‌های کوهستانی وجود دارد.  به گزارش فارس به سبب دمای زیر صفر در اغلب مناطق نیمه شمالی کشور یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین‌ شهری و احتمال ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر جاده‌های کوهستانی وجود دارد.  آسمان تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران صاف است. بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 6 و 3- درجه خواهد بود.  میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 6 بهمن ماه امسال 40میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 63.5 میلی‌متر بود بنابراین ‌بارش سال جاری 62.9 درصد بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته هجدهم متعلق به بانه در استان کردستان به میزان 56.8 میلی‌متر است.

 شرط خروج بهینه پادگان‌ها از مرکز شهر

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: اگر قرار باشد با خروج پادگان‌ها به جای آن فضای تجاری ایجاد شود، بهتر است پادگان‌ها در شهر باقی بمانند.  محمد سالاری در گفت‌وگو با مهر گفت: به طور کلی اساسا یکی از رویکردهای اصلی طرح‌های توسعه شهری از طرح جامع و تفصیلی و... این است که بتوانیم در فرآیند اجرای طرح شاهد افزایش فضاهای سبز و فضای باز و سرانه‌های 7گانه باشیم؛ چراکه به هر میزان که سرانه‌های خدماتی 7گانه را در شهرها افزایش دهیم یعنی فضاهای سبز، بهداشتی، آموزشی، مذهبی، ورزشی را ارتقا دهیم در واقع کیفیت زندگی بهتر و شهر زیست‌پذیرتر می‌شود.  رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: ازجمله فرصت‌هایی که در کلان‌شهرها داریم، پادگان‌هایی هستند که در داخل شهر قرار دارند و رویکرد طرح جامع و تفضیلی این بود که به خارج شهر منتقل شوند.  وی تاکید کرد: اما زمانی خروج این پادگان‌ها از شهر به نفع مردم است که از فضای آنها و عرصه باز آنها برای ارائه این خدمات استفاده شود اما اگر به جای آنها در این فضاها بارگذاری شود این موضوع به کاهش سرانه‌ها، کاهش کیفیت زندگی و افزایش جمعیت می‌انجامد.

سالاری تصریح کرد: از سوی دیگر ما معتقدیم صرف فضای باز یک پادگان هم نباید به فضای سبز تبدیل شود ممکن است برای اینکه این فضا محل رجوع مردم شود و برای مردم جذاب باشد تا از فضای بی‌دفاع شهری خارج شود، بارگذاری‌های حداقلی تفریحی و محدود تجاری خدماتی مثل سالن‌های سینما و ورزشی ایجاد شود.

 

 کمک به حسینیه‌ها براساس مصوبه شورای شهر بوده است

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بودجه‌یی که برای کمک به مساجد، حسینیه‌ها یا انجام هر گونه فعالیتی در شهرداری تهران در نظر گرفته می‌شده، مصوبه شورای شهر را داشته است.  حبیب کاشانی در گفت‌وگو با فارس گفت: این بودجه براساس پیشنهاد شهردار مناطق مختلف به شهرداری تهران ارائه و پس از تایید کمیسیون برنامه و بودجه شورا مصوب می‌شد. وی با بیان اینکه غیر از این مورد در برخی بازدیدهای شهردار تهران درخواست‌هایی از جانب مساجد، تکایا یا حسینیه‌ها به وی ارائه می‌شد، افزود: آقای قالیباف این درخواست‌ها را به مشاور امور مساجد خود ارجاع می‌داد تا از طریق قانونی پیگیری و رسیدگی شود.  وی در همین زمینه به مواد 16و 17 قانون بودجه که به شهردار تهران اختیار می‌دهد 10درصد بودجه را جابه‌جا کند، اشاره کرد و گفت: این جابه‌جایی 10درصدی نیز مصوبه شورای شهر است و برای رسیدگی به امورات شهر در مواقع ضرورت پیش‌بینی شده است.  وی اضافه کرد: شهردار طی این گزارش به شورا درباره هزینه‌کردهای فاقد برنامه توضیح می‌دهد و اگر شورا تشخیص دهد که تخلفی صورت گرفته، آن را به نهادهای نظارتی ارجاع می‌دهد.

 

ارسال نظر