تاثیرهوش مصنوعی روی محیط‌های کاری

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۸۶

سی‌ان‌بی‌سی   تاثیر هوش مصنوعی روی مشاغل، یکی از داغ‌ترین مباحث حال حاضر است و پیش‌بینی‌های غم‌انگیز حاکی از آن است که هوش مصنوعی در دهه آینده، میلیون‌ها شغل را از بین خواهد برد، اما این موضوع تا چه حد واقعی است؟

در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس با مدیران کسب‌وکارها صحبت کرده است تا نظر آنها درباره جایگاه‌های شغلی آینده و تاثیر هوش مصنوعی روی بازار کار را بررسی کند.  اولریش اشپایس هوفر - مدیر اجرایی شرکت آی.بی.بی ‌گفت: کاملا می‌توانم درک کنم که مردم بسیار نگران هستند چرا که نمی‌دانند آینده برایشان چه پیش خواهد آورد، اما اگر به واقعیت‌ها نگاه کنیم می‌توانیم آسوده خاطرتر باشیم، در دهه ۱۹۹۰ یک سوم انسان‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کردند اما اکنون این میزان به ۸ درصد رسیده است و این توسعه از طریق انطباق با تکنولوژی در بسیاری از مناطق جهان نظیر چین و هند حاصل شده است.

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌ها از هوش مصنوعی این است که روبات‌ها در آینده میلیون‌ها شغل را از بین خواهند برد، یکی از گزارشات موسسه «مک کینزی» در نوامبر سال گذشته، اعلام کرد که روبات‌ها جایگزین حدود ۸۰۰ میلیون کارگر تا سال ۲۰۳۰ خواهند شد.  اشپایس هوفر گفت که کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی و آلمان که در آنها به ازای هر ۱۰۰۰۰ کارگر، ۳۰۰ روبات وجود دارد، کمترین نرخ‌های بیکاری را دارند. در نتیجه رشد تکنولوژی به این معنی نیست که جایگزین انسان می‌شود بلکه تکنولوژی به معنای ثروت و رفاه بیشتر است، مردم نمی‌دانند چه خواهد شد و ما باید آنها را با خود همراه کنیم، باید مطمئن شویم مردم را آموزش دهیم.

به گزارش شرکت خدمات نرم‌افزاری «اینفو سیس»، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از معیارهای کلیدی محل کار است. در نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر از مقامات اصلی و تصمیم‌گیرندگان بخش ‌آی.تی که مسوول توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی در شرکت‌های خود بودند، مشخص شد که اکثریت معتقدند استفاده از هوش مصنوعی دارای فواید متعددی است و زمانی که هوش مصنوعی در شرکت‌های آنها در موقعیت خود قرار بگیرند، می‌تواند کارکنان را در بخش‌های دیگری به کار بگیرند.

 

ارسال نظر