کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۹۴

 افزایش ۶ درصدی نرخ بهره در پاکستان

 بانک مرکزی پاکستان به دنبال افزایش نرخ بهره در مالزی، نرخ تورم خود را ۶ درصد قرار داد. به گزارش مهر، بانک مرکزی پاکستان در یک اقدام غیرمنتظره به دنبال افزایش نرخ بهره در مالزی، نرخ بهره این کشور را برای نخستین بار در بیش از ۴سال اخیر به یک‌باره افزایش داد تا نرخ تورم این کشور که با کاهش ارزش روپیه افزایش پیدا کرده را کنترل کند. طارق باجوا، رییس کل بانک مرکزی پاکستان گفته: «نرخ بهره از 5.75 درصد به ۶ درصد تغییر پیدا کرده و به دنبال کنترل نرخ تورم با هدف از پیش تعیین شده بین 4.5درصد تا 5.5 درصد هستیم؛ ضمن اینکه بانک مرکزی پاکستان انتظار دارد که اقتصاد این کشور در سال جاری مالی به 5.8 درصد رشد پیدا کند. پیش از این بانک مرکزی پاکستان رشد اقتصادی این کشور را ۶ درصد برآورد کرده بود.»

 تعطیلی عمومی در کابل عزادار

دولت افغانستان برای ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله مرگبار شنبه، یک‌شنبه را عزای عمومی و دوشنبه در پایتخت تعطیل عمومی اعلام کرد. به گزارش طلوع برای رسیدگی بهتر به مجروحان و خانواده‌های قربانیان دیروز تنها در کابل تعطیل عمومی اعلام شد. در اعلامیه آمده سه‌شنبه نیز برای دعا به روح قربانیان رویدادهای اخیر تروریستی، مراسم ختم‌ قرآن در سراسر کشور برگزار می‌شود. در حمله انتحاری شنبه دست‌کم ۹۵نفر کشته و ۱۹۱نفر دیگر زخمی شدند. طالبان مسوولیت این حمله را به‌عهده گرفته است.

 آمادگی مشروط ریاض برای بازسازی عراق

عضو کمیته مشورتی ویژه کابینه عربستان تاکید کرده، ریاض حاضر است کمک‌های مالی را به بازسازی‌ها در عراق اختصاص دهد اما لازم می‌داند که از بغداد تضمین‌هایی را درخصوص سرنوشت این کمک‌های مالی دریافت کند. به‌گزارش ایسنا، انور عشقی گفته عربستان آمادگی خود را برای مشارکت در کنفرانس آتی در کویت با موضوع بازسازی‌ها در عراق با چند شرط اعلام کرده است. امیر کویت سال گذشته گفته بود، کشورش میزبان کنفرانسی بین‌المللی برای بازسازی مناطق آزاد شده در عراق در 3ماه نخست سال ۲۰۱۸ خواهد بود و ریاست این کنفرانس را کویت، عراق، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک جهانی بر عهده خواهند داشت. انتظار می‌رود بیش از ۷۰کشور عربی و غیرعربی و نهادهای منطقه‌یی و جهانی حامی مالی بازسازی‌ها در عراق در کنفرانس آتی شرکت کنند. هزینه بازسازی ‌عراق حدود ۱۰۰میلیارد دلار برآورد شده است.

 

 

ارسال نظر