اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۷۹

تهیه و تدوین طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین طرح تشدید مجازات اسیدپاشی خبر داد.  فاطمه حسینی با بیان اینکه برای تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن طرحی را به همراه خانم زرآبادی تهیه و تدوین کردیم، گفت: اسیدپاشی موجب ایجاد جراحات جبران‌ناپذیری مانند از بین رفتن بینایی، بافت‌های صورت و اندام‌های فوقانی بدن و مهم‌تر از همه از بین رفتن زیبایی چهره قربانیان می‌شود و اغلب افرادی که قربانی اسیدپاشی می‌شوند نیز زنان هستند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: از سویی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و افکار عمومی را جریحه‌دار می‌کند از این رو تلاش شد در این طرح به رفع خلأ‌های قانونی مجازات اسیدپاشی و همچنین حمایت از قربانیان اسیدپاشی توجه شود؛ البته طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مرحله جمع‌آوری امضا از سوی نمایندگان است که بعد از جمع‌آوری امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می‌شود. او به خانه ملت گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی دارای هفت ماده و دو تبصره است که انتظار می‌رود با تصویب آن خلأهای قانونی اسیدپاشی رفع شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح مذکور مجازات مشارکت در جرم، جبران مشکلات اقتصادی بزه دیده در طول درمان و تمامی خسارات مالی و معنوی و هزینه‌های درمانی فرد، قصاص نفس یا عضو، حمایت از بزه‌دیدگان اسیدپاشی و مهم‌تر از این قائل نشدن هیچ‌گونه تخفیف مجازات برای مرتکبین این جرم و تسریع در روند این پرونده‌ها در محاکم قضایی پیش‌بینی شده است.

تعلل بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌های هلال احمر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بیمه‌ها درخواست کرد معوقات داروخانه‌های هلال احمر را سریع‌تر پرداخت کنند تا تهیه داروهای بیماران خاص با مشکل مواجه نشود.

همایون هاشمی با تاکید بر اینکه سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی و خدمات درمانی باید هر چه سریع‌تر بدهی خود را به داروخانه‌های هلال احمر برای تامین داروهای مورد نیاز مردم پرداخت کنند، به خانه ملت گفت: در دنیا صنعت بیمه سودآور است اما در ایران به دلیل وابستگی بیمه‌ها به ویژه تامین اجتماعی و سلامت به بودجه‌های دولتی اغلب اوقات با مشکلات بودجه‌یی مواجه می‌شوند. نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تامین داروهای خاص از دغدغه‌های جمعیت هلال احمر است، ادامه داد: اگر بیمه‌ها در پرداختی‌ها تاخیر داشته باشند فشار نقدینگی بر داروخانه‌های هلال احمر وارد شده و کمبود نقدینگی تاخیر در تامین و تهیه داروها به ویژه داروهای خاص را به دنبال دارد.

او جمعیت هلال احمر را بازوی ارگان‌های سلامت دانست و گفت: تامین کامل داروهای موجود در کشور از وظایف هلال احمر است بنابراین نباید کمبود نقدینگی داروخانه‌های این نهاد را با مشکل مواجه کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وابستگی تامین اجتماعی به بودجه دولتی باید کاهش یابد، افزود: بیمه‌های تخصصی و تجاری مشکل بودجه‌یی ندارند اما بیمه‌های خدمات درمانی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و سلامت به دلیل وابستگی به دولت در گرداب کمبود بودجه فرو رفته‌اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند، تصریح کرد: بیمه یک توافق و قرارداد دو طرفه میان بیمه‌گر و بیمه شده و همان اندازه که بیمه شده به تعهدات خود عمل می‌کند انتظار دارد که خدمات به نحو احسن نیز ارائه شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می‌طلبد دولت در دو ماه باقیمانده از سال جاری برای پرداخت مطالبات صنعت دارو چاره‌اندیشی کند زیرا در صورت بی‌توجهی مردم متضرر می‌شوند.

40درصد کودکان «تنبیه» را تجربه کرده‌اند

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در دیماه سال جاری را 524 مورد اعلام کرد و گفت: مشاوره‌های انجام شده با فراوانی 54 درصد عمدتا در مورد کودکان پسر بوده است.  شیرین صدرنوری با بیان اینکه میانگین زمانی بیشتر مشاوره‌ها بین 20 تا 30 دقیقه بوده است، افزود: 97 درصد از تماس‌ها از طرف مادران بین 30 تا 40 ساله بوده است. همچنین 1 درصد از تماس‌ها از جانب پدران و 1 درصد از طرف کودکان برقرار شده است. او با اشاره به اینکه 41 درصد از سن کودکانی که درباره آنها مشاوره انجام شده است، بین 4 تا 7 سال سن دارند، اظهار کرد: 40 درصد از تماس‌های برقرار شده در مورد کودکان زیر سن مدرسه است. همچنین کودکان دبستانی با حدود 33 درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

صدرنوری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی تماس گیرندگان اظهار کرد: استان تهران با 83 درصد بیشترین تماس‌ها در کشور را داشته و سایر استان‌ها با 15 درصد باقی تماس‌ها را شامل شده‌اند. 0.38 تماس‌ها با فراوانی 2 مورد نیز مربوط به خارج از کشور بوده است. همچنین منطقه 4و 5 تهران با 15.45 و 15.23 درصد، در صدر مناطق تهران از نظر فراوانی تماس‌ها قرار دارند. این مددکار اجتماعی حمایت از حقوق کودکان با اشاره به مدرک تحصیلی تماس گیرندگان، به ایسنا گفت: 45 درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، 24 درصد کارشناسی، 10 درصد کاردانی، 8 درصد زیردیپلم و 6 درصد دارای مدرک کارشناس ارشد بوده‌اند. همچنین براساس آمار‌های صدای یارا 40 درصد از کودکان گونه‌یی از تنبیه را تجربه کرده‌اند. او با بیان اینکه 94 درصد از تماس‌گیرندگان دارای خانواده‌های هسته‌ای، در حدود 2.8 درصد نیز خانواده‌های گسترده داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلات خانوادگی و مسائلی از قبیل عدم آشنایی با شیوه فرزندپروری، عدم هماهنگی بین والدین در تعلیم و تربیت و اعتیاد والدین بیشترین موضوعاتی بوده‌اند که درباره آنها مشاوره انجام شده است.

 

 

ارسال نظر