اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۹۲

 دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب

قم| همزمان با چهلمین سالگرد قیام 19 دی هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. نصرت‌الله لطفی رییس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی استان با اعلام این خبر افزود: با توجه به ظرفیت محل ملاقات بیش از 50 نهاد، تشکل و هیات مذهبی این روزها در حال ثبت‌نام و ساماندهی مشتاقان در قالب کاروان بصیرت و میثاق امت با ولایت برای دیدار با رهبری هستند. وی با اشاره به استقبال پرشور مردم برای حضور در این دیدار تصریح کرد: این ثبت‌نام‌ها تا هجدهم دی ادامه خواهد داشت.

 با نامه‌نگاری و بروکراسی اداری نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد

مشهد| معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اعلام اینکه با نامه‌نگاری و بروکراسی اداری نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، گفت: از طریق نامه‌نگاری و بروکراسی اداری اگر حتی در حالت طبیعی تمام مسوولان برای اخذ استعلام‌ها جهت راه‌اندازی یک کارخانه صنایع تبدیلی نظر مثبت داشته باشند 4 ماه زمان می‌برد. محمدرضا اورانی در حاشیه سفر خود به شهرستان خلیل‌آباد بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: نجات و پایداری بخش کشاورزی منوط به حمایت از اقدامات دانش‌بنیان است. کسانی که دانش‌بنیان هستند از جامعه فعلی 10سال جلوتر هستند به همین دلیل برای مدیران مقداری قابل لمس نیست. وی در ادامه تمام فرصت اشتغالی که قرار است در برنامه ششم استان خراسان رضوی ایجاد شود 433 هزار و 890 نفر اعلام کرد و افزود: با این ایجاد اشتغال نرخ بیکاری استان از 13.2درصد در پایان سال 95 به 7 درصد در سال 1400 یا به 12.6درصد در پایان سال جاری خواهد رسید.

 بانک اطلاعاتی دقیقی در خصوص کودکان کار و خیابان نداریم

کرج| مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بسته حمایتی از کودکان کار و خیابان کامل نیست. داریوش بیات‌نژاد اظهار کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز موفق به ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص کودکان کار و خیابان استان نشده‌ایم. وی ادامه داد: متاسفانه اطلاعات موجود در خصوص تعداد واقعی کودکان کار و خیابان به صورت پراکنده است و انسجامی در این زمینه وجود ندارد و همین باعث شده آمارهای واقعی اتخاذ نشود. این مسوول خاطرنشان کرد: بدون شک ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم نقش موثری در اتخاذ سیاست‌های عملی مناسب برای حل مشکلات کودکان کار و خیابان خواهد داشت.

 اختصاص ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی

گرگان| یکی از نمایندگان مجلس گفت: ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال به جویندگان کار داده می‌شود.قره‌خانی نماینده علی‌آبادکتول گفت: با تصویب مجلس این میزان تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی تامین و برای ایجاد اشتغال به افراد داده می‌شود. اسداله قره‌خانی گفت: افراد در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته می‌توانند برای ایجاد مشاغل خرد و متوسط از این تسهیلات بهره‌مند شوند. وی افزود: سهم گلستان از این میزان تسهیلات 400 میلیارد تومان است که 25میلیارد تومان آن برای راه‌اندازی شغل در علی‌آبادکتول اختصاص یافته است.

 صادرات یک‌میلیون و 355هزار تن کالا از یزد

یزد| صادرات کالاهای استان یزد در هشت ماهه امسال یک‌میلیون و 355هزار تن بوده که از نظر ارزش 11درصد و از نظر وزن 7درصد رشد داشته است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در 8ماهه نخست سال جاری صادرات استان از نظر ارزش 11درصد و از نظر وزن 7درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در این مدت یک‌میلیون و 355هزار تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار به خارج از استان صادر شده است. محمدرضا علمدار عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، ظروف شیشه‌یی، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی عنوان کرد. عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، اسپانیا و گرجستان عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است.

 ظرفیت تولید فولاد را دوبرابر می‌کنیم

بندرعباس| مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه تولیدمان را از یک و نیم میلیون تن تختال به ‌سه میلیون تن خواهیم رساند که در این راستا قرارداد آن با یک شرکت آلمانی نهایی شده است، گفت: حجم قرارداد‌هایی که فولاد هرمزگان برای توسعه شرکت در دستور کار قرار دارد، حدود ۴۰۰میلیون دلار است.  ‌فرزاد ارزانی در نشستی خبری با اشاره به سهم فولاد هرمزگان در چشم‌انداز فولاد کشور گفت: برنامه تولید ۱۰میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی جدی است. مدیر‌عامل فولاد هرمزگان در‌باره برنامه شرکت برای طرح‌های توسعه‌یی تصریح کرد: برای تحقق اجرای این طرح در انتظار تامین مالی هستیم‌. وی حجم قرارداد‌هایی که فولاد هرمزگان برای توسعه شرکت در دستور کار دارد را حدود ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

23میلیون دز واکسن طیور در اردبیل توزیع شد

اردبیل| مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از توزیع نزدیک به 23میلیون دز واکسن طیور از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد. صادق صالحی از توزیع نزدیک به 23میلیون دز واکسن طیور از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد و افزود: این میزان واکسن برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار طیور در بین فارم‌های پرورش طیور استان توزیع و مصرف شده است. وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به موقع، رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌یی و مدیریت مناسب در طول دوره پرورش، نقش عمده‌یی در کنترل بیماری‌های طیور دارد، خاطرنشان کرد: تنظیم برنامه واکسیناسیون واحدها بر اساس شرایط بهداشتی، قرنطینه‌یی و نظارت دقیق بر فرآیند اجرای واکسیناسیون در ایمن‌سازی جمعیت طیور اهمیت اساسی دارد. وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بهداشتی دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف محصولات دامی در جهت ارتقای سطح کیفی و بهداشتی تولید کشتارگاه‌ها، سلامت جامعه را در گرو سلامت فرآورده‌های خام دامی دانست.

 

 

ارسال نظر